להב אל.אר מתרחבת >> רכשה 158 מתקנים פוטו-וולטאיים בתמורה לכ-81.5 מיליון שקל

הכנסות צפויות של כ-16.5 מיליון שקל ממכירת חשמל לשנה מהמתקנים; NOI של כ-10.4 מיליון שקל בשנה; תשואה ממוצעת להון העצמי של כ-40%

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/12/2016

הכנסות צפויות של כ-16.5 מיליון שקל ממכירת חשמל לשנה מהמתקנים; NOI של כ-10.4 מיליון שקל בשנה; תשואה ממוצעת להון העצמי של כ-40%  

חברת להב אל.אר שבשליטת אלי להב פועלת בהתאם לאסטרטגיה ומתרחבת בתחום האנרגיה הסולארית בארץ. 

החברה הודיעה היום כי חברת הבת להב הרים ירוקים וחברת KWP חתמו על הסכם מחייב לרכישת 158 מתקנים פוטו-וולטאיים קטנים (עד 55 קילוואט) בהיקף מצטבר של כ- 8.25 מגה-וואט בתמורה לכ-81.5 מיליון שקל. ההכנסות הצפויות ממכירת חשמל לשנה מהמתקנים עומדות על כ- 16.5 מיליון שקל, NOI של כ-10.4 מיליון שקל בשנה המגלם תשואת עסקה של כ- 12.76%.   

על המתקנים קיימת הלוואה לטווח ארוך בהיקף של כ-70.5 מיליון שקל כך שההון העצמי בעסקה מסתכם בכ-11 מיליון שקל וחלקה היחסי של להב כ-5.5 מיליון שקל. מגלם תשואה ממוצעת על ההון העצמי של כ- 39.27%. להב מקבלת דמי יזמות כך שחלקה בהון העצמי יסתכם בכ-4.875 מיליון שקל.

רכישת המתקנים תואמת את האסטרטגיה של החברה להרחבת הפעילות הפוטו-וולטאית. הרוב המוחלט של המתקנים הנרכשים נמצא ברשויות מקומיות ומבנה המתקנים תואם וזהה למתקנים אשר נמצאים ברשות החברה. 

החברה סיימה את תשעת החודשים של 2016 עם הון עצמי של כ- 77.4 מיליון שקל, גידול של כ- 8.6 מיליון שקל מתחילת השנה (כ-12.5%). הכנסות מנדל"ן מניב, (חלק החברה) של כ- 10.8 מיליון שקל ורווח גולמי של כ- 3.2 מיליון שקל. הכנסות מתחום האנרגיה הסולארית (חלק החברה) של כ- 1.2 מיליון שקל ורווח גולמי של כ- 479 אלף שקל. בספטמבר השנה השלימה החברה בהצלחה גיוס של כ-50 מיליון שקל באג"ח להמרה בריבית של 4.8% ובמח"מ של 4.25 שנים. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x