כ-150 עובדים בבית החולים זיו בצפת הועברו להעסקה ישירה ונקלטו לשירות המדינה

ממשיכים בתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תופעת עובדי הקבלן

 

 
יור ההסתדרות אבי ניסנקורן יור ההסתדרות אבי ניסנקורן
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/12/2016


בין העובדים שנקלטו: עובדי קבלן בתחום הניקיון ועובדים במקצועות פרא רפואיים *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "צמצום תופעת עובדי הקבלן זה לא רק המהלך המוסרי המתבקש, אלא צעד חשוב לתיקון עוול היסטורי" *** שר האוצר משה כחלון: "למדינת ישראל יש כלכלה מספיק חזקה בכדי לקלוט אלפי עובדי קבלן ויותר מזה" *** 

"היום בצפת אנו ממשיכים להניע את גלגלי המהפכה החברתית ועוזרים לצמצם את הפערים במדינת ישראל", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בטקס שנערך במרכז הרפואי זיו, במהלכו כ-150 מעובדי המרכז הועברו להעסקה ישירה ונקלטו לשירות המדינה. 

ניסנקורן הדגיש בדבריו כי: "בצילם של דפוסי העסקה פוגעניים צמחו כאן עיוותים שמכרסמים בשוויון בין המרכז לבין הפריפריה, בייחוד בתחום רגיש כמו הרפואה הציבורית. צמצום תופעת עובדי הקבלן זה לא רק המהלך המוסרי המתבקש, אלא צעד חשוב לתיקון עוול היסטורי. כמעט מדי שבוע, אנו ניצבים בבתי החולים במעמד קליטת העובדים, רק כדי להסתכל להם בעיניים ולהבין עד כמה השינוי הוא גדול. אנו נוהגים לכנות את ימי הקליטה להעסקה ישירה כימי חג, כי זה יום שמחזיר את הכבוד האנושי לעובדות ולעובדים, ומחזיר לחברה הישראלית ערכים שעליהם היא נבנתה – סולידריות, צדק וערבות הדדית".

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף: "כל בית חולים שאנחנו מגיעים אליו וקולטים בו עובדי קבלן הוא יום חג. במהלך הזה אנחנו לא עושים לאף אחד טובה. אנחנו רק מתקנים עוול שיצרה המדינה והגיע הזמן לתקן אותו. התופעה הזאת שנקראת עובדי קבלן היא לא גזירת גורל. למדינת ישראל יש כלכלה מספיק חזקה בכדי לקלוט אלפי עובדי קבלן ויותר מזה. כשר האוצר של מדינת ישראל אני אומר לכם שלא נפגעו מזה תקציב המדינה ולא היציבות הכלכלית של המשק, להיפך. זה המהלך הנכון, המוסרי והערכי ביותר ואנחנו נמשיך בו בכל הכוח".

מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר סלמאן זרקא, אמר במהלך טקס קליטת העובדים כי: "זהו יום שמח במרכז הרפואי זיו. העובדים שלנו מגיעים כולם מהצפון, משלל המגזרים והתרבויות במטרה אחת, להעניק שירותי רפואה מצוינים לאזרחים, לחיילים המשרתים בגבול הצפון, למטיילים וגם טיפול הומניטרי לפצועים הסורים. אין כאן עובדים שקופים, כולם מעניקים כאן שרותי רפואה איכותיים. לא ניתן לקיים רפואה טובה ללא כלל העובדים. אני מברך את העובדים שהפכו לקבועים. אני מברך את שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, על המהלך החשוב וקורא לממשלת ישראל לפתח במרכז הרפואי זיו אפשרות לשירותים חדשים ועל ידי כך גם מקומות עבודה והמשך מינוף, פיתוח וצמצום פערים".

העובדים במרכז הרפואי זיו מצטרפים לכאלף עובדי קבלן שנקלטו בשבועות האחרונים בבתי החולים הממשלתיים ולאלפי עובדים נוספים שממשיכים להיקלט להעסקה ישירה, כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן כפי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון, ביולי 2015. יצוין כי תכנית ניסנקורן-כחלון כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, ולשיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך. 

בין המרכזים הרפואיים שבהם כבר חל המעבר להעסקה ישירה בשבועות האחרונים: רמב"ם, שער מנשה, אסף הרופא, הלל יפה, ברזילי, פדה-פוריה ואיכילוב. 

בזכות המעבר להעסקה ישירה וקליטה לשירות המדינה, העובדים ייהנו מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכמים קיבוציים תוך הסדרת הביטחון התעסוקתי שלהם. 

לצד ההתקדמות המרשימה בקליטתם של כ-1,500 עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, בארבע השנים הקרובות תושלם גם הקליטה להעסקה ישירה גם כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים בבתי החולים שעוסקים במתן שירות הכלול בסל הבריאות. 

בטקס קליטת העובדים שנערך היום במרכז הרפואי זיו השתתפו נציגים רבים מטעם המדינה ואיגודי העובדים, ביניהם: יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות דב פסט, מנכל אגף בכיר (בריאות) בנציבות שירות המדינה יוני דוקן, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המח"ר יעל רון, יו"ר איגוד הרנטגנאים אריה הרשקוביץ, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים זיו מאיר כהן חמוז, יו"ר ועד עובדי המרכז הרפואי זיו שרה סבג ומ"מ יו"ר הוועד הארצי של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים אבי קוך. כמו כן, נכחו בכנס גם ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו) ויו"ר נעמת גליה וולוך.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x