ניתוח טכני >> פריצה של אזור 1460-1470 הנקודות כלפי מעלה תהווה איתות טכני חיובי

 

 
 

דורון מיטרני, ספונסר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/12/2016

סקירה שבועית – הבורסה בת"א נסחרה בשבוע המסחר החולף במגמה מעורבת. מדדי המעו"ף ות"א 100 עלו בכ- 0.5% בממוצע כל אחד. מנגד, מדד הנדל"ן שסובל מעליית התשואות באפיק הסולידי, רשם ירידה של כ- 1.7%. במדד ת"א 100 בלטו לטובה מניות הפארמה מנקיינד וביוטיים, שעלו בכ- 21% ובכ- 11% כל אחת בהתאמה. מנגד, מניית קומפיוג'ן ירדה בכ- 11.5%. מכלל מניות הבורסה בלטה לטובה מניית אראסאל שקפצה בכמעט 44%. מניית אפריקה ישראל עלתה בכ- 25%. מנגד, מניות סלזיון ודולומיט אחזקות ירדו בכ- 35% ובכ- 27% כל אחת בהתאמה. מחזורי המסחר היו נמוכים מהממוצע, ועמדו על כמיליארד ש"ח ליום למעט יום ראשון.
באפיק הסולידי, נרשמה השבוע מגמה מעורבת. מדדי התל בונד נסחרו בירידות שערים של כ- 0.3% בסיכום שבועי. אגרות החוב הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת. שערי אגרות החוב הצמודות למדד (הגלילים) ירדו בכ- 0.2% במח"מ (משך חיים ממוצע) הארוך. מדדי אגרות החוב השקליות (השחרים) עלו בכ- 0.9% במח"מ הארוך.

בסיכום שבועי מדד המעו"ף עלה ב- 0.52% מדד ת"א 75 עלה ב- 0.42%, מדד הבנקים עלה ב- 3.06%, מדד הנדל"ן 15 רשם השבוע ירידה של 1.76%, מדד נפט וגז ירד ב- 0.71% ומדד הביומד עלה ב- 0.87% בסיכום שבועי. בשוק המט”ח, הדולר נחלש בכ- 1% מול השקל, ונסחר כרגע (ראשון) ברמה של 3.815 ש"ח לדולר.

מדד המעו"ף – תחזית טכנית – מדד המעו"ף עלה בכ- 0.5% בשבוע החולף, וסיים את המסחר ברמה של 1463 נקודות. ניתן לראות בגרף המצורף שמדד המעו"ף מדשדש בשבועות האחרונים, כשהתמיכה הקרובה כרגע שוכנת באזור 1430 הנקודות. מנגד, בתסריט יותר ריאלי כרגע, פריצה של אזור 1460-1470 הנקודות כלפי מעלה תהווה איתות טכני חיובי. 
שקל-דולר – המטבע האמריקאי נחלש בכ- 1% מול השקל בסיכום השבוע החולף, ונסחר כרגע (שישי) ברמה של 3.815 ש”ח לדולר. אתמול (חמישי), וול סטריט נסגרה בירידות שערים קלות. ברקע בגזרת המאקרו התפרסם הנתון הסופי של קצב צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי של 2016, שעמד על 3.5% בהתאמה שנתית - נתון גבוה במיוחד. הצפי חזה צמיחה של 3.3%. כמו כן, התפרסם גם נתון תביעות האבטלה לשבוע הקודם. התחזיות צפו נתון של 255 אלף תביעות אבטלה חדשות, אך בפועל נרשמו 275 אלף תביעות חדשות. מהבחינה הטכנית, ניתן לראות בגרף היומי המצורף שהדולר מדשדש במקום בתקופה האחרונה, כשהתמיכה הקרובה נמצאת ברמה של 3.78 ש"ח לדולר. 



מדד ה DAX הגרמני - מדד הדקס הגרמני כולל בתוכו את 30 החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בגרמניה ביניהם BMW, מרצדס, אדידס, דויטשה בנק חברת התרופות מרק ועוד. הבורסה בפרנקפורט מהווה גורם חשוב ואינדיקטור עיקרי לכל השווקים בעולם במהלך יום המסחר בישראל ובטרם נפתח המסחר בארה”ב. כפי שניתן לראות בגרף היומי המצורף, המדד הגרמני פרץ בעוצמה את ההתנגדות החזקה ברמת 10800 הנקודות ומשם המשיך צפונה כפי שחזינו אל עבר ההתנגדות הקרובה ברמת 11500 הנקודות, ברמה הזו תבחן המשך דרכו בימים הקרובים, והוא צפוי לעבור מימוש קל לפני המשך הראלי.
מדד הנדל"ן 15 – מדד הנדל"ן המשך בדומה לצפי אותו הצגתי בסקירה השבועית בשבוע שעבר. הבלימה סביב רמה של 473/4 נקודות שהוא תיקון פיבו 61.8% אכן הביאה לתיקון יורד שהמשיך גם בשבוע המסחר האחרון בו אבד המדד עוד 1.8% מערכו. מהבחינה הטכנית אין חדש וההערכה שלי נותרת שיש עוד מרווח יורד כלשהו כלפי מטה כשהתמיכה הקרובה קיימת סביב 445 נקודות.
מדד ת"א  75 – המדד  לאחר פריצת רמת ה 873 נק' ,בשבועיים וחצי האחרונים מדשדש באזור ה 900 נק' כאשר רמת 873 נק' מהווה תמיכה משמעותית למדד לטווח הקצר, כל עוד רמה זאת לא נשברת והמדד ממשיך לשהות מעל ממוצע 50 יום האחרונים הנחת העבודה היא דשדוש עולה לכיוון רמת ה 915-920 גם אם המדד ייתקן לאזור 873-880 נק' שבירה של ממוצע נע 50 יום האחרונים באזור 873 יסמן איתות שלילי למדד.
מדד S&P-500 – המדד לאחר  ריצה של 10 % בחודשיים האחרונים בשבועיים  האחרונים המדד מראה סימני עייפות כאשר המדד מסתובב סביב רמת ה 2275-2250 נק',הנחת העבודה כרגע עדיין חיובית כאשר היעד הקרוב עומד על 2300 נק' ,למרות הדשדוש תמיכה קרובה למדד שוכנת ברמת ה 2235 נק' שזה גם ממוצע נע 20 יום האחרונים להערכתי המדד לא ישבור רמה זאת השבוע בעיקר בגלל שבוע החגים שצפוי בארה"ב אך ייתכן ויהיה מימוש לעבר רמת התמיכה הקרובה ,שבירה של רמה זאת תהייה סימן שלילי ראשון למדד.


ניתוח מניות

אלוני חץ (390013) - חברת אלוני חץ נכסים והשקעות בע”מ הינה חברת נדל”ן מניב העוסקת בהשקעות ארוכות טווח בתחום. לחברה פורטפוליו נכסים רחב מאוד בארץ ובמדינות מערביות בעיקר אמריקה הצפונית ובשוויץ.
ניתוח טכני – כפי שהערכתי בשבוע שעבר, אכן היעד של התבנית היורדת הגיע והמניה נועלת את שבוע המסחר ברמה של 2995 נקודות ועל רצועת תמיכה חזקה 2970-2930. מבנה גרף מראה תבנית ראש וכתפיים ועל פניו הבור מתחת לתמיכה עמוק מאוד, עם זאת קשה לי להאמין שבמידה ונראה שבירה באמת נשיג יעד יורד לכיוון 2200 נקודות. סוחרי היפוכים להכנס לכוננות, היפוך ברור סביב רמת התמיכה יכול להביא לריבאונד עולה יפה לאזור הגבוהים האחרונים, למעקב.
תדיראן הולדינגס (258012) - תדיראן הולדינגס בע"מ עוסקת באמצעותה ובאמצעות חברות אשר בבעלותה בשלושה תחומי פעילות עיקריים. שיווק לחנויות: שיווק מוצרי חשמל ביתיים ללקוחות קמעונאיים ורשתות שיווק. שיווק לצרכנים: שיווק מוצרי חשמל ביתיים לצרכן הסופי. מיזוג אוויר: ייצור, יבוא, שיווק ומכירה של מוצרים בתחום לשוק המקומי. מניות החברה נסחרות במדד היתר 50.
ניתוח טכני – מניות החברה ביצעו היפוך מגמה בשבוע המסחר האחרון סביב אזור תמיכה חזק ברמה של 8400 נקודות והוציאה על הפועל סטייה שורית. ב 2 ימי המסחר האחרונים נבלמה המניה סביב רמה של 9220 נקודות שהוא תיקון פיבו למהלך היורד האחרון. עצם תיקון כזה עמוק מעיד על עוצמה מסוימת. פריצה של אזור זה יכול לשלוח את המניה עוד מספר אחוזים קדימה לאזור של 9900/10000 נקודות בטווח הקצר.




פוקס (1087022) – החברה פוקס ויזל בע"מ, עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות בעיצוב, ייצור, שיווק ומכירה של בגדים ואביזרי אופנה בישראל ובחו"ל. הקבוצה מאגדת בתוכה מספר רשתות, בניהן, ללין, חנויות אופנת הגלישה "בילבונג", מותג האופנה האמריקאי אמריקן איגל, רשת ארייה להלבשה תחתונה, חברת הדיסקאונט לבגדי ילדים דה צ’ילדרנס פלייס, חברת האופנה הספרדית מנגו, מותג אופנת הנשים "סאקס" ועוד. מעבר לישראל לחברה נקודות מכירה במזרח אירופה, גרמניה ובדרום אמריקה. מניות החברה נסחרות במדד ת"א 75.
ניתוח טכני – מניות החברה נראו נהדר השבוע כשנסחרו במחזורי מסחר ערים מאוד אשר דחפו את המניה קדימה. מהבחינה הטכנית מהשפל האחרון ברמה של 5500 נקודות שהוא גם תיקון פיבו 61.8 למהלך העולה האחרון, המניה בונה מבנה מחירים עולה ועל פניו מכוונת שוב לאזור של 6600-6670 נקודות בטווח זמן הקרוב. כל מה שנותר הוא להיות קשובים לגרף וכל עוד מבנה המחירים נותר עולה אין סיבה לצאת מהנייר.

מיילן – MYL - הינה חברה תרופות גנריות רב לאומית הרשומה בהולנד. עד שנת 2007 הייתה מיילן חברה אמריקאית שפעלה בשוק המקומי בלבד, אך לאחר רכישת חטיבת התרופות הגנריות של חברת מרק הגרמנית ומטריקס ההודית, הפכה החברה לחברת התרופות הגנריות השנייה בגודלה בעולם לאחר טבע הישראלית. מניות החברה נסחרות בבורסת הנסד"ק לפי שווי שוק של 20 מיליארד דולר והיא כלולה במדד אס אנד פי 500 והנסד"ק 100.
ניתוח טכני – מניות החברה ממשיכות לשדר חולשה כשהן מגיעות בסיום השנה סמוך לאזורי נמוכים שנתיים ובטח לא קרובים לגבוהים. בכל זאת, בשבועות האחרונים המניה החזיקה שוב מעל אזור של 34 דולר ויצאה משם חיש מהר לתיקון עולה מהיר. בשבועיים האחרונים יוצאת המניה תבנית של דגל אשר תצא אל הפועל מעל רמה של 38.5 דולר לערך, היעד העולה במקרה זה יהיה לאזור התנגדות קשה מאוד ברמה של 40.4, יעד המלא של התבנית הוא מעט גבוה יותר ועומד סביב 41-4.15. חשוב לציין שירידה חזקה מתחת ל 37 דולר תבטל את התבנית, למעקב לימים הקרובים.


על רגל אחת

טבע – TEVA   - מניות החברה נסחרות במעו"ף ובארה"ב, מבחינה טכנית לאחר שהמניה נבלמה ברמת ה35$ שמהווה תמיכה קריטית למניה יצאה תיקון עולה לרמת ה 37.5$ ובשבוע שבוע וחצי האחרונים המניה יצרה תבנית דגל
עולה לטווח הקצר אמש התמודדה המניה בניסיון פריצה של התבנית הנחת העבודה היא כל עוד המניה תישאר מעל 36$ הכיוון הוא לרמת ה 39-40$ שבירה של רמה זאת יכולה להחזיר את המניה לאזור השפל האחרון 

חברה לישראל (576107) – מניות החברה שנסחרות במדד ה מעו"ף לאחר מימוש  של השבוע וחצי האחרונים אמש סיימה את יום המסחר במחזורים גבוהים ברמת התמיכה החשובה של ממוצע  נע 50 יום האחרונים ברמת ה 60000-58500 נק' בעלייה של 3.2 % . הנחת העבודה לטווח הקצר שכל עוד לא שוברים את רמת התמיכה המניה תצא לתיקון עולה לרמת ה 64000-64500 כאשר את האישור הסופי נקבל בפריצת רמת 62200 נק' .
דלק רכב (829010) – מניות החברה שנסחרות במדד ת"א 75 במומנטום חיובי לאחר פריצה של רמת ה3450 הנק' הנחת העבודה לטווח הקצר הינו לבדוק את רמת ההתנגדות החשובה באזור 3600 הנק' במידה והמניה פורצת את רמת ההתנגדות התחנה הבאה תהייה רמת ה 3800 -3750 נק' תמיכה קרובה למניה נמצאת באזור ה3350 נק'.


לתחזית המלאה באתר ספונסר, שם תוכלו לצפות גם בגרפים השונים שמלווים את התחזיות השונות אנא לחצו כאן:

ניתוח מדדים:     https://www.sponser.co.il/Content_Nituach.aspx?ContentId=13
ניתוח מניות:     https://www.sponser.co.il/Content_Nituach.aspx?ContentId=14
מניות על רגל אחת: https://www.sponser.co.il/Content_Nituach.aspx?ContentId=15

סקירה זו נועדה על מנת לעזור לאנשים לקבל ראיית מבט אישית של צוות ספונסר לגבי השוק ולגבי כיוונים אפשריים שלו אך המנתחים אינם יכולים להיות בטוחים בהתבצעות התרחישים המועלים כמו שאין שום דבר בטוח בשוק ההון בכלל. לגבי כל המניות שהוזכרו לעיל אין באמור הנ"ל המלצה או ייעוץ לקנות או למכור או לבצע כל פעולה אחרת במניות שהוזכרו, כותב השורות עלול להחזיק בחלק מהמניות המדוברות. כל העושה פעולה, עושה זאת על סמך שיקול דעתו בלבד. 





הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x