המאגרים הרפואיים של קופות החולים בישראל הם הזדמנות כלכלית

 

 
ד”ר קירה רדינסקי, צילום דודו בכרד”ר קירה רדינסקי, צילום דודו בכר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/12/2016

מה שמיוחד בישראל בכל הקשור לביצועים של בינה מלאכותית הם מאגרי נתונים שיש לקופות החולים. אלה מאגרים עם נתונים של מיליוני אנשים שנאסף במשך עשרות שנים. זה המאגר השני בגודלו בעולם. לנו יש הזדמנות להיות כלכלה חזקה בתחום הרפואי, רק בזכות המידע שיש לנו", כך אמרה ד”ר קירה רדינסקי, מדענית ראשית ב-ebay ישראל, בוועידת הדיגיטל של  TheMarker שהתקיימה אתמול במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.   

עוד הסבירה רדינסקי כי "בנוסף, כחלק ממיזם ישראל דיגיטלית, יש לנו קישור לנתונים של כל בתי החולים. זה מידע שיכול לאפשר למצוא דפוסים ולבנות לפיהם נוסחה. למשל אין נוסחה ברורה כיצד ניתן לרשום תרופות לבעיית לחץ דם. כיום יודעים רק ב-47% מהמקרים איך להוריד לחץ דם ואנחנו בעזרת מערכת חדשה יודעים להגיע ליותר מ-70%. הכל על ידי הסתכלות על בדיקות לחץ דם פשוטות. כך גם לגבי סכרת".

לאתגרים שעומדים בפני העוסקים בבינה מלאכותית התייחסה רדינסקי ואמרה: "השינויים שקורים כל הזמן ובמקומות שונים ואנו עדיין לא תופסים הם אתגר שעומד בפני הבינה המלאכותית, ומקשה על האפשרות לחזות את העתיד על פי דפוסים מן העבר. למשל האלגוריתם שניסה לדעת בטוויטר מי נמצע בסכנה, ובפועל בהוריקן קטרינה בארה"ב אלה שבאמת היו בסכנה פשוט לא הייתה להם גישה לאינטרנט, כך שהאלגוריתם לא באמת יכול לתת לזה מענה".

"בנוסף, לאלגוריתמים אין שיקולים חברתיים, הם פשוט מנסים לזהות דפוסים ולתת תוצאות הכי מדוייקות. למשל, באחת האוניברסיטאות בנו אלגוריתם לקבלת סטודנטים, וסטודנט שהבין את האלגוריתם ידע שהוא צריך להצליח בשלושה מקצועות בלבד, ואת השאר אינו צריך להשקיע. בנוסף, האלגוריתם יכול לזהות אזורים או בתי ספר שהם נותנים תוצאות טובות יותר, והתוצאה תהיה שמיעוטים או אנשים ממקומות אחרים פשוט לא יוכלו להתקבל".

"אתגר נוסף זה מחסור של אנשים בעלי הכשרה בתחום המתמטיקה וההנדסה, יש מחסור של 150 אלף איש רק בארצות הברית לבדה, בתחומים האלה. אנו לא נצליח לספק כמות כזו של אנשי מקצוע. לכן הפתרון הוא אחר. במקום לייצר עוד אנשים שעוסקים בזה, צריך לייצר עוד טכנולוגיה שעושה באופן אוטומטי את העבודה הזו. טכנולוגיה שמריצה בעצמה נתונים ובודקת את התוצאות".



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x