אלקטרה מוצרי צריכה מוכרת את פעילות רשת "ACE" לפי שווי של כ-190 מיליון שקל וברווח לפני מס של כ-95 מיליון שקל

המניות שמחזיקות את המניה 

 

 
זאב קלימי - מנכל אלקטרה צריכה - צלם יוני רייףזאב קלימי - מנכל אלקטרה צריכה - צלם יוני רייף
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/12/2016

המניות שמחזיקות את המניה 

החברה חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה ברשת אייס, הכוללת את חנויות אייס ואוטו דיפו, לקרן קדמה לפי שווי של כ-190 מיליון שקל;

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "לאחר כ-5 שנים תחת המטריה של אלקטרה מוצרי צריכה, אנו שמחים להודיע על חתימת עסקה למכירת רשת אייס לקרן קדמה לפי שווי של כ-190 מיליון שקל. השווי האמור הושג לאור יישום מוצלח של תכנית ארגון מחדש בשורות הרשת בשנים האחרונות, שכללה צמצום שטחי מסחר, הפחתת עלויות תפעול, שיפור תנאי הסחר והשירות ללקוח, וגיבוש אסטרטגיה שיווקית חדשה. לשמחתנו, תכנית הארגון מחדש הביאה את אייס לרמות צמיחה ורווחיות גבוהות, שהקדימו משמעותית את לוחות הזמנים המתוכננים, ולאור זאת החלטנו לממש את אחזקותינו ברשת בעיתוי הנוכחי". 

"במשך השנים האחרונות, הצהרנו בעקביות, כי אייס איננה תואמת את נכסי הליבה של אלקטרה מוצרי צריכה, ואמרנו כי כאשר תגיע העת הנכונה לכך – נעביר את הבעלות ברשת לגורם עסקי, שהרשת תתאים יותר לאסטרטגיה העסקית שלו. אני מאמין שקרן קדמה תמשיך להוביל את אייס לשיאים חדשים, וזאת גם הודות למשאב האנושי האיכותי הקיים בהנהלתה ובסניפיה של הרשת. אלקטרה מוצרי צריכה ממשיכה לפעול לאיתור מנועי צמיחה חדשים, שיתמכו בהמשך תהליכי הצמיחה שלה בשנים הבאות".

אורי עינן, ממייסדי קדמה: "אנחנו שמחים מאד שאייס מצטרפת לקבוצת קדמה. אנחנו רואים באייס חברה מצויינת שהגיעה להישגים מרשימים בשנתיים האחרונות ומאמינים שיחד עם העובדים וההנהלה, אשר הובילו את הצלחת החברה עד כה, נוכל להביא את אייס להמשך צמיחה והצלחה גם בשנים הקרובות"

אלקטרה מוצרי צריכה חתמה על הסכם למכירת פעילות רשת "אייס -אוטו דיפו" לידי קרן קדמה לפי שווי של כ-190 מיליון שקל. אלקטרה מוצרי צריכה תרשום עם השלמת העסקה רווח לפני מס של  כ-95 מיליון שקל. בכך נפרדת אלקטרה מוצרי צריכה מאחזקותיה ברשת, הנחשבת למובילת שוק בתחום ה"עשה זאת בעצמך " (DIYׂׂ), לאחר תקופה של כ-5 שנים. הרכב השווי כולל תמורה בסך של 145 מיליון שקל, עבור הפעילות וכן נטילת התחייבויות על ידי הרוכש עבור ההון החוזר נטו המוערכות על ידי החברה בסך של כ-45 מיליון שקל.

בשנתיים וחצי האחרונות מובילה הנהלת אלקטרה מוצרי צריכה, בראשות המנכ"ל, זאב קלימי, והמשנה למנכ"ל, דורון סלע, תכנית ארגון מחדש מקיפה בכל פעילויות הקבוצה, לרבות ברשת אייס. תכנית זו באה לידי ביטוי בשיפור עקבי בתוצאות אלקטרה מוצרי צריכה, שסיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עם צמיחה בהכנסותיה לכ-2.3 מיליארד שקל, וזאת על אף צמצום שטחי המסחר ברשתות "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" ועם גידול של כ-150% ברווח הנקי לכ-97 מיליון שקל. החברה אף הודיעה לאחרונה על חלוקת דיווידנד לבעלי מניותיה, לראשונה מאז שנת 2014. 

השיפור בביצועים העסקיים בא לידי ביטוי גם ברשת אייס (מגזר עשה זאת בעצמך), המונה כיום 30 סניפים של "אייס" ו"אוטו דיפו", בהם נמכרים מגוון מוצרים לבית ולרכב. רשת אייס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עם עליה בהכנסותיה לכ-423 מיליון שקל, תוך הצגת עליה של כ-8.6% במכירות למ"ר, וגידול של כ-82% ברווח התפעולי לכ-27.8 מיליון שקל.

השיפור ברשת אייס הינו פועל יוצא של שורת צעדים שיישמה הנהלת אלקטרה מוצרי צריכה ברשת, ביניהם: צמצום שטחי מסחר, שיפור מערך הרכש ותנאי הסחר מול ספקים, יישום אסטרטגיה שיווקית חדשה למיתוג איכותי יותר מול הצרכן, חסכון בעלויות התפעול, אי פתיחת סניפים חדשים,  אופטימיזציה של תמהיל המכירות ועוד.

אלקטרה מוצרי צריכה פועלת במקביל להרחבת סל המותגים שלה, ולאחרונה דיווחה על רכישת השליטה בחברת אלפא, שהינה המפיץ בישראל וברשות הפלשתינאית של מותג הסלולר וואווי (Huawei), שהינו אחד ממותגי הסלולר הצומחים בישראל, ושנתח השוק עלו עומד כיום על כ-9.3%.

את אלקטרה מוצרי צריכה ייצג עורך דין זיו נוימן ממשרד לוי, מידן ושות', ואת קרן קדמה ייצגו עורכי הדין אודי כנעני, תומר טור ואלון הראל ממשרד FWMK.

אלקטרה מוצרי צריכה, בשליטת קבוצת אלקו בע"מ, פועלת לאחר מכירת אייס אוטודיפו - בשני תחומים: 

תחום ראשון- ייצור, יבוא ,יצוא, שיווק, מכירה והפצה בישראל של מוצרי צריכה חשמליים,  לרבות מזגנים (בארץ ובחו"ל), מוצרים "לבנים", מוצרי אלקטרוניקה ועוד. בין המותגים שהחברה משווקת: "אירוול" "אלקטרה", "אלקו", "אלקטרה בר", "פיליפס", "מילה", "ווירלפול" "סאוטר" "ליבהר" "ביסל"  ו"דייקין".

תחום שני- רשתות שיווק למוצרי חשמל, באמצעות הפעלת הרשתות "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק".

קרן קדמה קפיטל הוקמה בשנת 2006 והיא אחת מקרנות ההשקעה המובילות בישראל. הקרן מנוהלת  על ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט והיא מתמחה ברכישת חברות ישראליות מובילות, במגזרי פעילות שונים והובלתן, בצוותא עם עובדיהן והנהלותיהן, לצמיחה והתפתחות. קדמה מנהלת כמיליארד ש"ח בשתי קרנות ובין השקעותיה בעשור האחרון ניתן למצוא חברות ציבוריות כגון דנאל, וברנד תעשיות וחברות פרטיות כגון יקבי כרמל, קווליטסט מרינה פטריות הגליל ופמי פרימיום.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x