ביום ראשון יביאו שר האוצר ושר הבינוי והשיכון לאישור הממשלה >> מכסת העובדים הפלסטיניים המרבית תוגדל ב-22,000

 

 
יואב גלנט קרדיט תומר אפלבאוםיואב גלנט קרדיט תומר אפלבאום
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/12/2016

ביום א' הקרוב, הממשלה צפויה לאשר את הצעת מחליטים שהוגשה על ידי שר האוצר, משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט בתיאום עם משרד הביטחון שמטרתה להגדיל את מכסת ההעסקה של עובדים פלסטיניים ב- 22,000 עובדים.

מטרת ההצעה הינה שיפור מתכונת הקצאת העובדים הפלסטיניים מאזור יהודה ושומרון המועסקים בישראל כדין, ובמטרה לשמור על תנאי העסקה הוגנים לעובדים פלסטיניים בענפי הבניין, התעשייה והחקלאות. 

להלן עיקרי ההצעה:
  1. הגדלת המכסה בענף הבנייה ב-9,300 היתרים, שיצטרפו ל- 7,000 העובדים שהעסקתם אושרה בעבר רק לשנת 2016.

  2. הגדלת המכסה בענף החקלאות ב- 3,500 היתרים.

  3. הגדלת המכסה לעובדים בתעשייה ב- 2,200 עובדים.
בנוסף, ההחלטה כוללת הסרת רגולציה משמעותית בשיטת ההעסקה וההקצאה של עובדים פלסטינים, המגבילה את מספר העובדים שכל קבלן יכול להעסיק וכן את יכולת המעבר של עובדים בין קבלנים שונים. כך הקבלנים והעובדים יוכלו להתקשר בינם באופן חופשי, תוך דיווח על בסיס שוטף לרשויות המדינה על מקום העסקתם.

ההחלטה קובעת כי יוקם צוות יישומי להבטחת תשלומי שכר הנטו של העובדים הפלסטינים באופן מקוון. כך יובטח כי השכר של העובדים בפועל יהיה גם השכר המדווח שלהם. בשונה מהמצב כיום, בו השכר משולם במזומן ללא יכולת אפקטיבית לעקוב אחר תשלומי השכר תוך קיום כלכלה שחורה המוערכת בהיקפים של כ- 3 מיליארד ש"ח בשנה.

שינויים אילו יבטיחו מחד ודאות גבוהה לקבלנים, שכעת יוכלו להעסיק עובדים מהמכסה ללא מגבלה ומאידך, השינויים יסייעו במיגור תופעות של ספסור בהיתרי ההעסקה וגביית דמי תיווך בסך של עשרות אלפי ש"ח מהעובדים.
בכך, ההצעה מצטרפת לשורה של החלטות קודמות שהממשלה קיבלה לשיפור היחסים הכלכליים והביטחוניים, ובהם שיפור המעברים של העובדים בעלות ש ל מאות מיליוני ש"ח


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x