עדת הכספים אישרה את הצעת שר האוצר, משה כחלון להפחית את מס החברות מ-25% ל-23%

 

 
שר האוצר משה כחלוןשר האוצר משה כחלון
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/12/2016

שר האוצר, משה כחלון: "עודפי גביית המסים הם כספים ששייכים לציבור וכשיש עודף הם צריכים לחזור אל הציבור. לאחר שבשנה שעברה הפחתנו מע"מ ומס חברות, השנה אנחנו ממשיכים במגמה בהפחתה נוספת של מס חברות ומס הכנסה. הפחתת נטל המס הוכיחה את עצמה כמהלך שהגביר את הצריכה הפרטית, הניע את גלגלי המשק וסייע להחזיר אותו למסלול של צמיחה".

ועדת הכספים אישרה אתמול (ד') את הצעת שר האוצר משה כחלון להפחית את מס החברות מ-25% כיום ל-24% בשנת 2017  ול-23% בשנת 2018.

הצעת שר האוצר כחלון מגיעה בעקבות המשך העלייה בשיעור גביית המיסים בישראל בשנתיים האחרונות. 

בשנת 2015 נרשמה גביית מיסים חריגה ביחס לתחזיות.

מגמה שהמשיכה  גם בשנת 2016 והובילה לעדכון תחזית ההכנסות ממסים כלפי מעלה בכ5 מיליארד ₪.

בהתאם לכך החליט שר האוצר להמשיך בתוואי הפחתות המסים גם במסגרת תכנית התקציב הקרובה. 

ההחלטה כוללת הפחתה מדורגת של מס החברות באחוז נוסף בכל אחת מן השנים 2017, 2018, עד לשיעור של 23% (מרמה של 25% כיום, לאחר ההפחתה שבוצעה בשנת 2016). 

החלטה זו צפויה לעודד את הצמיחה בעקבות הרחבת הפעילות הכלכלית על ידי חברות והגברת ההשקעות במשק.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x