תוכנית החומש לפיתוח והסדרת תוכניות מתאר ביישובים הדרוזים בהיקף של 2 מיליארד שקל יוצאת לדרך

 

 
חכ איוב קראחכ איוב קרא
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2016

 
נורתה יריית הפתיחה בדרך למימוש ויישום תוכנית החומש לפיתוח והסדרת תוכניות מתאר ביישובים הדרוזים בישראל, במסגרת ישיבת ראשי המועצות המקומיות ביישובים הדרוזים שנערכה בעוספיה, במעמד סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח״כ איוב קרא ומנכ״ל משרדו, האשם חוסין, ראש המועצה המקומית המארחת, וג׳ה כיוף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח׳ מופק טריף, חברי הכנסת אכרם חסון (כולנו), חמד עמאר (ישראל ביתנו) ועבדאללה אבו-מערוף (הרשימה המשותפת), ראשי המועצות המקומיות ביישובים הדרוזים, נציגי האוצר, מנהלת מינהל התכנון ומכובדי העדה הדרוזית.
 
תקציב התוכנית כולה נאמד, כאמור, בכ-2 מיליארד שקל שנקבעו במסגרת החלטת ממשלה שאושרה אשתקד וישמשו את היישובים הדרוזים להסדרת תוכניות מתאר, התרת חסמים קיימים וסגירת פערים בהתאם לצרכים שיעלו במסגרת תהליך מיפוי ומפגשים שיתקיימו בין ראשי המועצות לבין גורמי המקצוע. במסגרת הישיבה נקבעו עקרונית לוחות זמנים להגשת תוכניות והמשך תהליך דיונים לבחינה של הגדלת תקציבים נקודתית ביישובים בהם יידרש הדבר. עוד נקבע כי הגורמים יפעלו ככל האפשר לאישורן של התוכניות בותמ״ל עד תום השנה הבאה מתוך שאיפה להתחיל ביישומן כבר במהלך שנת 2018. 
 
סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח״כ איוב קרא, אמר במהלך הישיבה: ״זהו יום היסטורי ואני מברך על המפגש החשוב והיוזמה להתאחד כקולקטיב, מתוך דאגה אמיתית לעתיד היישובים הדרוזים ורווחת בני העדה. לראשונה מקום המדינה, ישנה ממשלה שהביעה את מחויבותה כלפי המגזר הדרוזי ועיגנה זאת בהחלטה חסרת תקדים, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת הנכונות להסדרת החקיקה בהתאם. אני מתחייב להמשך הגיבוי תחת הממשלה הנוכחית, בעיקר בנושא התכנון המקומי, שמהווה את עיקר הבעיה עבור החיילים המשוחררים להקמת בית בישראל, ובמידת הצורך נפעל אף להגדלת היקף התקצוב היכן שיתגלו פערים, בהמשך לתהליך מיפוי הצרכים שיקיימו ראשי הרשויות יחד עם גורמי המקצוע״.
 
בהמשך ביקרו סגן השר קרא ונציגי המשרד בכפר הילדים בחורפיש, שהוקם במסגרת תוכנית החומש ובמטרה לשרת את כל בני העדה הדרוזית. כפר הילדים הינו מוסד יחיד במינו במגזר ומשמש בית לכ-70 ילדים ובני נוער כיום, כאשר 30 ילדים נוספים ממתינים לקליטה. בדיון שנערך בתום סיור במקום והצגת המשפחתונים, הודיע סגן השר קרא על ההחלטה כי המשרד לשיתוף פעולה אזורי יסייע בהקצאת 2 מיליון ש"ח לטובת הרחבה ושיקום המקום וכן לרתימת עמותת ״מפעלות חינוך וחברה״ למיזם, שהתחייבה לתרום סכומים גדולים לתפעול השוטף בשלוש השנים הקרובות. 
 
מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, האשם חוסין: ״כפר הילדים בחורפיש הינו ייחודי במינו המספק לילדים כלים ותשתית לעתיד טוב יותר. הסיוע התקציבי הוא המשך ישיר לעבודה הקשה שביצע משרדנו ושסייעה להקצאת משאבים חסרת תקדים ברמה ממשלתית עבור היישובים הדרוזים. נמשיך להקדיש את מלוא המאמצים ותשומת הלב על מנת לסייע לפעילות הברוכה בכפר הילדים״.  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x