משרד האוצר ממשיך לפעול לפיתוח וקידום החקלאות בישראל

משרד האוצר רואה חשיבות רבה בקיומה של חקלאות ישראלית תחרותית ויעילה. לשם כך, ממשיך המשרד לפעול לשיתוף פעולה עם החקלאים לפיתוח ולקידום החקלאות המקומית.

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/12/2016

להלן התייחסות קצרה למספר סוגיות המועלות בנושא בימים אלו:

ייבוא- בימים האחרונים הושגה הסכמה בין משרד האוצר למפטמים ולהתאחדות חקלאי ישראל בנוגע לסוגיות הפתוחות עקב ייבוא הבשר והעגלים, לפיה תוקדם העלאת המכס על העגלים הגדולים, ותינתן תמיכה במפטמים עד להקדמה האמורה. בכך למעשה הושלם המהלך לפתיחת ענף הבשר הטרי לתחרות, וזאת בהסכמת כלל הגורמים הרלוונטיים.  

בכל הנוגע לייבוא פירות וירקות, יש לציין כי סך הייבוא של פירות וירקות לישראל עומד על אחוזים בודדים (המוערכים בכ-5%) מהצריכה המקומית. יש לציין, כי ההיתר לייבא מספר מצומצם של ירקות בתקופת החגים נועד על מנת למנוע מחסור ועליית מחירים של מוצרים אלה, כפי שאירע בתקופת החגים אשתקד. לראייה, על אף המחסור המקומי בעגבניות בתקופת החגים, מחיר העגבניות השנה היה נמוך בכ- 30% ממחירן בתקופה המקבילה בשנת 2015. עם זאת, בחינה של הייבוא בפועל מעלה כי הייבוא היה נמוך אף יותר מסך המכסה שנפתחה, ולפיכך, בימים אלה מתבצעת בחינה מחודשת בנוגע למדיניות הייבוא בשנת 2017. יובהר בנוסף, כי גם לחקלאים תעמוד הזכות לייבא ירקות ופירות במסגרת מדיניות היבוא האמורה.

ייצוא- משרדי האוצר והחקלאות יקדמו תכנית משותפת לעידוד הייצוא החקלאי, תוך תמיכה בקידום מכירות ובניצול יתרונות לגודל. 

עובדים זרים- בימים האחרונים אושרה תוספת של 3,500 עובדים פלסטינאים לעבודה בענף החקלאות, מתוכם 1,500 עובדים עונתיים. בנוסף, הוסדרה המכסה להעסקת העובדים העונתיים הפלסטינים כך שיוסרו החסמים להעסקתם. כמו כן, משרד האוצר, בשיתוף עם יתר המשרדים, פועל לקידום פיילוט של הסרת הרגולציה הקיימת בנוגע ל- 5,000 פועלים זרים, תוך שינוי נהלים באופן שיאפשר ניצול מכסה של 2,500 עובדים זרים נוספים ביחס למכסה המנוצלת כיום.  

פערי תיווך- לאחר חתימת שרי האוצר והחקלאות, על מנגנון הפיקוח על פערי התיווך בפירות ובירקות, פורסם לאחרונה אופן הדיווח, ונתונים מהגורמים הרלבנטיים צפויים להגיע לוועדת המחירים עד סוף ינואר 2017.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי וביבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x