סקירת המסחר על ידי פאנדר >> לבנק ישראל אין דרך להתערב ולהשפיע על שער החליפין של השקל למול האירו

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/12/2016


הדולר-שקל מתקן בחדות מטה עד ל-3.84, כתוצאה ממימושי רווח. בעולם, הדולר נסחר ביציבות יחסית בסביבות רמות השיא של 14 שנה. גם התשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס על רקע הציפיות להעלאות ריבית ב-2017. מנגד, האירו ממשיך לצנוח לרמות שפל חדשות, וצנח אתמול למול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2003.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "לאחר שהעפיל בשבוע שעבר לשיא של 3.88, הדולר-שקל מתקן בחדות מטה עד ל-3.84, כתוצאה ממימושי רווח. בעולם, הדולר נסחר ביציבות יחסית בסביבות רמות השיא של 14 שנה. גם התשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס על רקע הציפיות להעלאות ריבית ב-2017. אמש התבטאה נגידת הפד ילן ואמרה ששוק התעסוקה נמצא במצבו הטוב ביותר מזה עשור ולאור זאת המשכורות צפויות לעלות. אמירה כה בוטחת על שוק התעסוקה מפיה של יושבת ראש הפד, שבדרך כלל שומרת על נימה מסויגת, רק מחזקת את הציפיות בשוק כי הפד יעלה את הריבית ב-2017 בשיעור גבוה מהמצופה. מנגד, על רקע הקשחת המדיניות המוניטארית בארצות הברית והמשך ההרחבה הכמותית בגוש האירו, האירו ממשיך לצנוח לרמות שפל חדשות, וצנח אתמול למול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2003 ונשבר מתחת לרף 4 למול השקל. בהיותה של אירופה שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, הפיחות החד באירו פוגע ביצואנים הישראלים. ואולם, בניגוד לדולר, לבנק ישראל אין דרך להתערב ולהשפיע על שער החליפין של השקל למול האירו". 


במסגרת ההרחבה הפיסקאלית באהר"ב, צפויות העלאות ריבית נוספות במהלך 2017  

"רצף העלאות ריבית בארה"ב בשנה הקרובה, עשוי להכשיר את הקרקע להעלאת ריבית גם בישראל".

כך מעריך ברוך טולדנו, מנכ"ל First Index : השווקים הבינלאומיים: כשהסערה בשוק נראית כאילו חלפה, וכל הספקות והשאלות בדבר שינוי הכיוון בארה"ב התממשו, נגידת הפד, ג'נט ילן, הודיעה שבמהלך 2017 תיכנס ארה"ב לרצף של העלאות ריבית, לביסוס ההרחבה הפיסקאלית - אותה הרחבה המהווה את השקפתו הכלכלית של טראמפ. במסגרת הרחבה זו צפויות העלאות ריבית והתחזקות המטבע בשנת 2017. 

שוק המט"ח - יורו-דולר: הצמד נמצא כרגע ב-1.044 - שפל שלא ראינו כאן מאז דצמבר 2002. במקביל לשקל, הדולר אינדקס שובר גם הוא שיאים חדשים ומזנק ל- 102.84. למרות ההיחלשות בימים האחרונים, הוא מושך מטה את שאר מטבעות העולם בשל הביקוש הגבוה לדולר.

בזירה המקומית: העלאת הריבית בארה"ב, מציבה שאלות בדבר הריבית בישראל עם התחזקות הדולר מול השקל. "ככל שטראמפ יהיה נחוש לממש את מדיניותו הכלכלית, הדבר יגדיל משמעותית את הסיכוי להעלאות ריבית נוספות בארה"ב. כמו כן, רצף העלאות ריבית בארה"ב בשנה הקרובה, עשוי להכשיר את הקרקע להעלאת ריבית גם בישראל", כך מעריך ברוך טולדנו, מנכ"ל  First Index. 

במחלקת המחקר של  First Indexמציינים הבוקר כי בשל התחזקות הדולר, הצמד דולר-שקל כובש שיאים חדשים לחודש זה ומגיע לנקודת התנגדות חדשה של 3.88 ₪. חציה מעלה של 3.9 ₪, שתהווה נקודת התנגדות חדשה, תיקח את הדולר לכיוונים חדשים. 

בשוק הסחורות: החלטת אופ"ק לצמצום והורדת רמת יצור הנפט הגולמי, שכרגע גם רוסיה חתומה על הסכם זה, יקבעו צפי נמוך מאד בנתון הקרוב, שאי עמידה ביעד זה תגרום לתנודה חריגה מהרגיל בשער בזהב השחור, אשר נע בשבוע האחרון בין 51.45-53.32 דולר לחבית.

  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע השקעות

  • האמור אינו בא להחליף ייעוץ השקעות פרטני המתחשב בצרכיו ובנתוניו של כל אדם.

  • "הפעילות בזירה דורשת מיומנות, ידע והבנת הסיכונים ואינה מתאימה לכל אדם; פעילות ממונפת כרוכה בסיכון ממשי של אבדן מלוא כספי ההשקעה בתוך זמן קצר; החברה המפעילה זירה זו פועלת כצד נגדי לעסקאות אתך, ולכן היא המוכרת כשאתה קונה והיא קונה כשאתה מוכר"
הדולר-שקל מתקן בחדות מטה עד ל-3.84, כתוצאה ממימושי רווח. בעולם, הדולר נסחר ביציבות יחסית בסביבות רמות השיא של 14 שנה. גם התשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס על רקע הציפיות להעלאות ריבית ב-2017. מנגד, האירו ממשיך לצנוח לרמות שפל חדשות, וצנח אתמול למול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2003.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שהעפיל בשבוע שעבר לשיא של 3.88, הדולר-שקל מתקן בחדות מטה עד ל-3.84, כתוצאה ממימושי רווח. בעולם, הדולר נסחר ביציבות יחסית בסביבות רמות השיא של 14 שנה. גם התשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס על רקע הציפיות להעלאות ריבית ב-2017. אמש התבטאה נגידת הפד ילן ואמרה ששוק התעסוקה נמצא במצבו הטוב ביותר מזה עשור ולאור זאת המשכורות צפויות לעלות. אמירה כה בוטחת על שוק התעסוקה מפיה של יושבת ראש הפד, שבדרך כלל שומרת על נימה מסויגת, רק מחזקת את הציפיות בשוק כי הפד יעלה את הריבית ב-2017 בשיעור גבוה מהמצופה. מנגד, על רקע הקשחת המדיניות המוניטארית בארצות הברית והמשך ההרחבה הכמותית בגוש האירו, האירו ממשיך לצנוח לרמות שפל חדשות, וצנח אתמול למול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2003 ונשבר מתחת לרף 4 למול השקל. בהיותה של אירופה שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, הפיחות החד באירו פוגע ביצואנים הישראלים. ואולם, בניגוד לדולר, לבנק ישראל אין דרך להתערב ולהשפיע על שער החליפין של השקל למול האירו". 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x