מעלות >> בנק הפועלים אשרור דירוג המנפיק ilAAA, התחזית יציבה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/12/2016

חוזקות חולשות
  • מעמד מוביל בישראל, כאחת משתי הקבוצות הבנקאיות הגדולות.

  • גיוון בקווי העסקים המקומיים ובהכנסות.

  • בסיס מפקידים מקומי רחב התומך ביחסי מימון ונזילות טובים.

  • חשיבות מערכתית גבוהה המשתקפת להערכתנו בסבירות גבוהה למדי לתמיכה ממשלתית חריגה במידת הצורך.

  • ריכוזיות אשראי בתיק העסקי פוחתת אך ממשיכה להוות סיכון.

  • חשיפה גבוהה לענף הנדל"ן המקומי.

  • אפשרויות צמיחה וקיבולת רווחים מוגבלות.
תחזית: יציבה

תחזית הדירוג היציבה של Maalot s’Poor and Standard לבנק הפועלים בע"מ משקפת את הערכתנו שהפרופיל העסקי והפיננסי של הבנק יישארו ללא שינוי ניכר ב-18-24 החודשים הקרובים.

אנו צופים כי הבנק ימשיך להגדיל את הונו, תוך שמירה על מעמדו המוביל בשוק ועל הפרופיל היציב של המימון והנזילות שלו.

בתרחיש הבסיס שלנו אנו מעריכים כי הסיכונים לכלכלה המקומית הנובעים מהמתיחות הגיאופוליטית באזור יהיו מוגבלים וניתנים לניהול.

התרחיש השלילי

אנו עשויים לנקוט בפעולת דירוג שלילית אם הכלכלה המקומית ובמיוחד מגזר הנדל"ן יתדרדרו משמעותית. התדרדרות כזו עלולה להתפרץ כתוצאה מלחצים כלכליים מקומיים או עולמיים או מהסלמה ניכרת במתיחות הגיאופוליטית האזורית. בנוסף, אנו עשויים לנקוט בפעולת דירוג שלילית במקרה שחקיקה או רגולציה כדוגמת המכירה הכפויה של חברת כרטיסי האשראי ישחקו משמעותית את מעמדו העסקי של הבנק בטווח הארוך, אך נכון להיום הסיכוי לתרחיש זה קלוש להערכתנו.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x