קרדיטפלייס רכשה חשבוניות מעסקים קטנים ובינוניים ב- 80 מיליון שקלים

 

 
ירון סבאן- מנכל קרדיטפלייסירון סבאן- מנכל קרדיטפלייס
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/12/2016

קרדיטפלייס הינה פלטפורמת השקעות מסוג "עמית לעמית" (Peer-to-Peer) המאפשרת למשקיעים לרכוש חשבוניות הממתינות לתשלום (שוטף פלוס) המופקות על ידי ספקים של חברות גדולות ויציבות, חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה ולקבל תשואה גבוהה בהשקעה לטווח קצר, לרוב בין 30 ל-90 יום.

עד כה בוצעו בזירת קרדיטפלייס כ-1,400 עסקאות ונחסכו מעל107  אלף ימי אשראי במשק עבור בתי עסק שהפיקו חשבוניות לתאגידים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים גדולים.

חברת הפינטק קרדיטפלייס (CreditPlace), המפעילה את זירת הפקטורינג הדיגיטלית הראשונה בישראל, מדווחת על רכישת חשבוניות מעסקים קטנים ובינוניים ב-  80 מיליון שקלים. מתוכם נרכשו חשבוניות בהיקף 15 מיליון שקלים בשלושת החודשים האחרונים. קרדיטפלייס מפעילה פלטפורמת השקעות מסוג "עמית לעמית" (Peer-to-Peer) המאפשרת למשקיעים לרכוש חשבוניות הממתינות לתשלום (שוטף פלוס) שהופקו לספקים של חברות גדולות ויציבות, חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה. עד כה בוצעו בזירת קרדיטפלייס כ-1,400 עסקאות  ונחסכו מעל 107 אלף ימי אשראי במשק עבור בתי עסק שהפיקו חשבוניות לתאגידים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים גדולים דוגמת קרן קיימת לישראל, חברת החשמל, דואר ישראל, פרטנר, סנו ואקרשטיין. 

קרדיטפלייס, שהודיעה לאחרונה על גיוס של 6 מיליון שקלים, מאפשרת למשקיעים לקנות חוב ולרכוש חשבוניות המופקות על ידי חברות יציבות הקיימות לפחות שלוש שנים, מפיקות הכנסות של יותר מ-3 מיליון שקלים ועברו תהליך חיתום קפדני. ההשקעה נעשית באמצעות זירת מסחר מתקדמת בכתובת creditplace.co.il, בה מוצגות החשבוניות שבית העסק מעוניין למכור באופן המאפשר למשקיעים לבחור את תיק העסקאות המתאים להם. על פי המודל של קרדיטפלייס, בית העסק המוכר את החשבונית מקבל תשלום במועד של "שוטף 0" ואילו המשקיעים מקבלים בתוך עד ארבעה חודשים את החזר השקעה בתוספת תשואות ידועות מראש. כל כספי המשקיעים של קרדיטפלייס מוגנים ונמצאים בנאמנות על ידי זיו האפט נאמנויות מקבוצת פירמת רואי החשבון BDO זיו האפט.

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס, התייחס לגידול בעסקאות: "עסקים קטנים ובינוניים בישראל קורסים תחת עול השוטף פלוס, משמעות השוטף פלוס היא שהעסקים הקטנים והבינוניים מממנים בפועל את החברות הגדולות. קרדיטפלייס מתקנת את העיוות הזה על ידי חיבור בין עסקים קטנים ובינוניים ומשקיעים פרטיים. החיבור שאנו יוצרים מאפשר לבעלי העסקים לגוון את מקורות האשראי שלהם, לנהל את העסק בביטחון ובנוחות ולנצח את השוטף פלוס. לאזרחי ישראל אנחנו מייצרים אפיק השקעה המשלב תשואה גבוהה קצרת מועד עם ביטחון של אפיק סולידי, נוחיות של ערוץ נזיל ויתרון של זירת מסחר דיגיטלית מאובטחת וקלה לשימוש. אנחנו שמחים שהציבור מצטרף למהפכת השוטף אפס ולוקח חלק בכלכלה החדשה"

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x