ווליו בייס מציגה >> חנן מור - צמיחה בכל הפרמטרים. מחיר היעד מתעדכן ל-17 ש"ח

הקרנות שמחזיקות בחנן מור

 

 
 

שי ליפמן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/12/2016

הקרנות שמחזיקות בחנן מור

ביולי 2016 התחלנו לסקר את קבוצת חנן מור, ולאור דוחות הרבעון השלישי, ומספר אירועים עליהם החברה דיווחה בחרנו לעדכן את חוות הדעת שלנו.

חנן מור היא חברה הפעילה בתחום הנדל"ן, ובעיקר בתחום הייזום למגורים בישראל. החברה נוסדה בשנת 2004, בשנת 2007 הנפיקה החברה מניות בבורסה בתל אביב. החברה מנוהלת ע"י מייסדי ובעלי המניות העיקריים בה: חנן מור ואבי מאור.

עיקר תחומי הפעילות של החברה הם: ייזום ובנייה למגורים בישראל וייזום והקמת מרכזים מסחריים בישראל. החברה פעלה בעבר בייזום והשבחת נדל"ן בחו"ל, פעילות זו אינה נמצאת בליבת העסקים של החברה כיום, בבעלות החברה עדיין נכס מניב  ונכס בפיתוח בפולין ו 2 קרקעות בבולגריה וברומניה שאין בכוונת החברה לפתח.

תחום הייזום למגורים, המהווה את עיקר פעילות החברה ממשיך להציג נתונים מרשימים: הקבוצה נמצאת בבנייה של 891 יח"ד, כאשר 85% מהן מכורות (755 יח"ד שהמסירה שלהן בין 2017 עד 2018). בתכנון נמצאות 587 יח"ד כאשר 189 מהן כבר מכורות (מסירה ביו שנים 2018-2019).

לחברה נוכחות מרשימה בעיר החדשה חריש בה היא מכרה כבר 358 יח"ד  (278 יח"ד בביצוע ו- 445 יח"ד בתכנון), להערכתנו לחריש פוטנציאל צמיחה גבוה בשל מחירי הדיור, הנגישות הגבוהה אליה והתשתיות בעיר.

לאחרונה הרחיבה החברה את פעילותה גם להקמה של מרכזי מסחר בסביבת פעילות הפרויקטים שבביצוע. אנו רואים בעין חיובית הקמה של זרוע מניבה שתשמש בעתיד כעוגן אל מול פעילות הייזום ותייצר תזרים יציב וקבוע. 

עד שנת 2018 צפויה החברה להשלים ולהכיר בהכנסות של כ-1.2 מיליארד ₪ מהפרויקטים שבביצוע (כש-85% מכור), מה שצפוי להניב לה רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של כ- 82.5 מיליון ₪. הפרויקטים בתכנון (כ-32% מכור) שיסתיימו בין השנים 2018-2019 צפויים להניב הכנסה של כ- 618 מיליון ₪ ורווח גולמי של כ- 101 מיליון ₪. נתונים אלו צפויים להגדיל משמעותית את ההון העצמי של החברה. 

אנו נותרים בהמלצת קנייה ומעלים את מחיר יעד מ- 15 ₪  ל- 17 ₪ למנייה (אפסייד של כ-37%), לפי מודל שמרני שמהוון את הרווח הגולמי הצפוי של החברה בשנים הקרובות כשרובן המכריע של יח"ד בביצוע ובתכנון מכור. כניסתה של החברה לייזום נכסים מניבים היא החלטה נכונה שתייצר לה בעתיד תזרים קבוע שיהווה עוגן ויקל על הייזום בתחום המגורים. אנו רואים בחיוב את התפתחות הפרויקט בפולין וההסכם מול הבנק שהקטין את החשיפה של החברה לפולין "והחזיר" הביתה כ- 13 מ' ₪.

להערכתנו אחזקה בחברה המנוהלת היטב (בהובלה של חנן מור ואבי מאור המייסדים ובעלי השליטה), שנמצאת בתחום בעל צמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה,  היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות.

ייזום ובנייה למגורים מהווים את עיקר פעילות החברה,  בתחום הייזום למגורים מבצעת החברה כיום בנייה של  891 יח"ד, כאשר 755 מהן מכורות (מסירה של יח"ד בין 2017 עד 2018). בתכנון נמצאות 587 יח"ד כאשר 189 מהן כבר מכורות (מסירה ביו שנים 2018-2019). פעילות הייזום של החברה מבחינה גאוגרפית מתבצעת כיום  בנתניה, צור יצחק, אריאל כפר תבור חריש ומודיעין, כאשר מחירי יחידות הדירות אותן משווקת החברה נעים בממוצע בין 1-2 מיליון ₪ (החברה סיימה לא מכבר פרויקטים בנס ציונה, רחובות, יבנה ובמצליח).

בעקבות עליית המחירים ולאור השיפור בתשתיות הכבישים במדינה, נמתחה מפת הביקוש דרומה (יבנה, גדרה, באר שבע) וצפונה (כפר יונה, חריש כרכור ועוד) ואלו הם מקומות בהם ניתן להשיג דירות חדשות בסביבת מגורים קהילתית ואיכותית ברמות מחירים של 1.4-2 מיליון ₪ ליח"ד.

פרמטרים אלו תומכים בפעילות הגאוגרפית של החברה, כאשר נראה כי השרון הצפוני נותן מענה הן ברמת התשתיות והן ברמות המחירים. 

לחברה נוכחות מרשימה בעיר החדשה חריש בה היא מכרה כבר 358 יח"ד  (278 יח"ד בביצוע ו- 445 יח"ד בתכנון), להערכתנו לחריש פוטנציאל צמיחה גבוה בשל מחירי הדיור, הנגישות הגבוהה אליה והתשתיות בעיר.

ריכוז נתוני פרויקטים לייזום בישראל: 



אנליסט ווליו בייס – שי ליפמן 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x