תעשיין מגיע לך מענק! לא תיקח?

יום עיון לתעשיינים בכירים מהמגזר הערבי

 

 
עלאא עאלם, ראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות עלאא עאלם, ראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/12/2016

התאחדות התעשיינים מרחב צפון בשיתוף היחידה למימון ותמריצים ממשלתיים בהתאחדות התעשיינים, קיימה יום עיון בנושא קרנות מימון ותמריצים ממשלתיים להשקעות וחדשנות בתעשייה.

חברי התאחדות התעשיינים הבכירים מהמגזר הערבי ואחרים התארחו יום חמישי 22.12.16 בבית מלון פלאזה, נצרת עילית ליום עיון אשר התמקד בקרנות מימון ותמריצים ממשלתיים להשקעות וחדשנות בתעשייה.

מטרת יום העיון הייתה להציג בפני עשרות התעשיינים הבכירים מהמגזר ואחרים כלי סיוע ושירותים תומכים של ההתאחדות למפעלי התעשייה במגזר הערבי ואת מגוון פתרונות המימון הקיימים כיום ודיון בחסמים הקיימים בפני תעשייני המגזר.

אחרי ארוחת בוקר ומפגש נטוורק , נהנו  המשתתפים מהרצאה מרתקת בנושא שדרוג תהליכי ייצור במפעלי התעשייה ובמיוחד מפעלי המגזר.

אורן הרמבם,מנהל היחידה למימון ותמריצים ממשלתיים בהתאחדות התעשיינים, העביר למשתתפים עדכונים על קרנות חדשות וכלי סיוע שעומדים לרשותם. קרנות אלו נועדו לממן השקעות בחדשנות בתעשייה, בשיפור טכנולוגי, בקווי יצור, ובפיתוח מוצרים חדשים.

מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, ליאור אפלבאום נתן סקירה על מצב  התעשייה בישראל ועל האתגרים שמאפיינים את מפעלי הפריפריה בכלל ואלה של המגזר הערבי בפרט: "יום העיון תרם רבות למנהלים הבכירים בחברות ומפעלי התעשייה מהמגזר הערבי, להבין  את הכלים והתמרצים שעומדים לרשותם. בסביבה תחרותית מול שווקים בינ"ל וההגדלה המצערת של מכסות הייצוא לישראל, כדי להיות תחרותיים ורלוונטיים יותר, חייבים המפעלים להשקיע הרבה יותר בחדשנות, במו"פ, באוטומציה ובניהול יעיל. לכל אלה יש כלים העומדים לרשות המגזר וצריך להיות מודעים להם ולנצלם בצורה המיטבית"

עלאא עאלם, ראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות התעשיינים: "פרופיל התעשייה במגזר שונה לחלוטין והטיפול צריך להיות בהתאם, ניתן להצביע על הרבה אתגרים, בין היתר: היעדר אזורי תעשייה מסודרים, חוסר בנגישות ומודעות לתמריצים הממשלתיים, חוסר מודעות לשינויים רגולטורים ועוד, לכן הייה חושב לנו מאוד לקיים את המפגש לצורך הצגת כלי סיוע ושירותים תומכים של ההתאחדות למפעלי התעשייה במגזר הערבי במיוחד אפשרויות המימון וכן דיון בפתרונות אפשריים לאתגרים הקיימים כיום"



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x