מידרוג מודיעה על הותרת דירוג של סאן תים תלמי יוסף בדירוג A1 באופק יציב

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/12/2016

מידרוג מודיעה על הותרת דירוג החוב הבכיר של סאן טים תלמי יוסף בע"מ (להלן: "תלמי יוסף", "החברה") על כנו בדירוג A1.il, באופק יציב. דוח מעקב זה מתבסס על נתונים שנמסרו למידרוג ועל סדרה של הנחות יסוד, שנקבעו על ידי מזמין הדירוג ויועציו, כפי שבאים לידי ביטוי במודל הפיננסי ומסמכים שונים שהועברו למידרוג על ידי מזמין הדירוג. הנחות אלו וסבירותן לא נבחנו על ידי מידרוג ויש להתייחס אליהן בהתאם.

שיקולים עיקריים לדירוג

במסגרת המעקב השנתי נלקחו בחשבון, בין היתר, הגורמים הבאים: (1) הקמת הפרויקט נסמכת על החלטת ממשלה בנוגע לקביעת יעד מנחה וגיבוש כלים לקידום אנרגיות מתחדשות; (2) האסדרה הרגולטורית בקשר עם הפרויקט, לרבות העדר סיכוני ביקושים ו/או תלות בתעריף משתנה; (3) ישימות וה- Track record של טכנולוגיית הפרויקט; (4) ניסיון קבלני הפרויקט; (5) ביצועי הפרויקט בשלוש השנים האחרונות עולים על תחזית החברה; (6) בהתאם לנתוני החברה, בחודש יוני 2016 עמד יחס הכיסוי ADSCR בפועל על כ- 1.50 לעומת יחס כיסוי של כ- 1.42 במודל הפיננסי; (7) בהתאם למודל הפיננסי המעודכן , יחס הכיסוי ADSCR הממוצע והמינימאלי עומדים על כ- 1.35 וכ- 1.24 (2022), בהתאמה, ויחס הכיסוי LLCR המינימאלי עומד על כ-  1.33 (2016). להערכת מידרוג, ביצועי הפרויקט ויחסי הכיסוי בפועל לאורך השנים משקפים את איתנותו וחוסנו הפיננסי והולמים את דירוגו.

התפתחויות עיקריות

ביצועי הפרויקט במהלך תקופת המעקב 

הפרויקט החל בהפעלה מסחרית במהלך חודש נובמבר 2013. ניתן לראות מהגרף כי בחודשים ינואר עד ספטמבר, בשנת 2016, עלתה התפוקה בפועל בכ- 11% על התפוקה החזויה במודל הפיננסי. בהתאם לנתוני החברה ונכון למועד הדוח, לא התגלו ליקויים מהותיים במתקן בכל תקופת ההפעלה.

אסדרה בחיובי הארנונה 

במסגרת הדירוג נבחן תרחיש תשלום ארנונה בהתאם לאסדרה שהתקבלה בנושא זה. להערכת מידרוג, יחסי הכיסוי בתרחיש זה, הולמים את רמת הדירוג.

ניתוח יחסי כיסוי

בהתאם לנתוני החברה, בחודש יוני 2016 עמד יחס הכיסוי השנתי (ADSCR) בפועל על כ- 1.50 וזאת לעומת יחס כיסוי חזוי של כ- 1.42 במודל הפיננסי. בוצע עדכון במודל הפיננסי בקשר עם נתוני מדד המחירים לצרכן בפועל, למעט שינוי זה לא חלו שינויים נוספים במודל. בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג המתבסס, בין היתר, על שעות קרינה לפי P90, יחס הכיסוי ADSCR הממוצע הינו כ- 1.35, המינימאלי הינו כ-1.24 (2022), ויחס הכיסוי LLCR המינימאלי הינו כ- 1.33 (2016). בהתאם לנתוני החברה, קרנות הביטחון בפרויקט מלאות בהתאם לנדרש. 

אופק הדירוג

גורמים אשר עשויים להעלות את הדירוג

  • שיפור משמעותי ומתמשך ביחסי הכיסוי גורמים אשר עלולים לפגוע בדירוג 

  • שחיקה משמעותית ומתמשכת ביחסי הכיסוי

  • הרעה במצבה הפיננסי של חח"י ו/או שינוי רגולטורי במשק החשמל, שיש בו כדי להשפיע לרעה על הפרויקט

  • פגיעה בפרויקט כתוצאה מנזקי טרור ומלחמה ללא מתן פיצוי הולם ממס רכוש. 
אודות הפרויקט

תלמי יוסף הינה חברה פרטית, אשר התאגדה בשנת 2011 במטרה לנהל, להקים ולתפעל פרויקט לייצור חשמל בהיקף 9 מגוואט בטכנולוגיית PV אשר הוקם על שטח של כ- 146 דונם בקיבוץ תלמי יוסף הנמצא בצפון הנגב, דרומית לעיר שדרות. בעלי הזכויות בחברה נכון למועד דוח זה הינם סולגרין בע"מ (להלן: "סולגרין") בשיעור של 100%. 

ביום 21.02.2012 קיבלה החברה מהרשות לשירותים ציבוריים - חשמל (להלן: "רשות החשמל") אישור תעריף מותנה  (להלן: "אישור תעריף מותנה") של 96.31 אגורות לקוט"ש . הקמת הפרויקט החלה בפברואר 2013, ובנובמבר 2013 קיבלה החברה רישיון יצור קבוע מרשות החשמל והחלה בהפעלתו המסחרית של הפרויקט. בהתאם להסדרה החלה על הפרויקט, תמכור תלמי יוסף את כל החשמל שתייצר לחברת החשמל לישראל (להלן: "חח"י" או "סש"ח" ) במשך 20 שנה ממועד חיבור הפרויקט לרשת, בתעריף קבוע צמוד למדד המחירים לצרכן.  


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x