דירקטוריון מזרחי-טפחות אישר תוכנית פרישה מרצון ל-300 עובדים בבנק בין 2017 ל-2021

המהלך יאפשר לעובדים ותיקים, מהבנק ומחברת הטכנולוגיה שלו, לפרוש בכבוד ובתנאים מיוחדים, לאחר שנים ארוכות של עבודה מסורה ומאומצת

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/12/2016

התוכנית נותנת מענה למכתב המפקחת מתחילת 2016, שבו נדרשו הבנקים להתוות תוכנית רב-שנתית להתייעלות * המהלך יאפשר לעובדים ותיקים, מהבנק ומחברת הטכנולוגיה שלו, לפרוש בכבוד ובתנאים מיוחדים, לאחר שנים ארוכות של עבודה מסורה ומאומצת

דירקטוריון מזרחי-טפחות אישר אתמול (ג') להנהלה להפעיל תוכנית פרישה מרצון בבנק. במסגרת התוכנית, שתתפרס על פני השנים 2017 ועד 2021, יוכלו לפרוש מרצון עד 300 עובדים מהבנק ומחברת הטכנולוגיה שלו.

החלטת הדירקטוריון מהווה מענה למכתבה של המפקחת על הבנקים מחודש ינואר 2016, שבו נדרשו התאגידים הבנקאיים להתוות תוכנית רב-שנתית להתייעלות, ותאפשר לעובדים ותיקים לפרוש באופן מכובד ובתנאים מיוחדים, לאחר שנים ארוכות של עבודה מסורה ומאומצת.

בתוכנית, שקיבלה את אישורו העקרוני של הפיקוח על הבנקים, יוכלו להיכלל עובדים קבועים של הבנק בשני מסלולי פרישה: פנסיה מוקדמת או פיצויים מוגדלים בשיעור של 150% (נוסף על העברת הבעלות בקופות הגמל על שמם).

עלות התוכנית מוערכת בכ-300 מיליון ₪ (לפני השפעת המס), והיא תיכלל בדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016. בסיומה, צפויה תוכנית ההתייעלות להביא לחיסכון בהוצאות השכר של הבנק בהיקף של כ-70 מיליון ₪ בשנה (לפני השפעת המס).

לשם יישום התוכנית, באה הנהלת הבנק בדברים עם ועד העובדים, וזאת במסגרת מו"מ אשר ביקש הוועד לקיים לגבי הסכם שכר חדש לשנים 2016 ו-2017.

פרישתם של עובדים מחברת הטכנולוגיה במסגרת תוכנית ההתייעלות, תתאפשר כבר בזמן הקרוב.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x