רוסאריו ייעוץ ומחקר >> אנרגיקס מהווה הזדמנות מעניינת

המחיר ההוגן למניה גבוה בכ-22% מהמחיר הנוכחי

 

 
 

אלון סלע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/12/2016

נקודות עיקריות

  • ענף האנרגיה המתחדשת ממשיך לשבור שיאים – מדינות וחברות רבות הבינו בשנים האחרונות את הפוטנציאל הרב הקיים באנרגיה מתחדשת, כאשר שנת 2015 הייתה שנת שיא בהיקף ההשקעות שנאמד על כ- 329 מיליארד דולר. לאחרונה, חברת גוגל פרסמה שבשנת 2017 היא צופה שתרכוש את מלוא צריכת החשמל שהיא זקוקה לה ממקורות אנרגיה מתחדשים. אל מול תנודתיות במחירי הנפט והגז הטבעי בשנים האחרונות, תחום האנרגיות ממשיך להציג מגמה של עלייה ואלטרנטיבה לצריכת החשמל המסורתית.

  • הזדמנות בישראל - לאחר תקופה ארוכה של קיפאון בהשקעות בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל, ניתן לראות התעוררות של הענף הודות לתמיכה מצד המדינה לפיתוח התחום והקצאת מכסות חדשות. חברות ישראליות בתחום צברו בשנים האחרונות ניסיון בתהליכי היזום וההקמה, לצד חברות בינלאומיות שנכנסות לפעילות בישראל, מה שמהווה הזדמנות לצמיחה של משק האנרגיות המתחדשות בישראל בשנים הקרובות.

  • וודאות תזרימית בסביבת ריבית אפסית - הפרויקטים בתחום מאופיינים במחיר קבוע לתקופות ארוכות, כך שגוברת התעניינות של גופיים מוסדיים ומשקיעים בתחום. החברה נהנית ממרווח גבוה בין ההכנסות והוצאות המימון תוך שמירה על רמת מינוף נמוכה. תחום היזום וההקמה מאופיין בסיכון גבוה יותר ובהתאם התשואות מהפרויקטים.  

  • צמיחה משמעותית בהיקפי הפעילות - בשנתיים האחרונות גדלה החברה באופן משמעותי בעקבות חיבורם של פרויקט נאות חובב בהספק כולל של כ- 37.5 MW ופרויקט Banie בפולין בהספק כולל של כ- 106 MW. הפרויקטים הוקמו בלוח זמנים קצר ובאיכות גבוהה, תוך צבירת ניסיון משמעותי בפרויקטים בהיקפים גדולים. לחברה היום צבר פרויקטים בהיקף של כ- 752 MW, כאשר 329MW  מוגדרים בשלב ההקמה.
השקפת רוסאריו

החברה בעלת פורטפוליו איכותי בתחום, ובשנים האחרונות ביססה את מעמדה כמובילה בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל. החברה נהנית מגב כלכלי חזק מקבוצת האם (אלוני חץ), דבר המאפשר לה גמישות כלכלית בפרויקטים וגישה נוחה למקורות מימון. לאור המגמות בעולם והתפתחות התחום, החברה פועלת לאתר הזדמנויות חדשות תוך שמירה על מודל פעילות שמרני ברמת המינוף. 

שווי ומומנטום

החברה נמצאת במומנטום חיובי בשנים האחרונות וזוכה להתעניינות מצד השוק. לאור הבנת המגמות בשוק וניתוח הפרויקטים של החברה, אנו צופים המשך מגמה חיובית של החברה. הערכנו את החברה בדרך של היוון תזרימי המזומנים מכל הפרויקטים בשלבי התפעול, תוך התייחסות פרטנית לפרויקט אר"ן אשר נמצא בשלב היזום המתקדם. שווי השוק היום להערכתנו, אינו מגלם בתוכו את הפרויקטים בשלבי היזום וההקמה ומהווה הזדמנות מעניינת.  המחיר ההוגן למניה בשלב זה עומד על 2.86, גבוה בכ-22% מהמחיר הנוכחי.

על החברה

חברת אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות בע"מ הינה חברה העוסקת ביזום, הקמה ותפעול מערכות בתחום האנרגיות המתחדשות בארץ ובעולם. החברה החלה את פעילותה בשנת 2009, והונפקה בבורסה בשנת 2011. נסחרת במדד תל אביב 100 ושווי השוק של החברה הינו כ- 754 מיליון ₪. החברה נמצאת בבעלות  קבוצת אלוני חץ המחזיקה כ-72.2% בחברה.

החברה, בפרק זמן קצר יחסית, הפכה לשחקנית משמעותית בתחום האנרגיה המתחדשת בארץ, בדגש על אנרגיה פוטו-וולטאית ואנרגיית רוח. כיום לחברה פרויקטים פעילים בארץ של אנרגיה סולארית (PV) בהיקף של כ- 44.9 MWp, וביניהם פרויקט הדגל "נאות חובב" אשר היה ראשון מסוגו בארץ שחובר לרשת ההולכה הארצית עם הספק של כ- 37.5 MWp. בנוסף החברה פועלת בתחום אנרגיית הרוח בארץ ובחו"ל, כאשר כיום לחברה יש מתקנים מחוברים בפולין בהספק של כ- 119.2 MW, ובתהליכי יזום מתקדמים של מספר פרויקטים בארץ.

אנרגיה מתחדשת- מגמות עולמיות

ענף האנרגיה המתחדשת ממשיך להתפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר, ונהנה משינויים טכנולוגיים ורגולציה של מדינות לקידום התחום. בניגוד לנפילה במחירי הנפט שהביאה לירידה בהשקעות וקריסת חברות בענפי הנפט והגז הטבעי, היקף ההשקעות העולמי בשנת 2015 באנרגיה מתחדשת שבר שיא  ונאמד על כ- 329 מיליארד דולר, לעומת כ- 61 מיליארד בשנת 2004. אירופה הייתה המובילה של התחום עד שנת 2011 עם היקף השקעות של כ- 131 מיליארד דולר, אולם בשנים האחרונות חלה ירידה בהיקף ההשקעות באירופה ועליה בהיקפי ההשקעה בסין וארצות הברית.  
 
בשנת 2015 הוגדל כושר יצור החשמל באירופה בכ- 28.9 GW לעומת כ- 26.5 GW בשנת 2014. אנרגיית הרוח והאנרגיה סולארית מובילות בהיקף ההספק המותקן ומהוות יחד כ-73% מהשוק, בעוד יצור אנרגיה מפחם וגז מהווה כ-22.4% מכלל ההספק המותקן לשנת 2015. נתונים אלו, מצביעים על הדומיננטיות של תחום האנרגיות המתחדשות, כאשר מדינות באירופה מגדירות יעדים לפעילות באמצעות אנרגיה מתחדשת בלבד. מגמה נוספת שבולטת היא שתחנות כוח המופעלות מאנרגיה פוסילית (אנרגיה ממקורות מתכלים ומזהמים כגון פחם ונפט) המגיעות לסוף חייהן או מוצאות מכלל שימוש, מוחלפות במתקנים חדשים המתבססים על אנרגיה מתחדשת.
 


אלון סלע אנליסט רוסאריו

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x