מידרוג מאשרת לאלבר גיוס של עד 300 מיליון שקלים בדירוג A3 באופק יציב

הקרנות שמחזיקות אג"ח את יג, יד.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/01/2017

הקרנות שמחזיקות אג"ח את יג, יד.

מידרוג מותירה על כנו דירוג A3.il לאגרות החוב (סדרות יג, יד ו-טו) שהנפיקה אלבר שירותי מימונית בע"מ ("אלבר" או "החברה") וכן קובעת דירוג זהה לאגרות חוב חדשות שתנפיק החברה בסך של עד 300 מיליון ₪ ערך נקוב. אופק הדירוג יציב. מידרוג מותירה על כנו גם את דירוג האשראי לז"ק P-1 הנתמך בדירוג מנפיק A3.il ומסגרת אשראי חתומה פנויה לגיבוי הנע"מ.

אגרות החוב במחזור המדורגות על ידי מידרוג:

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

יג

1127588

A3.il

יציב

14.04.2019

יד

1132562

A3.il

יציב

15.11.2021

טו

1138536

A3.il

יציב

15.11.2023

2 (נעמ)

1136456

P-1

-

-


שיקולים עיקריים לדירוג 

דירוג החברה מושפע לחיוב ממיצוב עסקי טוב בענף הליסינג התפעולי המהווה את פעילות הליבה של החברה (כ 50% מסך הכנסות החברה בתקופה ינואר-ספטמבר 2016), זאת לצד גיוון הכנסות רחב יחסית בענף הרכב הכולל גם פעילות השכרה לז"ק, סחר בכלי רכב ופעילויות נוספות. לאורך השנים האחרונות הגדילה החברה בהדרגה את פעילותה בתחום הסחר בכלי רכב, וזו מהווה כיום רכיב מהותי בתרומה להכנסות (כ-40% בתקופה ינואר-ספטמבר 2016) ולרווחי החברה. מיצובה העסקי של החברה נתמך בבסיס לקוחות רחב ומפוזר על פני מגוון ענפי המשק ופיזור פעילויות, התורמים ליציבות ההכנסות לאורך המחזור. נכון ליום 30.09.2016, לחברה צי ליסינג וההשכרה של כ-37 אלף כלי רכב, המהווה לפי אומדני החברה כ-12% וכ-11% מהצי המצרפי של ענף הליסינג וההשכרה, בהתאמה. להערכתנו, נתח השוק המהותי מקנה לחברה יתרונות לגודל מול ספקים, גורמים מממנים וכן יתרונות תפעוליים. פעילות מכירת כלי הרכב בחברה נתמכת בתשתית מכירה בפריסה רחבה, אשר תורמת לשליטה בערך הגרט ותומכת בגיוון הכנסות החברה. 

ענפי הליסינג התפעולי וההשכרה לז"ק מאופיינים בסיכון ענפי בינוני/גבוה, המושפע לשלילה מרמת מינוף גבוהה, סיכון גרט, רגולציה ורמת תחרות המגבילה את גמישות המחיר. גורמי סיכון אלו ממותנים בחלקם מצד נראות הכנסות גבוהה של ההכנסות מדמי השימוש בליסינג התפעולי ונזילות גבוהה של נכס הבסיס. ענף ההשכרה לז"ק תנודתי ותחרותי מאוד. פעילות הסחר מאופיינת להערכתנו בסיכון ענפי בינוני, המושפע לחיוב ממחזור פעילות קצר יחסית בהשוואה לליסינג התפעולי, אולם תנודתי יותר.

אנו מעריכים בתרחיש הבסיס כי החברה תשמור על היקף הצי הקיים, רמת ניצולת גבוהה יחסית ודמי שימוש ממוצעים במגמת עלייה מסוימת. בד בבד, אנו מניחים כי הרווחיות התפעולית במגזר הליסינג תיחלש כתוצאה מהגדלת הפחת על רכבי צי הליסינג התפעולי, בשל שינוי באומדן הפחת בו נקטה החברה החל ברבעון השלישי של 2016. יש לציין כי בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה הפסד הון ישיר ממכירת כלי רכב מצי הליסינג התפעולי, ואנו מעריכים כי הפסד זה יימשך בעוצמה נמוכה יותר במהלך 2017. רווחי החברה מפעילות הסחר צפויים להוסיף ולהפגין חוזק בטווח הקצר, אולם לאורך זמן עשויים להיות תנודתיים, תוך שהם חשופים לגורמים אקסוגניים שונים, ובהם הביקוש לכלי רכב חדשים ומחירי המכירה. רווחיות החברה הכוללת, הנמדדת על ידינו ביחס התשואה לסך הנכסים במאזן (ROA) צפויה להערכתנו לנוע לאורך זמן בטווח של 0.5%-1.0%. רמת המינוף של החברה גבוהה ביחס לקבוצת ההשוואה, ומתבטאת ביחס הון למאזן בשיעור של כ- 11.8% ליום 30.09.2016, לאחר שנשחק ברבעונים האחרונים בעקבות כניסת החברה לפעילות אשראי למימון כלי רכב (אלבר קרדיט). להערכתנו, רמת המינוף הגבוהה, והמרווח הצר מאמות המידה הפיננסיות, אשר אינם צפויים להשתפר במידה מהותית לאורך זמן לאור אסטרטגיית החברה בפעילות אלבר קרדיט, מגבילים את הגמישות הפיננסית של החברה ומעלים במידת מה את פרופיל הסיכון. לצד זאת אנו מניחים כי החברה תגביל את הצמיחה בפעילות אלבר קרדיט על גבי מאזנה בכדי למנוע עלייה נוספת במינוף. יחסי הכיסוי של החברה מהירים למדי ומפצים במידת מה על המינוף הגבוה, עם חוב פיננסי ל-FFO מותאם בטווח של 4.5-5.0. רמת הנזילות של החברה טובה ונתמכת בתזרים פנימי גבוה, סחירות גבוהה של צי הרכב ומרכיב מהותי של כלי רכב בלתי משועבדים, שנע בטווח שבין 6% ל-10% מסך הצי, כתלות גם בתמהיל החוב. אנו מעריכים כי נגישות החברה למקורות מימון הינה טובה בטווח הזמן הקצר, ונתמכת גם בגלגול הצי המשועבד.

אופק הדירוג היציב נתמך בצפי לשמירה על יציבות ההכנסות והתזרים התפעולי, ולעמידת החברה בטווח תרחיש הבסיס.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x