אסי שמלצר, יו"ר שלמה החזקות, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס >> "על המדינה לפעול לפתיחת שוק הרכב לייצוא רכבים משומשים"

אם לא ימצא פתרון, צרכן שרוכש היום רכב חדש צריך לקחת בחשבון שבעוד מספר שנים יתכן שלא יוכל למכור אותו בעוד מספר שנים"

 

 
אסי שמלצר יור שלמה החזקותאסי שמלצר יור שלמה החזקות
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/12/2016

  • "המדינה יצרה לעצמה מקור הכנסה אסטרונומי בדמות שוק הרכב הישראלי; נוצר פקק, שהרי רכבים חדשים נכנסים לשוק ואף רכב לא יוצא ממנו

  • "אם לא ימצא פתרון, צרכן שרוכש היום רכב חדש צריך לקחת בחשבון שבעוד מספר שנים יתכן שלא יוכל למכור אותו בעוד מספר שנים"

"שוק הרכב החדש בישראל גדל מידי שנה ובשנים האחרונות שובר שיאים חדשים. אנחנו מסיימים את השנה עם 300 אלף רכבים חדשים שנכנסו לשוק. אך מה עושים עם כל הרכבים הישנים שמסתובבים בשוק? והתשובה היא שאין מה לעשות איתם"– כך אמר היום יו"ר שלמה החזקות, אסי שמלצר, במסגרת ועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס.

"יש להסתכל הטווח הארוך, השוק לא יוכל להכיל את כמות הרכבים הזו, השוק גדל מהר מידי, אנחנו שוק סגור וחייבים לפתוח את השוק לייצוא רכבים. כבר לפני שמונה שנים הגשנו תכנית מסודרת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר.  משרד התחבורה תמך בצורה ברורה בפתיחת שוק משני לייצוא רכבים מישראל. בגלל שיקולים של מיסוי, שיקולים בלתי הגיוניים – המהלך נעצר.  לצערי, רשויות בישראל עסוקות במניעה במקום בהסדרה, בהימנעות מהחלטות במקום יוזמה".  

לדברי שמלצר, "המדינה יצרה לעצמה מקור הכנסה אסטרונומי בדמות שוק הרכב הישראלי, אם לא ימצא פתרון, צרכן שרוכש היום רכב חדש, צריך לקחת בחשבון שיתכן שלא יוכל למכור אותו בעוד מספר שנים". 

"על רשות המיסים לאשר החזרי מס על ייצוא רכבים, שיעודדו הוצאת רכבים ישנים וכניסת רכבים חדשים, במטרה לווסת את השוק, בדומה לנעשה במדינות אירופאיות שונות בהן הולנד. זהו מצב של Win-Win בו הן החברות והן קופת המדינה יוכלו להרוויח". 

שלמה החזקות, המחזיקה במותג שלמה Sixt, הינה החברה הגדולה והמובילה בישראל באספקת שירותי רכב באמצעות חברות בנות. בין החברות, חברת הליסינג הגדולה והמובילה בישראל עם למעלה מ- 54,000 כלי רכב המוחכרים לכ- 3,500 גופים מסחריים; חברת ההשכרה הגדולה בישראל (עם החברה הבינלאומית Sixt); שלמה רכב חדש המציעה מוצרי ליסינג פרטי ותפעולי למגזר הפרטי; ליסינג והשכרה ברומניה; חברת מכירת רכבי הליסינג וההשכרה של הקבוצה וחברת הביטוח, שלמה ביטוח, הפועלת בתחום הביטוח האלמנטארי באמצעות סוכנים. הכנסות שלמה החזקות עמדו בשנת 2015 על כ- 3.5 מיליארד שקלים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x