אדוויזרלנד >> סיכום שבועי של ענף הגמל, הפנסיה והביטוח >> קרן השתלמות במוקד - המצטיינת של אוגוסט ניצלה את התנודתיות של שוק ההון, אך האם יש בקרן של מור יותר מאג"ח?

 

אדוויזרלנד >> סיכום שבועי של ענף הגמל, הפנסיה והביטוח >> קרן השתלמות במוקד - המצטיינת של אוגוסט ניצלה את התנודתיות של שוק ההון, אך האם יש בקרן של מור יותר מאג"ח?

 

מור השתלמות אגח ממשלתי שקלי בריבית קבועה, בהיותה קרן שמרנית מחזיקה 8% מהון הקרן במזומנים בבנק הפועלים. כנראה שלמרות השמרנות במבנה הקרן, המנהלים עדיין ממתינים להזדמנות

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/10/2019

 
1.  בנק חדש נולד? נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר התירו למריוס נכט ופרופ' אמנון שעשוע להקים בנק דיגיטלי חדש
 
2. הראל הקימה את "המצפן שותפים לדרך" חברה בת למתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. 
 
3. חברות הביטוח כלל ומגדל היו חלק מעסקת ענק לרכישת GATWICK, נמל התעופה השני בגודלו בבריטניה. 
 
4. רשות שוק ההון העניקה רישיון מתן אשראי לקרן עוגן במסגרת הפיכתה לבנק החברתי הראשון
 
 
 
 
קרן השתלמות במוקד - המצטיינת של חודש אוגוסט ההפכפך, האם יש בה יותר מאג"ח ממשלתי?
 
 
מור השתלמות אגח ממשלתי שקלי בריבית קבועה
 
 
 
מספר קופה: 8703
 
 תשואה באוגוסט האחרון: 1.68%
 
תשואות שנה לאחור, שלוש שנים: 7.13%, 9.46%
 
סטיית תקן בחמש השנים האחרונות: 0.96
 
ותק: 5.5 שנים
 
שיעור דמי ניהול (מוערך): 0.36
 
היקף נכסים: 0.71 מיליון שקל, צבירה שנתית עומדת על פחות ממיליון שקל
 
לעוד נתונים על הקרן באתר אדוויזרלנד לחץ כאן 
 
בית ההשקעות מור בהובלתם של של  יוסי לוי ואלי לוי. ניהל נכסים עד 2018 בשלושה תחומים עיקריים: קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות וקרן השקעות אלטרנטיביות (קרן גידור).רכישת חברת אינטרגמל איפשרה לבית ההשקעות דריסת רגל בשוק החיסכון לטווח ארוך, שניהלה עד לרכישתה 26 קופות בסך הון מנוהל של פחות ממאתיים מיליון שקל. 
 
הקרן מור השתלמות אגח ממשלתי שקלי בריבית קבועה רשמה תשואה מדהימה של 1.68% בחודש אוגוסט ועל פניו היא משתקפת ככלי מצוין לחוסכים שמעדיפים להיות בצד הבטוח של המתרס. 
 
 
מבנה הקרן
 
 
הקרן משקיעה באופן כמעט מוחלט בבתעודות סל שמחקות מדדי אגח בארץ עם שיעור השקעה של 87.6%. שאר הנכסים מושקעים במזומן. אם כך, הקרן נמנעת באופן מוחלט מאחזקת מניות או אג"ח קונצרני. .
 
 
 
 
אלי לוי מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות מור, מה נמצאה בקרן ההשתלמות המצטיינת בחודש אוגוסט?  
למעלה יוסי לוי מנכ"ל בית ההשקעות 
 
 
השקעות בולטות
 
הקרן משקיעה בתעודת הסל תכלית סל שחר בשיעור של 21.44%. בתעודת הסל פסגות שחר בשיעור של 20.25%. בקסם שחר בשיעור של 19.22% וב-MTF שחר בשיעור של 10.88%. כלומר, הקרן מושקעת בעיקר באג"ח ממשלתי בעיקר לזמן קצר. 
 
בתחום קרנות הנאמנות, הקרן מושקעת ב-20%, בשיעור של טיפה יותר מ-20%. 
 
איפה הקרן מניחה את המזומנים? ובכן, 8% מכל הקרן מושקעים במזומנים בבנק הפועלים. כנראה שלמרות השמרנות במבנה הקרן, המנהלים עדיין ממתינים להזדמנות. 
 
 
x