מניות נדל"ן >> כלכלית ירושלים ומבני תעשייה קיבלו אישור רשות מיסים למיזוג

לקרנות המשקיעות במבני תעשייה לחץ כאן 

לקרנות המשקיעות בכלכלית ירושלים לחץ כאן 

 

 
 

עידו גבע צילום תומר לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2019

התקבל אישור רשמי של רשות המיסים (רולינג) למיזוג המדובר בין החברות כלכלית ירושלים ומבני תעשייה
 
תעודת המיזוג תתקבל ב4/11, ההחלפה תתבצע ב5/11 והמסחר בחברה המאוחדת "קבוצת מבנה" יתאפשר החל מ6/11
 
 
כידוע, יחס ההחלפה בין החברות נקבע על 1:935. כאשר כלכלית ירושלים מתמזגת למבני תעשיה. כעת תהפוכנה שתי החברות לקבוצת נדל"ן אחת בעלת גוף ניהולי אחד.
 
קבוצת מבנה הממוזגת תהיה קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל בהיקף השטחים שברשותה, כ-1.6 מיליון מ"ר מדן ועד אילת, ולקבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסה בת"א בשווי נכסיה.
 
לפני שלוש שנים  נקלעו החברות למשבר פיננסי עם חובות עתק של כ-20 מיליארד ש"ח לבנקים ולבעלי האג"ח.
 
מאז הנהיגה הנהלת הקבוצה מדיניות אסטרטגית סדורה של צמצום החוב ומיקוד החברה בפעילות עסקית בישראל תוך חיזוק וגידול תזרים המזומנים, ובכך הצליחה הקבוצה להיחלץ מהמשבר ולהפוך לקבוצה איתנה, מהראשונות בישראל ללא גרעין שליטה, שמשיאה וצפויה להמשיך להשיא ערך משמעותי לבעלי המניות.
 
 
 
קבוצת הנדל"ן החמישית בגודלה בבורסה
 
עם השלמת המיזוג, קבוצת מבנה הממוזגת תחזיק במאזן בהיקף של כ-12.9 מיליארד ש"ח עם הון עצמי של כ-4.9 מיליארד ש"ח, כמו כן, לראשונה מזה 5 שנים מסתמן צפי לחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ככל שיוחלט על ידי דירקטוריון החברה הממוזגת.
 
החברה צפויה להגיע ל-NOI של כ-700 מיליון ש"ח בשנה ו-FFO של כ-335-345  מיליון ש"ח. כמו כן, המיזוג צפוי להביא לחיסכון בעלויות התפעול ויאפשר לחברה הממוזגת לגייס חוב בריבית נמוכה יותר.
 
 
 
קבוצת "מבנה", קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל
 
במהלך השנים האחרונות מימשו החברות את התוכנית האסטרטגית שהותוותה ע"י הנהלת החברה ומיקדו את הפעילות העסקית בישראל ובאזורים בהם לחברות יש יתרון יחסי משמעותי. לחברה הממוזגת יהיו נכסים בכל רחבי הארץ בסגמנטים  שונים: כ-40% בתחום התעשייה והלוגיסטיקה (בשווי של כ-3.6 מיליארד ש"ח), כ-38% בתחום המשרדים (שווי של כ-3.3 מיליארד ש"ח) וכ-22% בתחום המסחר (שווי של כ-2 מיליארד ש"ח).
 
 
סה"כ לקבוצה  נכסים מניבים בהיקף של כ-1.6 מיליון מ"ר בישראל, היקף השטח להשכרה הגדול ביותר מבין חברות הנדל"ן הפועלות בישראל ובשווי של כ-8.9 מיליארד ש"ח.
 
 
במסגרת מיקוד הפעילות בישראל החברות ריכזו מאמץ בהשבחת הנכסים שברשותן. כך למשל במהלך השנה תתחיל החברה בבניית פרויקט הדגל של הקבוצה ברחוב הסוללים (פינת דרך השלום) בת"א המשלב מגורים, משרדים ומסחר אשר צפוי לכלול כ-68.3 אלף מ"ר משרדים ומסחר וכ-32 אלף מ"ר מגורים ב-360 יח"ד.
 
פרויקטים נוספים של הקבוצה בת"א- פרויקט המיטב בהיקף של 170 יח"ד עתיד להסתיים ב-2021. בנוסף החברה פועלת להגדלת זכויות ל-370 יח"ד וכ-180 אלף מ"ר משרדים, (בשלב זה התוכנית הקיימת מקנה לחברה זכויות לכ-57 אלף מ"ר משרדים).
 
פרויקט "מבנה" בהרצליה, הינו פרי שיתוף פעולה ייחודי בין העירייה לקבוצה במסגרתו יקום פרויקט ברחוב אבא אבן פינת שנקר אשר יכלול 34 אלף מ"ר של משרדים ויחידות דיור.
 
בימים אלו משלימה הקבוצה קבלת היתר בניה לשלב השני במתחם העסקים והמסחר בחולון בהיקף כולל של כ-14.8 אלף מ"ר. בשלב השלישי יקום פרויקט נוסף הכולל כ-100 אלף מ"ר של משרדים ומסחר והוא צפוי לקום ב-2023.
 
פרויקטים גדולים נוספים של הקבוצה- פארק מדעי החיים בחיפה כולל ארבעה בנייני משרדים בהיקף של כ-56 אלף מ"ר, פרויקט "מבנה" אור יהודה כולל כ-7.5 אלף מ"ר משרדים ועוד.
 
 
 
קבוצת מבנה הממוזגת במספרים:
 
בבעלות הקבוצה כ-1.6 מיליון מ"ר להשכרה בארץ
 
כ-700 מיליון ש"ח NOI
 
הון עצמי כ-4.9 מיליארד ש"ח
 
סך שווי נדל"ן כ-11.2 מיליארד ש"ח
 
10 פרויקטים חדשים בשלבי בנייה שונים
 
 
 
פעילות בישראל:
 
395 אלף מ"ר משרדים
 
1,055 אלף מ"ר תעשיה ולוגיסטיקה
 
1,390 יח"ד בשלבי ביצוע שונים, עיקרן באזור ת"א
 
197 אלף מ"ר מסחר
 
כ- 2,800 שוכרים
 
14 מרכזים מסחריים
 
x