מגזין ADVIZERLAND>> כנס בורסת לונדון ה־IV >> חושב IPO? תחשוב לונדון

מגזין ADVIZERLAND>> כנס בורסת לונדון ה־IV >> חושב IPO? תחשוב לונדון

בורסת לונדון ערכה החודש בבורסת תל־אביב את כנס ההשקעות הרביעי שלו לחברות ישראליות – שיתוף הפעולה בין ישראל לבריטניה מעולם לא היה טוב יותר

 

 
 

מיכאל לוי | צילום: עמי ארליך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/01/2020

 
אנשי בורסת לונדון שהגיעו לתל אביב בתחילתו של חודש דצמבר, וודאי התפלאו על מזג האוויר במדינה החמה. מרבית הנוכחים, מי שלא היה מחויב בקוד לבוש כלשהו עדין היו בבגדי קיץ, חולצות קצרות, שהדגישו את ההבדל בין קוד הלבוש הבריטי הרשמי, לבין החורף (או אולי הקיץ) התל אביבי.
 
הכנס נערך זו השנה הרביעית, בתל אביב, ומהווה כבר מסורת שחורגת מהמקריות של כנס כזה או אחר. הרצף המבורך, יחד עם משרד פעילות בתל אביב, וכמובן, הביטוי המוחשי לכך, בכמות החברות שמגיעות בסופו של יום להנפיק בבריטניה, אכן ממחישים את הקשר בין ישראל לבריטניה בכלל, ובין החברות המקומיות, לשוק ההון הבריטי.
 
את הכנס פתח Charlie Walker – Head of Equity Primary markets, בבורסת לונדון. הוא כמובן שיבח את שיתוף הפעולה בין ישראל לבורסת לונדון. בין היתר דיבר על אומת הסטארטאפ, ועל החברות הישראליות הרבות שרשומות בבורסת לונדון. הוא הזכיר את תוכנית העלית, שבה שותפות חברות ישראליות רבות מתחומי ההייטק, הפינטק, ועוד. הוא ציין שחברת איטורו, שחברה בתוכנית העלית, עומדת לקבל מעמד של בנק בבריטניה.
 
שגריר בריטניה בישראל, Neil Wigan, דיבר על היקף סחר של מעל 10 מיליארד דולר בין בריטניה לישראל, עם כ־300 חברות ישראליות שפועלות בבריטניה. אלביט למשל, מקימים בימים אלה משרד פיתוח בבריסטול.
 
לגבי הברקזיט, אמר השגריר שאין לו כל כוונה לנסות לחזות מה יקרה עם הברקזיט, בעיקר לאור העובדה שכל תחזית שנעשתה לגבי הפוליטיקה הבריטית ב־4 השנים האחרונות נידונה לכשלון. אבל עדין, גם לאחר הברקזיט, בריטניה תישאר שוק עוצמתי וחזק, אחת המדינות המובילות בחדשנות, ובפיננסים, עם שיעורי מיסוי מהנמוכים ב־G20. כל אלה לא ישתנו גם לאחר הברקזיט. מרגע שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי, עדין הקשרים עם האיחוד לא ייפסקו.
 
לדבריו, ישראל היא אחת המדינות הראשונות שחתמה עם בריטניה הסכם שיתוף פעולה, כך שמצב הדברים לאחר הברקזיט לא ישתנה. אמנם יש אי וודאות, והתקווה היא שאי וודאות זו תתפוגג במהרה.
 
אחרי שגריר בריטניה, דיבר אדיב ברוך, יושב ראש מכון הייצוא, שאף הוא חיזק את דברי השגריר לגבי שיתוף הפעולה בין המדינות. אדיב גם הזכיר שיש לישראל יכולות רבות שעדין לא באות לידי ביטוי בשיתוף הפעולה בין המדינות, בעיקר בכל מה שקשור לסייבר ולאגריטק.
 
הרצאה מעניינת נשא James Clark, Head of Tech & Lifescience, Primary Markets בבורסת לונדון, שניסה להפריך מיתוסים שונים בכל הקשר לתהליך ההנפקה, להבדלים בין בורסת לונדון לבורסת הנאסד”ק למשל.
 
בנוסף הכנס אירח שני פאנלים. הראשון, פאנל שאותו אירחה מאיה בן שמואל, שותפה ב־PwC ישראל, ושבו התארחו – עופר בר-נר, סמנכ”ל כספים BATM, חברה שרשומה למסחר בלונדון; ניר חופר, מרוטשילד ושות’, בנק להשקעות שמסייע לחברות בגיוס כספים, לרבות בהנפקות; שחר פמיליה סגן נשיא Canaccors Genuity, ומיכל פרימן־שור, עורכת דין ב־Shoosmiths LLP. הפאנל עסק בהיבטים השונים של גיוסי הון בבורסת לונדון.
 
הפאנל השני, אותו הנחתה Justine Zwerling, מנהלת השלוחה הלונדונית בישראל, ומי שהקימה את ארגון Jewish Women’s Business Network, WIN. בפאנל השתתפו מיכל פרימן־שור מ־ Shoosmiths LLP; Jeremy Garcia, מחברת יחסי הציבור VIGO; James Harris, מחברת Strand Hanson שעוסקת בבנקאות השקעות; Sarah Hitchen, מ־PwC. הפאנל עסק בתובנות מחברות קיימות, משקיעים ואנשי היח”צ לגבי ההכנות שעל חברה לקיים בדרכה להנפקה ראשונה מוצלחת.
 
נאום נוסף בכנס היה של Nikki Stefanelli, Global Head of Fixed Income & Multi-Asset Index Policy, FTSE Russell. ראיון נפרד שקיימנו עם ניקי מופיע בגליון זה. 
 
 
 
 
 
 
 
1. From the right: Justine Zwerling Head of Primary Markets, Israel, London Stock Exchange Group & Founder, Jewish Women’s Business Network, WIN
 
Jeremy Garcia Director, Vigo Communications, James Harris Director Equity Capital Markets, Strand Hanson, Gil Holzman President & CEO, Eco Atlantic Oil & Gas, Sarah Hitchen Partner, London Capital Markets, PwC, Michal Freeman-Shor Senior Associate, Shoosmiths LLP.
 
2. From the right: Maya Ben-Shmuel Partner, PwC Israel, Shachar Familia Vice Chairman, Canaccord Genuity, Nir Hoffer Director, Rothschild & Co, Michal Freeman-Shor Senior Associate, Shoosmiths LLP, Tom Attenborough Head of International Business, Primary
 
Markets, London Stock Exchange Plc.
 
3.Tom Attenborough, Head of International Business, Primary Markets, London Stock Exchange Plc
 
4. Sarah Hitchen Partner, London Capital Markets, PwC
 
5. HE. Neil Wigan OBE, British Ambassador to Israel
 
6. אדיב ברוך, יו"ר מכון הייצוא
 
7. Michal Freeman-Shor, Senior Associate, Shoosmiths LLP
 
8. Tom Attenborough, Head of International Business, Primary Markets, London Stock Exchange Plc
 
9. Justine Zwerling, Head of Primary Markets, Israel, London Stock Exchange Group & Founder, Jewish Women’s Business Network, WIN
 
10. Tom Hinton, Head of Issuer Services, Primary Markets, London Stock Exchange Plc
 
11. From the left: HE. Neil Wigan OBE, British Ambassador to Israel; Charlie Walker, Head of Equity Primary Markets; London Stock Exchange Plc; Adiv Baruch, Chairman, Israel Export & International, Cooperation Institute
 
12. From the Right: Shachar Familia Vice Chairman, Canaccord Genuity, Nir Hoffer Director, Rothschild & Co, Michal Freeman-Shor Senior Associate, Shoosmiths LLP
 
 

 

x