-
מדד אמון הצרכנים עלה בחודש דצמבר 2019
-
עלייה במדד למצב השוטף ובמדד הציפיות
-
רמת המדד הגבוהה תומכת בהמשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש דצמבר 2019 ב-0.6 נקודות לרמה של 140.5 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-1.2 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-0.2 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים היה יציב במהלך שנת 2019 ברמות שקרובות לשיא. שיעור האבטלה הנמוך, העלייה בשכר במשק ועליות חדות במחירי המניות, פעלו לשמירת המדד ברמה גבוהה מאוד ביחס לעבר. אי-היכולת להקים ממשלה למרות שתי מערכות הבחירות, לא פגעה באופן ניכר באמון הצרכנים בשנה החולפת. שנת 2020 נפתחת עם רמת אמון צרכנים גבוהה ביחס לעבר, שתומכת בהמשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית.
האינדיקטורים לצריכה הפרטית שפרסמה הלמ"ס בחודש האחרון הצביעו על התמתנות מסוימת בקצב הגידול של הצריכה הפרטית. הרכישות בכרטיסי אשראי עלו בחודשים ספטמבר-נובמבר 2019 בשיעור שנתי של 4.3%, בהמשך לגידול של 8.4% בשלושת החודשים הקודמים. הפדיון ברשתות השיווק עלה בחודשים ספטמבר-נובמבר 2019 בשיעור שנתי של 0.2%, לעומת גידול של 3.6% בשלושת החודשים הקודמים.