בניטרול קרנות כספיות תעשיית קרנות נאמנות גייסה כ 500 מיליון ש"ח בשבוע

אופטימיות בתעשיית קרנות הנאמנות – שבוע אחד בלבד לאחר שרשמה פדיונות, חוזרת תעשיית הקרנות לגייס בעוד הקרנות המסורתיות רושמות את קצב הגיוס השבועי הגבוה ביותר בחודש האחרון – 110 מיליון שקל ליום.

 

 
 

רוני אפטר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/09/2009

שוקי המניות ואיגרות החוב הקונצרניות חזרו לעלות ואיתן בלטו בגיוסים קרנות אג"ח חברות וכללי, קרנות אג"ח מדינה והקרנות המנייתיות. מנגד, הקרנות הכספיות חזרו לקצב פדיונות גבוה ואילו הקרנות השקליות סיימו ללא שינוי.

תעשיית קרנות הנאמנות גייסה בשבוע האחרון (שבוע מסחר מקוצר בן 4 ימי מסחר: 21-24/9/09) סכום של כ-190 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-330 מיליון שקל, גייסה תעשיית קרנות הנאמנות המסורתיות כ-0.5 מיליארד שקל או כ-110 מיליון שקל ליום, זאת לאחר ששבוע קודם לו נרשם השבוע השני בלבד של פדיונות בכל שנת 2009.

קרנות אג"ח חברות וכללי חזרו למרכז העניינים עם גיוס מרשים של כ-320 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-80 מיליון שקל – הגבוה ביותר בחודש האחרון. מתחילת החודש נרשמה כניסת כספים של לא פחות מ-650 מיליון שקל המובילה אותן היישר למקום ה-1 בטבלת המגייסות החודשית עד כה.

קרנות אג"ח מדינה וצמודי מדד נמצאות במומנטום חיובי בחודש האחרון לאחר שהוסיפו עוד כ-140 מיליון שקל בשבוע החולף. מתחילת החודש הגיוס עומד על כ-430 מיליון שקל .

הקרנות השקליות ריכזו עניין מועט בשבוע החולף וסיימו אותו ללא שינוי. נראה, כי המומנטום החיובי שאפיין אותן בתחילת החודש התפוגג לאחר שהגיוסים הנאים שנרשמו ,בעיקר,בקרנות השקליות המתמחות באג"ח קונצרני שקלי בריבית משתנה, הואטו לעת עתה.

בקרנות הכספיות נרשמה עליית מדרגה בפדיון השבועי לאחר שבוע אחד של חסד בו נרשמו פדיונות קלים. בשבוע החולף הן פדו עוד כ-330 מיליון שקל ב-4 ימי מסחר בלבד המוביל אותם לפדיונות של כ-0.8 מיליארד שקל מתחילת החודש.

הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו גיוסים נאים של כ-40 מיליון שקל, זאת על רקע עליות השערים הנאות שנרשמו במדדי המניות בישראל בשבוע האחרון. הגיוסים החודש, שמסתכמים עד כה בכ-180 מיליון שקל, מתרכזים בעיקר בקרנות המתחמות במניות בישראל בעוד הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רושמות פדיונות.

מתחילת חודש ספטמבר צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.0 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-0.45 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.55 מיליארד שקל על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.4%.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום (24.9.09) כ-123.8 מיליארד שקל.

אפיק

סיכום שבועי  (21-24/9/09)

     (במיליוני שקלים)

סיכום חודשי (1-24/9/09) (במיליוני שקלים)

קרנות מנייתיות *

41

60

קרנות כספיות

332-

844-

קרנות אג"ח שקליות

1-

52

קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד

136

428

קרנות אג"ח חברות וכללי

321

653

סה"כ

194

426

רוני אפטר הינו מנהל קשרי יועצים במיטב

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x