הפיקוח על הבנקים >> מגבלת חבות ענפית.

העדכון מאפשר לתאגיד בנקאי כי סך החבויות בגין "בינוי נדל"ן ותעשייה ומסחר של מוצרי בנייה" יעמוד על שיעור של עד 24%

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/01/2020

מבוא
1. הוראת ניהול בנקאי תקין 315 קובעת כיום כי סך כל החבויות של ענף מסוים לתאגיד בנקאי לא יעלה על 20% מסך כל חבויות הציבור לתאגיד הבנקאי.
2. על פי ההוראות הקיימות מסווג אשראי לפרויקטים תשתיתיים המצויים בשלב הקמה במסגרת ענף "בינוי, נדל"ן ותעשייה ומסחר של מוצרי בנייה". זאת, בשל העובדה שמדובר בפרויקטים הכרוכים בסיכון של בינוי בשלב ההקמה.
3. לאור הגידול המשמעותי הצפוי של פרויקטים להקמת תשתיות לאומיות וחשיבותם לצמיחה הכלכלית של המשק, ועל מנת לאפשר הרחבת היצע האשראי לפרויקטים אלה, לאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות ובאישור הנגיד, מצאנו לנכון להקל על המגבלה בענף הבינוי והנדל"ן באופן שיאפשר למערכת הבנקאית מימון תשתיות לאומיות בהיקפים רחבים יותר. מובהר כי ההקלה תחול אך ורק על הקמת פרויקטים תשתיתיים (PPP - Private Public Partnership) קרי פרויקטים בשותפות המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי.
 
עיקרי העדכון
4. סעיף 5(ב) להוראה:
העדכון מאפשר לתאגיד בנקאי כי סך החבויות בגין "בינוי נדל"ן ותעשייה ומסחר של מוצרי בנייה" ענף 11 ברשימת ענפי המשק בנספח להוראה זו יעמוד על שיעור של עד 24% מסך כל חבויות הציבור לתאגיד הבנקאי, בתנאי שסך החבות כאמור לעיל, בניכוי חבות למימון פרויקטים בשיתוף המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי הכלולה בענף 42" עבודות הנדסה אזרחיות" לא יעלה על 20%.
 
להמשך ההגבלה לחץ כאן 
x