מגזין FUNDER >> קרנות השתלמות >> ילין לפידות הראשונים בתשואות בעשור 

מגזין FUNDER >> קרנות השתלמות >> ילין לפידות הראשונים בתשואות בעשור 

בין גופי ההשתלמות, ילין לפידות הם המנצחים הגדולים של העשור עם תשואה של מעל 100% | מור מסכמים שנה של תשואות פנטסטיות – סיכום העשור בהשתלמות

 

 
יאיר לפידות גלעד אלטשולר צבי סטפק סמי בבקוביאיר לפידות גלעד אלטשולר צבי סטפק סמי בבקוב
 

מיכאל הלוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/02/2020

 
 
ילין לפידות הראשונים בתשואות בעשור
 
בין גופי ההשתלמות, ילין לפידות הם המנצחים הגדולים של העשור עם תשואה של מעל 100%
 
מור מסכמים שנה של תשואות פנטסטיות – סיכום העשור בהשתלמות
 
עשור שנסגר עם עסקת מיזוג
 
העשור הראשון של המיליניום השלישי, בין 2000 ל־2010, אופיין במפץ הגדול של רפורמת בכר. גופי ניהול ההשקעות ביצעו רכישות מאסיביות של נכסי הגמל שנוהלו עד אז על־ידי הבנקים השונים, כאשר כלל רכשו את קופות הגמל של בנק דיסקונט; הראל רכשו את קופות הגמל של לאומי; אקסלנס רכשו את קופות הגמל של מזרחי טפחות; מגדל רכשה את קרן ההשתלמות קהל מלאומי ודיסקונט; והלמן־אלדובי, רכש קופות גמל מבנק מרכנתיל.
 
פסגות, רכשו את קופות הגמל של בנק הפועלים, כולל הקופה הגדולה ביותר – גדיש. לאחר מכן, רכשו פסגות את קופות הגמל של פריזמה.
 
את העשור הראשון של המילניום, סגרנו עם רכישה של קופות הגמל של אלומות, על־ידי הלמן אלדובי. זה קרה בסוף העשור הקודם, עוד ב־2009, והנה יש בזה קצת סמליות שהעשור הזה נסגר בעסקת רכישה חדשה שבה קסם רוכשת את קרנות הנאמנות וניהול התיקים של בית ההשקעות אלומות. בעצם כך סיכמנו את העשור הקודם, וכך אנחנו מסכמים את העשור הנוכחי.
 
בדרך עוד היו עסקאות רבות שנעשו, כגון מיזוג קופות הגמל של איילון ומיטב דש ב־2016, רכישת פעילות הגמל של אי.בי.אי. על־ידי הלמן אלדובי, בעסקת מיזוג ב־2018, שהושלמה במרץ 2019.
 
סיכום עשור בתשואות בהשתלמות
 
התשואות של כלל גופי ההשתלמות נפלאה, עם כל העליות, הירידות והתנודתיות.
 
המנצחים הגדולים של העשור הזה הם ילין לפידות, עם תשואה של 101.52%, היחידים שחצו את רף ה־100% תשואה בעשור. אלטשולר שחם במקום השני, עם תשואה של 98.52%. במקום השלישי נמצאים אנליסט השתלמות כללי עם 80.1% תשואה בעשור. ארבע גופים – מיטב דש, אקסלנס, הראל ופסגות השיאו תשואה מעל 70%, ואת הרשימה סוגרות הלמן אלדובי השתלמות כללי, כלל השתלמות כללי, מנורה מבטחים ומגדל שהשיאו מעל 65% תשואה. כאמור התשואות של גופי ההשתלמות נפלאות בכל קנה מידה.
 
 
השנה המלאה הראשונה של מור
 
העשור הנוכחי נפתח בעוד דבר מעניין, עם הרכישה של מור את אינטרגמל. את העשור הזה אנחנו מסיימים עם שנה שלמה של פעילות בקרנות של מור, והתשואות בהחלט מעניינות, כך שנראה שהשחקן החדש בתחום יעשה חיים קשים לשחקנים הוותיקים. כמובן, שחובת ההוכחה על מור, לראות איך יצלח את הגידול בהיקף הנכסים, אם וכאשר זה יגיע. פרט שולי, נזכיר שביום שבו פורסמו נתוני התשואה בפאנדר, זינקה מניית מור בכ־20% בעקבות זאת.
 
קרן ההשתלמות במסלול הכללי עלתה 22.1% בשנת 2019 כשבדצמבר התשואה היא 1.39%, התשואה במסלול המנייתי עומדת על 50.6% לשנת 2019, כאשר בדצמבר השיאה הקרן 4.44% תשואה.
 
התוצאות של מור לחלוטין יוצאות דופן. יש לציין כי בענף מבינים שמור צפויים לגייס לא מעט כספים בשנה הקרובה ונראה שהם צודקים. לכתב אדוויזרלנד נודע כי מור חתמו עם מספר בתי סוכן על תחילת עבודה ונראה שהסוכנים שמחים להציע ללקוחותיהם עם אופציה מלבד אלו שהיו להם בעשור האחרון.
 
 
סיכום תשואות שלוש שנים
 
בסיכום נתוני התשואה ל־3 השנים האחרונות, אנו מוצאים במקום הראשון את אלטשולר שחם עם תשואה של 25.2% ב־3 השנים האחרונות. במקום השי נמצאים אקסלנס השתלמות כללי עם 20.59%, ואחריהם כלל השתלמות כללי עם 20.46%, ואנליסט עם 20.23% תשואה ב־3 השנים האחרונות. שאר הגופים השיאו לא פחות מ־18% תשואה ב־3 השנים האחרונות.
 
סיכום דצמבר ו־2019 בתשואות
 
נתחיל דווקא מהחודש האחרון של השנה. המצנחים בדצמבר הם אקסלנס השתלמות כללי עם שואה של 1.23%. במקום השני נמצאים כלל השתלמות כללי עם 0.99% תשואה, ואחריהם הלמן אלדובי השתלמות כללי עם 0.94%. כל גופי ההשקעות השיאו תשואה חיובית מעל 0.5% בדצמבר
השנה.
 
המנצחים השנה הם אלטשולר שחם עם תשואה שנתית של 15.15%, אחריהם אנליסט השתלמות כללי עם 13.44%, ואחריהם אקסלנס השתלמות כללי עם 12.84%. כל גופי ההשתלמות השיאו במדידה שנתית תשואה גבוהה מ־11%. ||
 
 
 
x