מגזין FUNDER >> שווקים פיננסיים  >>  אילו מניות הן האהובות ביותר בוול סטריט ואילו קרנות מחזיקות אותן?

מבחינת סקטורים, האנליסטים בוול סטריט עדיין מעדיפים בבירור את סקטור הטכנולוגיה לעומת התשתיות והפיננסים

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/02/2020

 
 
שנת 2019 הייתה בניו יורק, הטובה ביותר מאז 2013 כאשר מדד ה־S&P500 עלה 28.88% (דולרית). גם מדד תל אביב 35 הוסיף לעצמו 15%, אולם כמו בכל שנה עם מגמה חיובית, שוב הוכח כוחו של הפיזור, כאשר מניות של חברות מרכזיות בשוק המקומי (בזק, טבע) הציגו ירידות משמעותיות בניגוד למגמה הכללית. בכתבה זו, כמדי גיליון פתיחת שנה, נצביע על קבוצת מניות מיוחדות האהובות ביותר בוול סטריט (כולם אוהבים את אפל ובנק אוף אמריקה, זה ידוע. אנחנו מחפשים מניות מעניינות יותר). המניות שזוכות להמלצות החמות ביותר, ובעקבות כך גם לאפשרויות המעניינות יותר מבחירת האפסייד במחירי המניה, ולקרנות הנאמנות שמחזיקות בהן. גם על המניות בעלות התחזיות לירידות לא נפסח ונסיים עם הסקטורים האהובים ביותר והאהובים פחות על האנליסטים בוול סטריט
 

המניות האהובות

 
 
Planet Fitness
 
(PLNT)
 
אחת המניות האהובות ביותר בוול סטריט היא מניית Planet Fitness (סימול: PLNT) זוכה לשש המלצות רכישה אגרסיביות מהאנליסטים המובילים בניו יורק, לאחר שהרווחים וההכנסות של החברה עלו מדי שנה בשנים האחרונות. לחברה שווי שוק של 7.2 מיליארד דולר, היא מספקת ומוכרת ציוד ספורט בצפון ובמרכז אמריקה. הראל מחזיקה ב־4 קרנות במניה בשווי של כמעט 1.5 מיליון שקל. בעיקר בקרן הראל מניות ארה”ב עד 30% מט”ח.
 
TTEC Holdings
 
(TTEC)
 
מניה נוספת שזוכה להתלהבות בקרב האנליסטים הבולטים בוול סטריט בשלושת החודשים האחרונים היא TTEC Holdings (סימול: TTEC), חברת אחזקות בעלת
שווי שוק של 1.9 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות טכנולוגיה ללקוחות וייעוץ בחוויות לקוח. שלושה אנליסטים מובילים ממליצים לרכוש אותה. האפסייד הכולל לחברה על בסיס סכימת התחזיות עומד על כ־45%. החברה מציגה עלייה נאה בהכנסות מדי
שנה וב־2018 הכניסה 1.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי בשנה זו הסתכם ב־69 מיליון דולר, כמעט כפול מהשנה שקדמה לה. קרנות
הראל מחזיקות בחברה בכ־210 אלף שקל וקרנות אלטשולר שחם מחזיקות ב־61 אלף שקל.
 
| Alphatech Holdings
 
(ATEC)
 
צמד מניות פארמה שמחזיקות בהמלצות להשקעה בניו יורק הן Sarepta Therapeutics (סימול: SRPT) ו־Alphatech Holdings (סימול: ATEC). הראשונה עם שווי שוק של כ־9.7 מיליארד דולר זוכה להמלצות של 19 אנליסטים מתוך 20 ואפסייד של 56%. החברה מוחזקת על ידי קרן אחת בלבד – א.ש SmartBeta מחקה A.B USA Healthcare מנוטרלת מט”ח שמחזיקה במניה בהיקף של כ־45 אלפי שקלים, שמהווים קצת פחות מ־2% מהקרן. השנייה, בשווי שוק של פחות מחצי מיליארד דולר זוכה להמלצה של ארבעה אנליסטים ואפסייד של 33%.
 
Treehouse Foods
 
(THS)
 
מנייה אהובה אחרת היא Treehouse Foods (סימול: THS). שלושה אנליסטים ממליצים לרכוש אותה ועוד שניים ממליצים להחזיק בה. האפסייד לחברה עומד על לא פחות מ־24%. החברה, בעלת שווי שוק של 2.6 מיליארד שקל, עוסקת בעיבוד מזון רב־לאומי שמתמחה בייצור מזון ארוז בעל מותגים פרטיים. החברה הוקמה בשנת 2005 והורכבה בעיקר מרכישות לאורך השנים. הכנסות החברה ב־2018 הסתכמו ב־5.8 מיליארד דולר, מדובר בירידה לעומת השנים שקדמו, אך בהתאם לכך גם ההפסדים הצטמצמו משמעותית לכדי 61 מיליון דולר. מיטב תכלית מחזיקה במניה בסך של 423 אלף שקל ופסגות בסך של 324 אלף שקל.
 
 
Five Below
 
(FIVE)
 
מניה מומלצת אחרת היא Five Below (סימול: FIVE). החברה מספקת מוצרי אופנה בסיסיים בכל ארה”ב. החברה עם שווי שוק של 6.3 מיליארד דולר זוכה להמלצות של 14 אנליסטים לרכישה, ועוד שניים ממליצים להחזיק בה. האפסייד של המניה הוא 18.55%. את המנייה מחזיקות קרנות הראל בסך של 1.4 מיליון שקל.
 
עוד מניות גדולות ואהובות שזוכות (עדיין) להמלצות משמעותיות, למרות מגמת העליות בשנים האחרונות הן פייסבוק, ויזה ואמזון. המניות הללו, מטבע הדברים, מוחזקות בכמויות גבוהות בקרב הקרנות המקומיות. פייסבוק מוחזקת בכ־218 מיליון שקלים על ידי 171 קרנות, ויזה מוחזקת בכ־63 מיליון שקלים על־ידי 89 קרנות, ואמזון מוחזקת ב־123 מיליון שקלים על־ידי 101 קרנות.
 
 

 

מאילו מניות כדאי להיזהר?

 
בסקירה של MarketWatch מחודש דצמבר האחרון, הושם זרקור אל עבר מניות שנגדן יש פוזיציית שורט בכמות הגדולה ביותר בוול סטריט. מבין אותן המניות נזכיר את Match Group (סימול: MTCH), החברה בעלת שווי שוק של 19.6 מיליארד דולר מחזיקה בשיעור של כמעט 59% ממניותיה כמניות שורט. זאת, לאחר שהמנייה זינקה כמעט 70% ב־2019. את המניה מחזיקות קרנות מגדל בכמעט 3 מיליון שקל. קרנות אי.בי.אי מחזיקות בסך של כ־300 אלף שקל וקרנות אלטשולר שחם מחזיקות ב־52 אלף שקל.
 
חברת ADT (סימול: ADT) עוסקת בשירותי הגנה וביטחון ובעלת שווי שוק של 4.9 מיליארד דולר. מתוך המניות הנסחרים של המניה, שיעור השורט מגיע לכמעט 37.5%. שנה לאחור המניה ירדה כבר 12.25% (נכון ל־14 בינואר), למרות שלאורך השנה המניה חילקה שלוש פעמים דיבידינד. את מניה זו מחזיקה קרנות קסם בלבד בסכום של קצת יותר ממיליון שקל.
 
מניה נוספת שהאנליסטים ממתינים לנפילתה היא Ubiquiti (סימול: UI). החברה עם שווי שוק של 12 מיליארד דולר, גוררת פוזיציות שורט בשיעור של 35.4% מתוך מניותיה הנסחרות. החברה מפתחת רשתות טכנולוגיה לחברות ולספקי שירות בתחום ובשנה האחרונה המניה טיפסה בשיעור של 74%. את המניה מחזיקות קרנות מגדל בסך של כמעט חצי מיליון שקל ומניות מור בסך של 183 אלף שקל.
 
 

הסקטורים המועדפים:

טכנולוגיה In פיננסים Out
 
נכון לתחילת שנת 2019, הסקטור המומלץ ביותר על ידי האנליסטים היה סקטור התרופות (סקטור שירותי הרפואה, healthcare אם להיות מדויקים). עם כניסתה של 2020 סקטור זה עדיין ממוקם בצמרת מבחינת האנליסטים אך הוא איבד את הבכורה לסקטור הטכנולוגיה. בסכימה של 334 מניות טכנולוגיה, 89 מהאנליסטים מכריזים על קנייה חזקה, 170 על קנייה מתונה, 67 ממליצים על החזק ו־8 מתוכם ממליצים על מכירה מתונה. עד כמה מדובר בקונצנזוס? אין אנליסט בוול סטריט כיום שמדרג חברת הטכנולוגיה כמכירה חזקה.
 
במקום השני כאמור סקטור שירותי הרפואה, כאשר למרות (ואולי בגלל) התוצאות הפושרות מאוד של הסקטור, מתום 590 המלצות 142 אנליסטים ממליצים על קנייה חזקה בסקטור, 373 ממליצים על קנייה פושרת, 71 ממליצים על החזק ו־4 אנליסטים על מכירה מתונה. אף אחד לא מגדיר את הסקטור כמכירה חזקה.
 
 
במקום השלישי נמצא סקטור הצריכה. מתוך 470 המלצות, 80 ממליצים על הסקטור כקנייה חזקה. 265 ממליצים על קניה מתונה, 112 ממליצים על החזק ו־13 ממליצים על מכירה מתונה.
 
סקטור הפיננסים הוא הסקטור שכלל הנראה חווה את המיצוי הגבוה ביותר ב־2019. בתחילת השנה שעברה הוא היה בתחתית רשימת ההמלצות (28 אנליסטים אף המליצו למכור אותו).
העליות שהציג הסקטור לאורך השנה בהובלת הבנקים האמריקאים לא שיכנעו את האנליסטים וגם היום הוא ממוקם בתחתית העדפות.
מתוך 598 המלצות, 75 המלצות מוגדרות כקנייה חזקה, 329 כקנייה פושרת, 167 ממליצים להחזיק 26 ממליצים למכור ו־1 ממליץ על מכירה חזקה.
x