מניית לאומי >> מגייס בהנפקת ענק איגרות חוב מסוג קוקו בסך של 750 מליון דולר ממשקיעים מוסדיים בינלאומיים מובילים

לקרנות המשקיעות בלאומי לחץ כאן 

 

 
חנן פרידמן מנכל לאומי צילום אורן דאיחנן פרידמן מנכל לאומי צילום אורן דאי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/01/2020

לקרנות המשקיעות בלאומי לחץ כאן 

בנק לאומי דיווח היום, כי במהלך פורץ דרך בעולם הבנקאות הישראלי, השלים את תהליך התמחור (pricing) להנפקת אג"ח נדחה עם מנגנון ספיגת הפסדים (Tier-2 Contingent Convertible Bonds) בקרב גופי השקעה מוסדיים מהשורה הראשונה בארה"ב, אירופה ואסיה, עם ביקושי ענק של מעל ל-4 מיליארד דולר, אשר הגיעו ממעל ל-200 גופים.

ההנפקה הינה של איגרות חוב מסוג קוקו לתקופה של 11 שנה, עם אפשרות של פדיון מוקדם לאחר 6 שנים ובריבית אטרקטיבית של 3.275%. לאומי הינו הבנק הישראלי הראשון המנפיק חוב למשקיעים מחוץ לישראל, הצפוי להירשם למסחר במערכת רצף מוסדיים בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, ובכך מרחיב באופן משמעותי את קשת המשקיעים, אשר היתה פתוחה עד עתה למשקיעים מוסדיים ישראלים בלבד.

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, ציין: "התוצאות המצוינות של ההנפקה, כמו גם היקף הביקושים שעלה משמעותית על כל הציפיות, מהווים הבעת אמון חד משמעית של גופים מוסדיים מכל העולם - שהינם בעלי מומחיות - בחוסן של לאומי ובמעמדו התחרותי המוביל בשוק. לאומי היה הבנק הראשון שהנפיק אג"ח COCO בישראל, לפני כחמש שנים. כעת לאומי הוא גם הראשון שמנפיק COCO למשקיעים זרים מחוץ לישראל, ופותח בכך הזדמנות לכלל הגופים הפיננסים בישראל".

סמנכ"ל הכספים של לאומי, עומר זיו, ציין: " לאחר פגישות עם עשרות משקיעים מארצות הברית, אירופה ואסיה, התרשמתי מההערכה הרבה שיש להם ללאומי בפרט ולכלכלה הישראלית בכלל. ביקושי העתק הללו הגיעו מגופים מוסדיים מובילים בעולם, לאחר דיוני עומק בכלכלה הישראלית בביצועים, באסטרטגיה ובמעמד התרותי של לאומי. התוצאות המצויינות אליהן הגענו,  המשקפות רמות ריבית של הבנקים המובילים בעולם, הינן הצלחה ענקית בכל קנה מידה.  ההנפקה הובלה על ידי CITI כחתם ראשי בשיתוף עם HSBC, Morgan Stanley ו-BNP Paribas.

 

x