חשיפת FUNDER אדוויזרלנד >> חברת האשראי "מקס MAX" מבקשת בימים אלו מלקוחותיה לאשר לה, להעביר כל מידע אישי, בינה לבין סוכנות ביטוח שברצונה להקים. האם המידע הרפואי שלכם ידלוף לחברת האשראי ?

בכיר בענף הביטוח שקרא את נוסח ההודעה מסביר: "תארי לך שסוכנות הביטוח של חברת האשראי מגלה שאת חולה במחלה כלשהי בעקבות מילוי של טפסים לקבלת ביטוח בריאות, היא תמסור זאת לחברת האשראי וזו עלולה להעלות לך את הריבית או שלא לתת לך אשראי." הוא מסיים באומרו "הסכנה פה ברורה ומידית."

 

 
הודעת חברת האשראי מקסהודעת חברת האשראי מקס
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/02/2020

חברת האשראי, MAX בדרך להקמת סוכנות ביטוח: מבקשות את אישור לקוחותיהן להעברת מידע חסוי.

מקס (לשעבר לאומי קארד) מבקשת מלקוחותיה להשתמש בנתוני האשראי שלהם לטובת הצעות ביטוח עתידיות.

מסתבר שטענות סוכני הביטוח נגד כניסת חברות כרטיסי האשראי נתמכות בהוכחות בשטח. סוכני הביטוח טוענים שמקס וחברות כרטיסי אשראי אחרות (גם ישראכרט מנסה להיכנס לתחום הביטוח), ישתמשו במאגר המידע שיש להם לגבי לקוחותיהם בתחום האשראי כדי להשתמש בו גם בתחום הביטוח, מה שיוצר תחרות בלתי הוגנת מול סוכני הביטוח וגם עלול לפגוע בציבור הרחב, בעקבות ניגוד עניינים מובנה שעשוי להיווצר בין נותן אשראי לתאגיד ביטוח. 

בכנס בית הסוכן תלפיות שהתקיים לפני שבועיים אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד: "כבר היום חברות האשראי יודעות עלינו הכל ושולטות בכיס הכלכלי שלנו. למעט הכסף המזומן בארנק, הן יודעות הכול: מתי אנחנו רוכשים ביטוח, כמה משלמים לכל חברת ביטוח. זה דבר שאסור לאפשר. אי אפשר לאפשר עודף ריכוזיות ואנחנו נילחם על זה".

עכשיו, מסתבר שחברת כרטיסי האשראי "מקס" פנתה בימים אלה ללקוחותיה בתחום האשראי, כשהיא מבקשת מהם אישור, מראש, להשתמש בנתונים האישיים שיש לה עליהם, לטובת הצעות והתאמת ביטוח עבורם (להלן צילום של הפנייה). 

יש לציין, כי לשכת סוכני הביטוח נערכת לבג"צ נגד כניסת חברות כרטיסי האשראי לתחום הביטוח ואף שכרה לשם כך את שירותי משרד עוה"ד המוביל יגאל ארנון ושות'.

בפנייה בתחילת השבוע של נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, טען רוזנפלד, בין היתר: "לא יכול להיות שהציבור בישראל יישבה בידיהם של חברות האשראי גם בתחום הביטוח וסוכני הביטוח יקופחו למול תחרות לא הוגנת. לא ניתן לזה יד וכל הכלים החוקיים העומדים לרשותינו והם רבים מאד, יופעלו ע"מ לעצור את המהלך".

לדברי בכיר בענף הביטוח שקרא את נוסח ההודעה "ההודעה אינה מבהירה במילים פשוטות כי מדובר בהעברת מידע לצד ג', כאשר צד ג' זה עדין לא קיים. לדבריו "כל לקוח צריך לשאול את עצמו האם הוא היה מאפשר לסוכן ביטוח, שהוא לא מכיר, לדעת את כל פרטי כרטיס האשראי שלו, לפני שבכלל הוא הסכים לקבל ממנו שרות ביטוח."
עוד הוא אומר "תארי לך שסוכנות הביטוח של חברת האשראי מגלה שאת חולה במחלה כלשהי בעקבות מילוי של טפסים לקבלת ביטוח בריאות, היא תמסור זאת לחברת האשראי וזו עלולה להעלות לך את הריבית או שלא לתת לך אשראי." הוא מסיים באומרו "הסכנה פה ברורה ומידית."

יעשה טוב ראש רשות שוק ההון מר משה ברקת, אם יבחן את הנושא בקפידה יתרה מאחר ומשמעות העברת מידע בין גוף אשראי לגוף ביטוח עלולה להזיק לציבור.

x