מה הקשר בין ריו טינטו לבין עליבאבא? מה עושים עם המניות שנפגעו ממגפת הקורונה?

כמובן, יש להדגיש כי היה והנגיף יתפשט לכדי מגפה גלובאלית ממושכת, אזי התוצאות העסקיות של שתי החברות יושפעו לשלילה, וכפועל יוצא מכך גם מחירי מניותיהן

 

 
 

שמוליק קרפף, לאומי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/02/2020

מאז הפרסומים על פרוץ נגיף הקורונה בסין נרשמו ירידות שערים חדות יחסית בשוקי המניות בעולם. שני ענפי שוק שחוו ירידות שערים חדות במיוחד הם ענף המסחר המקוון בסין וענף הכרייה הגלובאלי. הראשון, בשל חשש מירידה חדה בצריכה המקוונת של תושבי סין בשל הנגיף, ואילו הענף השני חווה ירידות בשל חששות המשקיעים מהתפרצות רחבת היקף שעלולה לפגוע בפעילות הכלכלית בסין ואף מחוצה לה.
 
מבין שני ענפי השוק שעמדו במוקד ההתרחשויות, בלטו לשלילה מניותיהן של Alibaba ושל Rio Tinto. מניית Alibaba רשמה ירידה של 10% החל מ- 17 בינואר 2020 בעוד ענקית הכרייה Rio Tinto איבדה 9.3% מערכה. במונחי שווי שוק, Alibaba איבדה סכום מדהים של 60$ מיליארד משווייה ו- Rio Tinto איבדה כ- 8$ מיליארד משווייה – וכל זאת במהלך עשרה ימים בלבד.
 
מה אנו חושבים על המימושים החדים?
 
בנוגע ל- Alibaba – ככל הנראה, החברה צפויה לספוג ירידה מסוימת בשורת ההכנסות ברבעון הנוכחי, בדומה לחברות מסחר מקוון אחרות בסין. עם זאת, בטווח הארוך אנו לא רואים השפעה מהותית על פעילותה של החברה, על הדומיננטיות שלה בסין ועל איתנותה הפיננסית.
 
בנוגע ל- Rio Tinto, לא ברור כיצד, אם בכלל, תושפע החברה בטווח הקצר וזאת משום שעל פי רוב, הזמנות למשלוחי עופרת ברזל מבוצעות תקופה ארוכה מראש. נדגיש כי גם בטווח הארוך Rio לא צפויה להיות מושפעת לשלילה, למעט מקרה בו הפעילות הכלכלית הרוחבית בסין – ייצור רכבים, מכשירי סלולאר וכדומה, תחווה האטה משמעותית, דבר שלא עומד כרגע על הפרק.
 
אנו סבורים שעליבאבא היא אחת ממניות הצמיחה האיכותיות ביותר הנסחרות בארה"ב, בשל יכולתה לשלב פעילות קמעונאית קלאסית עם מנועי צמיחה כגון המובייל והענן, ולשמש כ-ecosystem מלא עבור הצרכן. אנו מעניקים המלצת "קנייה" למניית Alibaba הודות לפוטנציאל הצמיחה המרשים הקיים בתחום המסחר המקוון בסין והודות להנהלה האיכותית של החברה.
 
אנו סבורים כי משקיעים מעניקים משקל חסר למעמדה של Rio בתעשייה, ליכולת ייצור המזומנים שלה ולתגמול המשמעותי לבעלי המניות. אנו מעניקים המלצת "קנייה" למניית Rio Tinto בשל ההזדמנות הטמונה בשינוי האסטרטגיה העסקית, ההנהלה האיכותית של החברה, תמחור הזול של המניה ותגמול בעלי המניות.
 
הסיכונים – כמובן, יש להדגיש כי היה והנגיף יתפשט לכדי מגפה גלובאלית ממושכת, אזי התוצאות העסקיות של שתי החברות יושפעו לשלילה, וכפועל יוצא מכך גם מחירי מניותיהן.
 
x