תחקיר AdvizerLand << משבר ביטוח הנסיעות מתרחב >> הפניקס טוענת לעליה של פי 5 בביטולים

 

 
סמארט טרוול הפניקססמארט טרוול הפניקס
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/02/2020

הפניקס עצרה ביטוחי נסיעות לסין ואת רכיב ביטול הנסיעה בביטוח ליעדים בכול המזרח הרחוק. טוענת לעליה של פי 5 בביטולים

בהמשך לדיווחים ביומיים האחרונים ב AdvizerLand על הפסקת ביטוח נסיעות לאסיה של מגדל והחיתום המותנה בפספורטקארד, מודיעות היום (ד') הפניקס וכלל על שינויים בפוליסות הנסיעות.

חברת הפניקס הודיע כי היא עוצרת את כול ביטוחי הנסיעות לסין, ובנוסף את הרכיב בביטוח לגבי ביטולי טיסות לכול היעדים במזרח הרחוק. רק מי שמתכנן טיסה החל מיוני 2020 יוכל לרכוש ביטוח ביטול טיסה.

מהחברה נמסר, כי במקביל לירידת כמות ההזמנות לנסיעות לחו"ל וביטול של טיסות ע"י חברות תעופה, ניתן לראות גם גידול משמעותי של שימוש בביטוח ביטולי נסיעות ע"י נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לפני פרוץ המגפה. שעור הביטולים של הזמנות ליעדי המזרח למועדי היציאה במהלך 3 החודשים הקרובים גדל פי 5 כאשר חלק מהמבטלים מצליחים לקבל החזר כספי מסוים מספק התיירות, חלקם מצליחים לנצל את חוק הגנת הצרכן כדי לקבל את רוב כספם בחזרה  אבל הרוב מאבדים את כל כספם (כספי הטיסה וכספי שירותים בחו"ל כגון מלון, קרוזים, טיולים ועוד)". 

עוד נמסר, כי על אף שהביטוח מאפשר ביטול מכל סיבה, הפניקס רואים כי מתחילת החודש, 47% מהביטולים בתביעות הינם מסיבת החשש ממגפת קורונה. רק 19% ביטלו עקב סיבות משפחתיות שקשורות לאירועים משפחתיים כגון הזמנה לאירועים משמחים, הקדמת גיוס ועוד.

חברת כלל ביטוח הודיע היום שהיא הפסיקה מכירת ביטוח נסיעות לסין, הונג קונג ומקאו. החברה עדיין מאפשרת לרכוש ביטוח ביטול נסיעה לכל היעדים כולל המזרח הרחוק למעט הנ"ל.

x