מניית אבגול >> עלייה ברווח הגולמי, מ-64 מיליון דולר ל-73.4 מיליון דולר

אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2019.

לקרנות המשקיעות באבגול לחץ כאן 

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2020

לקרנות המשקיעות באבגול לחץ כאן 

 

חברת אבגול, מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2019 ולשנת 2019 כולה. 

מנכ"ל החברה, שחר רחים:
בשנת 2019, המשכנו להתמקד בשיפור היעילות התפעולית והגדלת תפוקת הייצור, לצד השקעה בחדשנות התומכת בפיתוח מוצרים נוספים, במטרה לענות לשינויים התכופים בדרישות והעדפות הצרכנים. במבט קדימה, אבגול שואפת להמשיך בצמיחה ולחזק את מיצובה בשוק על ידי הרחבת כושר הייצור ועמידה בדרישות ההולכות וגוברות של שוק ההיגיינה. אבגול תמשיך ותתמקד בשוק זה, תוך בחינת שווקי נישה ותחומי פעילות מעניינים נוספים בתחום הבד הלא ארוג להם תהיה סינרגיה לפעילותנו הנוכחית ולטכנולוגיה בה אנו משתמשים.
אנו נמשך להתמקד במגמות אלו גם בשנת 2020, לצד הכנה להגדלת כושר הייצור.
 
ברבעון הרביעי של 2019, עלתה הכמות הנמכרות בטונות בכ-0.5% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2018.
 
ההכנסות הרבעון הרביעי של 2019 הסתכמו בכ-102.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-114.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018, ירידה של 11.1%. הקיטון בהכנסות נובע מהירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם ומהנחות במחירים שניתנו ללקוחות באזור אסיה.
 
בשנת 2019, עלתה הכמות הנמכרת בכ-2.7% בהשוואה לשנת 2018, בעיקר בגלל עלייה בהיקפי הייצור והמכירות של המפעלים החדשים בהודו ובדימונה, וכן כתוצאה מהמשך מגמת השיפור של תפוקת אתר הייצור  בארה"ב. ההכנסות בשנת 2019, הסתכמו בכ-413.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-427.8 מיליון דולר ב-2018. הקיטון בהכנסות בשיעור של כ-3.3% נבע מהירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי חומרי הגלם ומהנחות במחירים שניתנו ללקוחות. 
 
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-18.7 מיליון דולר, המהווה כ-18.3% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, המהווה כ-16.4% מסך ההכנסות בתקופה זו.
 
הרווח הגולמי בשנת 2019 כולה הסתכם בכ-73.4 מיליון דולר, המהווה כ-17.7% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 64.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המהווה כ-15.0% מסך ההכנסות בתקופה זו.
 
במהלך הרבעון הרביעי של 2019 חלה עלייה ב"מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו", (הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם) בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. כתוצאה מן הירידה במחירי חומרי הגלם, נרשם ברבעון הרביעי רווח של 0.7 מיליון דולר במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, בהשוואה להשפעה חיובית של כ-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018 (סה"כ השפעה חיובית כוללת של כ-0.5 מיליון דולר בהשוואה בין הרבעונים). במהלך 2019, כתוצאה מן הירידה במחירי חומרי הגלם, רווח של כ-7.1 מיליון דולר נרשם במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, בהשוואה להשפעה שלילית של כ-4.7 מיליון דולר (סה"כ השפעה חיובית של כ-11.8 מיליון דולר בהשוואה בין התקופות).
 
היעילות התפעולית השתפרה במהלך התקופה ובמהלך הרבעון הרביעי של 2019, בעיקר במפעלי החברה בארה"ב ובהודו, אשר תרמו לעלייה ברווחיות. המרווח החיובי במדד חומרי הגלם, נטו ושיפור היעילות קוזז בעיקר כתוצאה ממחירי הנחה אשר ניתנו ללקוחות באזור אסיה, השפעות ההאטה בצמיחה בסין, השלכות של מגמות פוליטיות ומסחריות גלובאליות המשפיעות בין היתר על שוק ההיגיינה, ועקב הירידה בביקוש של הקווים הוותיקים במפעל בברקן.
 
במהלך 2019, נמשכה מגמת הירידה במדדי מחירי חומרי הגלם, אשר החלה באוקטובר 2018. נכון לתאריך פרסום דיווח זה, ולרבעון הראשון של 2020, הירידה נמשכת. אולם, בשלב זה, קשה להעריך את המשך התנהגות המגמה ואת השפעתה על תוצאות החברה בשנת 2020. 
ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2019 נאמד בכ-16.1 מיליון דולר, ירידה של 1.5 מיליון דולר לעומת ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2018. בנטרול השינויים במחירי חומר הגלם, (הן במחירי הרכישה והן במחיר המכירה), ה-Underlying EBITDA בנטרול הרבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-15.4 מיליון דולר, ירידה של 2.0 מיליון דולר בהשוואה ל- Underlying EBITDA ברבעון הרביעי של 2018. 
 
ה-EBITDA בשנת 2019 כולה, נאמד בכ-64.0 מיליון דולר, עלייה של 6.7 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה ב-2018. לאחר הנטרול בשינויים של מחירי חומרי הגלם (הן במחירי הקנייה והן במחירי המכירה המתואמים), ה-Underlying EBITDA בשנת 2019 הסתכם ב-56.9 מיליון דולר, 5.1 מיליון דולר פחות מבתקופה המקבילה ב-2018. 
 
x