מניית שהם ביזנס >> מידרוג העלתה את דירוג האג"ח

לקרנות המשקיעות בשהם ביזנס לחץ כאן 
 
 

 

 
אלי נידם צלמת אמלי נידםאלי נידם צלמת אמלי נידם
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2020

לקרנות המשקיעות בשהם ביזנס לחץ כאן 
 
מידרוג העלתה את דירוג האג"ח של חברת האשראי חוץ בנקאי 'שוהם ביזנס' ל-Baa1.il
 
בשנה האחרונה עלתה מניית החברה ביותר מ-160% והיא נסחרת כיום בשווי של כ-290 מיליון שקל
 
מידרוג ציינה כי הגורמים התומכים בהעלאת הדירוג הם שיפור מהותי בפרופיל העסקי כתוצאה מגידול אורגני משמעותי בתיק האשראי, שיפור משמעותי בבסיס ההכנסות, המשך גידול ביכולת יצור הרווח ובנית כרית ההון ושיפור מתמשך בגמישות הפיננסית, נוכח שיפור הנגישות לגורמי מימון וכוונת החברה להגדיל את המרווח ביחס לקובננט המינוף המאזני
 
שוהם ביזנס (ת"א: שוהם) העוסקת באשראי חוץ בנקאי מדווחת כי חברת הדירוג "מידרוג" העלתה את דירוג האשראי של החברה מ-Baa2.il ל-Baa1.il. מידרוג קובעת כי העלאת הדירוג נתמכת בשיפור מהותי בפרופיל העסקי של החברה כתוצאה מגידול אורגני משמעותי בתיק האשראי ומשיפור משמעותי בבסיס ההכנסות, המשך גידול ביכולת יצור הרווח ובנית כרית ההון ושיפור מתמשך בגמישות הפיננסית, נוכח שיפור הנגישות לגורמי מימון וכוונת החברה להגדיל את המרווח ביחס לקובננט המינוף המאזני.
 
עוד מציינים במידרוג כי לחברה סדרת אופציות סחירה, הנמצאת "בתוך הכסף", במחיר מימוש של 3.77 שקל למניה בעוד מניית החברה נסחרת במחיר של 8.84 שקל למניה – מימוש מלא של סדרת האופציות הקיימות במחזור יעבה את הון החברה כ-21 מיליון שקל נוספים.
 
שוהם ביזנס מדווחת בשנתיים האחרונות על צמיחה מהירה בהכנסות וברווחים וברבעון השלישי של 2019 דיווחה על תוצאות שיא, המשקפות צמיחה המשכית חזקה על רקע ההתרחבות בפעילותה העסקית של החברה. ההכנסות המימון הרבעוניות, עלו בכ- 53% ל-13.8 מיליון שקל והרווח הנקי עלה ב-52% והסתכם בכ-5 מיליון שקלים  ולראשונה משקף קצב שנתי של כ-20 מיליון שקל. כמו כן, לאור גיוס אג"ח נוסף של כ-100 מיליון שקל בריבית של 2.95% שהושלם בחודש ספטמבר 2019, בכוונת החברה להמשיך ולשמר צמיחה אחראית בפעילות.
 
התשואה להון ברבעון, במונחים שנתיים, עמדה על 33.8% ומחזור עסקאות האשראי הרבעוני עלה לשיא של כ- 373 מיליון שקל, עלייה של 50% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018. היקף תיק האשראי של החברה בסוף הרבעון עמד על שיא של כ-321 מיליון שקל, עלייה של כ- 73% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. תוצאות הרבעון כוללות הפרשה בהוצאות המימון, שאינה תזרימית, בגין ערבות בעל שליטה, בסך כ-338 אלף שקל, וכן הפרשה בהוצאות הנהלה וכלליות, שאינה תזרימית, בגין תשלום מבוסס מניות, בסך של כ-952 אלף שקל. ההון העצמי של החברה עלה לשיא של 62.1 מיליון שקל, נכון ל-30.9.19.
 
שוהם ביזנס, הנמצאת בשליטתו של אלי נידם (36.24%), עוסקת בתחום המימון החוץ בנקאי תוך מיקוד בניכיון ממסרים דחויים, מהמגזר העסקי. מטה החברה ממוקם בזיכרון יעקב. החברה פועלת באמצעות מערכת ניהול סיכונים קפדנית במטרה להקטין את הסיכון, כמו גם בכפוף לגורמים רגולטוריים, תוך שמירה על מדיניות פיזור לקוחות ומושכים, שיעור כשל נמוך ומהירות תגובה. 
 

א.נ. שוהם ביזנס בע"מ

דירוג מנפיק

Baa1.il

אופק דירוג: יציב

דירוג סדרה

Baa1.il

אופק דירוג: יציב

 

מידרוג קובעת דירוג מנפיק של Baa1.il לא.נ. שוהם ביזנס בע"מ ("החברה") ומעלה את דירוג אגרות החוב (סדרות א' ו-ב') שהנפיקה החברה מ- Baa2.il ל- Baa1.il. אופק הדירוג יציב.

אגרות החוב במחזור המדורגות על ידי מידרוג:

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

א'

1157452

Baa1.il

יציב

13.12.2021

ב'

1160480

Baa1.il

יציב

15.01.2021

 

 

 

x