כוחות מד"א ערוכים לאבטח רפואית את מרתון תל-אביב 2020

המרתון, שייערך ביום שישי השבוע (28.2) בתל אביב, יוזנק משדרות רוקח בעיר, וצפויים להשתתף בו עשרות אלפי רצים * גם השנה ערוכים במד"א על מנת לאבטח רפואית את המשתתפים הרבים

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/02/2020

מרתון תל אביב, על מקציו השונים, יוזנק בשעות הבוקר המוקדמות ביום שישי 28.2 משדרות רוקח בת"א. המקצים השונים, בהם מרתון שלם (42.2 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מקצה ריצה באורך 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ ומקצה אופני יד, יאובטחו רפואית על ידי כוחות גדולים של מד"א, שיתנו מענה רפואי במידת הצורך.
 
בשטח האירוע ולכל אורך המסלולים, ייפרשו כוחות מד"א בניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי חירום, בימבולנסים, סאגוויי ואופניים חשמליים של מד"א, שינועו עם ציוד רפואי על המסלולים עצמם, לצד הרצים. חוליות מגישי עזרה ראשונה יסיירו רגלית לאורך המסלול, על מנת להגיש מענה רפואי לכל צורך. בנקודת סיום המסלול יוקם אוהל מיון מרתוני עם מיטות טיפול נמרץ, שיאויש ע"י חובשים ופראמדיקים של מד"א ואחיות ורופאים מביה"ח איכילוב. באוהל יוצב ציוד רפואי מתקדם, הכולל גם בריכות מים עם קרח, שמטרתן לקרר במידת הצורך נפגעים ממכות חום, ובנוסף יוקמו עוד שלושה אוהלי טיפול.
 
סגן מנהל מרחב איילון במד"א, מיקי סגל: "כמי שבמשך שנים מנהל את הצוותים בשטח במרתון תל אביב, חשוב לי להדגיש גם השנה כי על מנת לשמור על בריאות משתתפי המרתון, יש להישמע להוראות המארגנים, ולעשות את כל ההכנות הבריאותיות הנדרשות מראש. אם אדם אינו חש בטוב, עליו להאט את ריצתו או לעצור בצד המסלול, ולהזעיק מיד את כוחות מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', המאפשר לאתר את מיקומו המדויק של החולה או הפצוע". 
 
מנהל מרחב איילון במד"א, אפי בר: "בשטח בו יערך מרתון תל אביב, יתפרשו כוחות גדולים של מגן דוד אדום, בהם עשרות רכבי חירום ומאות פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה. נערכנו מבעוד מועד, ואנו פועלים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם עיריית תל אביב, מארגני המרתון ומשטרת ישראל, כדי לאפשר קיום מוצלח ובטוח של האירוע הספורטיבי המשמח".
 
 
 

 

x