ההשקעה של אלטשולר שחם ב"ליברה" עוררה זעם בקרב סוכני הביטוח

"תקעתם סכין בגבנו וסובבתם חזק חזק"; בעקבות התגובות החריפות של הסוכנים החברה מיהרה להוציא הבהרה: "נמשיך למכור את כלל מוצרי אלטשולר שחם באמצעות סוכנים"

 

 
מנכל ליברה אתי אלישקוב צילום אבי מועלםמנכל ליברה אתי אלישקוב צילום אבי מועלם
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/02/2020

ביום ראשון הודיעו חברת הביטוח ליברה ובית ההשקעות אלטשולר שחם על עסקה במסגרתה אלטשולר שחם ויאיר לוינשטיין רכשו כול אחד 2.5% וביחד 5% מליברה בסכום כולל של 8.75 מיליון שקלים. ההודעה עוררה הדים רבים בקרב סוכני הביטוח עם פרסומה של כתבה תחת הכותרת "ליברה תשיק פוליסות חיסכון שינוהלו על ידי אלטשולר וישווקו ישירות ללא סוכני ביטוח".

הכתבה עוררה סערה בקרב סוכני הביטוח, וברשתות החברתיות העלו סוכנים פוסטים נזעמים, בהם כתבו בין היתר: "עצוב מאוד שבית השקעות שנבנה ע"י סוכני ביטוח,נותן מימון לחברת ביטוח ששמה לה למטרה לחסל את סוכני הביטוח. סוכני ביטוח עובדים ועמלו שנים רבות להביא את החברה למקום שהיא היום; תקעתם את הסכין בגבנו וסובבתם חזק חזק. קניבליזם נוראי בעניי; מצחיק שבסוף אם לא יהיו מספיק סוכנים אלטשולר תפסיד יותר מהטעות הפאטאלית לממן את המחסור בנזילות של ליברה"; "אפשר להפסיק ולהעביר לאלטושלר שחם. וכן פשוט להתחיל לנייד אנשים החוצה".; "לא יורקים לבאר שממנה שותים. יש מספיק חברות ביטוח ובתי השקעות הולמים שהולכים יד ביד עם הסוכנים".

בעקבות התגובות הזועמות של הסוכנים, פרסם היום יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה הבהרה בנושא: "העסקה שביצענו היא השקעה פיננסית פרטית ואין היא משקפת דבר על עתידה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה. הופתענו כמוכם מהכותרת על שיווק פוליסות החיסכון בליברה," מסר לווינשטיין.

לוינשטיין הוסיף ואמר כי "אנחנו מאמינים שבמוצרי השקעה בפרט ובכלל מוצרי הביטוח המורכבים אין תחליף לבעל רישיון שמכיר ויודע לאפיין את צרכי הלקוח. אנחנו בית של סוכנים, צמחנו לצד הסוכנים ונמשיך למכור את כלל מוצרי אלטשולר שחם באמצעות סוכנים גם בעתיד".

בהודעת ליברה אתמול נאמר כי "כספי ההשקעה ישמשו את ליברה להרחבת פעילותה לתחום ביטוח חיים, וזאת על מנת להמשיך בתנופת הפעילות המוצלחת של החברה". עוד נמסר, כי לכול אחד מהמשקיעים, אלטשולר שחם ולוינשטיין, ניתנה גם אופציה לרכוש עד לסוף חודש מאי 2021 2.5% נוספים ממניות החברה, לפי שווי של 200 מיליון שקלים, כך שעם מימוש האופציה, כל אחד מהם יחזיק ב-5% ממניות החברה, וסכום ההשקעה הכולל יעמוד על 18.75 מיליון שקלים.

 

x