מניית איתמר מדיקל >> הכנסות שיא ברבעון הרביעי, גידול של 48% ל-9.8 מיליון דולר

איתמר מדיקל מדווחת על הכנסות שיא ברבעון הרביעי ובשנת 2019.

לקרנות המשקיעות באיתמר לחץ כאן 

 

 

 

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/03/2020

לקרנות המשקיעות באיתמר לחץ כאן 

 

איתמר מדיקל (NASDAQ & TASE: ITMR), חברת טכנולוגיה רפואית, המתמקדת בפיתוח ומסחור של מכשירים רפואיים לא פולשניים המסייעים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2019 כולה.

"2019 הייתה שנת שינוי לאיתמר מדיקל, עם דגש על הכנסות שיא שנתיות, שיתופי פעולה עסקיים חשובים והשקות מוצרים חדשים וחדשניים", ציין נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק. "אנו מאפשרים למטופלים גישה רחבה לאבחון דום נשימה בשינה על ידי יצירת אימוץ רחב של טכנולוגיית ה-WatchPAT שלנו. ההשקות המוצלחות של WatchPAT 300 ו-WatchPAT ONE ושיתוף הפעולה האחרון עם SoClean, אשר יאפשר לנו לחדור לשוק השיווק הישיר לצרכן ((Direct to Consumer ב-2020, יחד עם ההוכחות הקליניות של דיוק והשימוש של ה-WatchPAT, הם דוגמאות לעמידה מוצלחת במטרה זו. אנו מתכוונים להמשיך ולהגדיל  את הנתח שלנו  בשוק בדיקות השינה הביתיות באמצעות הגדלת פעילויות מכירה ושיווק, שיתופי הפעולה העסקיים האחרונים ומחויבות נמשכת לייצר חדשנות. אנו מאמינים כי ההון שגייסנו בהנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב יספק לנו מספיק נזילות וגמישות על מנת ליישם את המטרות האסטרטגיות שלנו, עם דגש על יצירת ערך ללקוחות, למטופלים ולבעלי המניות".

                                                                                      

דגשים לרבעון הרביעי של 2019 ואירועים בתקופה האחרונה

 

  • רבעון שיא מבחינת הכנסות, כולל מכירות שיא של WatchPAT ו-WatchPAT בארה"ב.
  • השלמת הנפקה לציבור בארה"ב בפברואר 2020  עם תמורה ברוטו של כ-40.25 מיליון דולר.
  • הסכם שת"פ עם SoClean על מנת להציע את ה-WatchPAT ONE ושאר שירותי בריאות דיגיטליים באמצעות ערוצי שיווק ישירים לצרכן ((Direct to Consumer לשוק דום נשימה בשינה האמריקאי.
  • פרסום של מחקר COMPASS, הנותן תוקף לקווים מנחים המדרגים את מכשיר ה-WatchPAT לאבחון דום נשימה בשינה.
  • איתמר מדיקל נבחרה על ידי מכון ויצמן להשתתף בפרויקט 10K.

 

 

התוצאות הכספיות ברבעון הרביעי של 2019

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 גדלו ב-48% ל-9.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב ובאירופה.

הכנסות ה-WatchPAT ברבעון הרביעי של 2019 גדלו ב-51% ל-9.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.0 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.

הכנסות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הרביעי  של 2019 גדלו ב-68% ל-7.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. מכירות המוצרים המתכלים והמתחדשים היוו כ-50% מסך מכירות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הרביעי של 2019 (כ-70% בניכוי הזמנה בהיקף של כ-2.3 מיליון דולר של WatchPAT 300 מלקוח מהותי , בעיקר לצורך שדרוג והרחבה, כפי שהחברה דיווחה בעבר), בהשוואה לכ-65% ברבעון המקביל ב-2018.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 גדל ל-7.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 עלה ל-78.3%, בהשוואה ל-77.4% ברבעון המקביל ב-2018.

ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 עמד על 0.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 1.9 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות וורטיקליות חדשות (27 טריטוריות נכון ליום 31 בדצמבר 2019, בהשוואה ל-19 טריטוריות ליום 31 בדצמבר 2018), מגידול של 0.5 מיליון דולר בהוצאות מחקר ופיתוח, הקשורות לגידול בכוח אדם, ומגידול של 0.5 מיליון דולר בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל רישום למסחר של תעודות הפיקדון האמריקאיות ((ADSs ב-NASDAQ בארה"ב בחודש פברואר 2019. גידול זה קוזז בחלקו על ידי הגידול בהכנסות.

על בסיס Non-IFRS, ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, זהה לרבעון המקביל ב-2018. ההפסד התפעולי על בסיס Non-IFRS ברבעון הרביעי של 2019 אינו כולל כ-0.7 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים ושינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים, בהשוואה לכ-0.4 מיליון דולר של הוצאות דומות ברבעון המקביל ב-2018.

 

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-1 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.

על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2019 ירד ל-0.3 מיליון דולר, בהשוואה               ל-0.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. ההפסד הנקי על בסיס Non-IFRS ברבעון הרביעי של 2019 אינו כולל כ-0.7 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים ורווח משערוך של נגזרים, בהשוואה לכ-(0.2) מיליון דולר במרכיבים דומים ברבעון המקביל ב-2018.

נכון ליום 31 בדצמבר 2019, בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 15.1 מיליון דולר. סכום זה אינו כולל את התמורה נטו בסך של 35.5 מיליון דולר מההנפקה הציבורית האחרונה בארה"ב בחודש פברואר 2020.

 

התוצאות הכספיות לשנת 2019

ההכנסות בשנת 2019 גדלו ב-29% ל-31.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-24.2 מיליון דולר ב-2018. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מהסיבות שפורטו לעיל.

הכנסות ה-WatchPAT ב-2019 גדלו ב-29% ל-29.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-22.4 מיליון דולר ב-2018.

הכנסות ה-WatchPAT בארה"ב בשנת 2019 גדלו ב-33% ל-22.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.8 מיליון דולר ב-2018.

הרווח הגולמי ב-2019 גדל ל-24.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-18.5 מיליון דולר ב-2018. שיעור הרווח הגולמי ב-2019 עמד על 77.7%, בהשוואה ל-76.3% ב-2018.

ההפסד התפעולי ב-2019 עמד על 4.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.1 מיליון דולר ב-2018. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 5.6 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות וורטיקליות חדשות כפי שהוסבר לעיל, מגידול של 0.9 מיליון דולר בהוצאות מחקר ופיתוח, הקשורות לגידול בכוח, ומגידול של 1.1 מיליון דולר בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל רישום  למסחר של תעודות הפיקדון האמריקאיות (ADSs) ב-NASDAQ בארה"ב בחודש פברואר 2019. גידול זה קוזז בחלקו על ידי הגידול בהכנסות.

על בסיס Non-IFRS, ההפסד התפעולי לשנת 2019 הסתכם ב-2.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.5 מיליון דולר ב-2018. ההפסד התפעולי על בסיס Non-IFRS לשנת 2019 אינו כולל כ-2.3 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים והוצאות הקשורות בהפחתת כוח אדם, בהשוואה לכ-1.6 מיליון דולר של הוצאות דומות ב-2018. ההפסד התפעולי על בסיס Non-IFRS הושפע מהגידול בהכנסות, אשר קוזז בגידול בהוצאות התפעוליות כפי שתואר לעיל.   

ההפסד הנקי בשנת 2019 גדל ל-5.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.7 מיליון דולר ב-2018.

על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי ב-2019 גדל ל-3.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.6 מיליון דולר ב-2018. ההפסד הנקי על בסיס Non-IFRS אינו כולל כ-1.9 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים, הוצאות הקשורות להפחתת כוח אדם ורווח משערוך של נגזרים, בהשוואה לכ-(0.9) מיליון דולר במרכיבים דומים ב-2018.

תחזית הכנסות ל-2020

החברה שבה ומאשררת את תחזית ההכנסות לשנת 2020 בטווח של בין 39.5 ל-42.0 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 26%-35% בהשוואה להכנסות ב-2019. 

 


 

 

 

x