עובד של "איילון ביטוח" חלה בקורונה >> הראל הודיע על הפסקת מכירת בטוח נסיעות לארה"ב, ואיך מתארגנות חברות הביטוח להמשך המשבר ?

מנכ"ל תמורה סוכנות לביטוח, עקיבא קלימן, הודיע לכ- 400 עובדי החברה כי בשל התפשטות וירוס הקורונה בישראל, החליטה הנהלת תמורה על מעבר של כשליש מהעובדים לעבודה מהבית.

 

 
מנכל תמורה, עקיבא קלימן צילום אדוויזרלנדמנכל תמורה, עקיבא קלימן צילום אדוויזרלנד
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/03/2020

עובד של איילון ביטוח חלה בקורונה

חברות הביטוח פותחות תכניות מגרה לשעת חירום ונערכות למצב בו העובדים יעבדו מהבית. בהודעה ששוגרה זה הרגע מודיעה חטיבת הבריאות בהראל הודיע הערב על הפסקת מכירת בטוח נסיעות ליוצאים לארה"ב. ובכך מקדימה את הודעת משרד הבריאות על סגירת השמיים בפני הזרים המגיעים מארה"ב לישראל. להערכתנו, בהראל הבינו את הרמז ומניחים שההודעה של משרד הבריאות מתעכבת, ככל הנראה, מטעמים פוליטיים.

עובד של חברת איילון ביטוח חלה בקורונה בעקבות ביקור בחו"ל. מהחברה נמסר, כי "מרגע הגילוי היא פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות, ובהקפדה מעבר לנדרש; איילון ביצעה חיטוי הן של המעליות והן של הקומה שבה שהה החולה. יודגש כי איילון פועלת כשגרה בכל המחלקות; כמו כן, ננקטה מדיניות של שקיפות מוחלטת למול כלל עובדי החברה ושיתוף כל מידע רלוונטי מרגע קבלתו".

מיד עם התברר הפרטים, שיגר מנכ"ל איילון, אריק יוגב, איגרת מפורטת לכלל עובדי החברה. "העובד שנדבק גילה אחריות ונכנס מיד עם פרסום הנחיות משרד הבריאות – ועוד בטרם הופיעו אצלו תסמינים כלשהם – לבידוד ביתי", כתב יוגב והוסיף: "מיד עם התברר דבר מחלתו, קיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית יסודית ובסיוע מערך בקרת הכניסות אותרו כל המגעים של אותו עובד עם עמיתיו לעבודה. על פי קביעת מומחי הרפואה, הפעילות בחברה נמשכת כסדרה בכל המחלקות למעט חמישה עובדים שהיו במגע הדוק בסביבת העבודה המידית של העובד שחלה. אותם חמישה עובדים נמצאים בבידוד ביתי – כמו כל אזרח ישראלי אחר ששהה בקרב חולה בטיסה, חנות, משרד או מסעדה".

במקביל, החלו כל חברות הביטוח בהיערכות לשעת חירום, וזאת בעקבות מכתב ששלח הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, ליושבי הראש של הדירקטוריונים של הגופים המוסדיים. במכתב נדרשות החברות לבצע עד ה-17 במרץ הערכת מצב "להתמודדות אפשרית עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל". הממונה הנחה שהדיון בדירקטוריון יעסוק בקביעת המדדים והסממנים שעל פיהם הגוף המוסדי יכריז מבחינתו על התפרצות הנגיף בישראל, כמו גם ניסוח תכנית להמשכיות עסקית של הגוף המוסדי ומוכנותו לתרחישי חירום. בין היתר מדובר ביכולת להבטיח המשך קיום הליכי עבודה חיוניים, אפשרות עבודה מרחוק, שמירה על רציפות תפקודית. כמו כן דורש ברקת מהחברות ניתוח החשיפה הפוטנציאלית תוך הערכת תרחישי ייחוס להתפשטות הנגיף "שעלולים לגרום להפסד לגוף המוסדי או לכספי העמיתים", ולזהות את החשיפות הפוטנציאליות בפעילות הביטוחית של חברות הביטוח, ובפעילות ניהול ההשקעות, כמו גם ביחס להתקשרות עם מבטחי המשנה, שאליהם מיוצא חלק ניכר מהסיכון הביטוחי של חברות הביטוח".

כך למשל, הודיעה מנורה כי היא נערכה לחבר את כל העובדים לשליטה מלאה על עמדות העבודה שלהם הכולל את כל המערכות התפעוליות למתן שרות מהבית מרגע הפקת הפוליסה ועד סילוק התביעה. בנוסף, יחוברו אנשי המוקד שיעבדו מהבית לקבלת שיחות מהמוקד ישירות לטלפון הביתי או הנייד שלהם. החברה גם תוודא מול עם כל ספקי השרות העובדים עם החברה למתן שרות לכלל ציבור המבטחים, לרבות שימוש בקבלני משנה.

ממגדל נמסר כי"החברה עוקבת אחר ההתפתחויות, נערכת ופועלת בהתאם לתוכניות מגירה בעניין הערכות והמשכיות עסקית. במקביל פועלת מגדל גם בהתאם להנחיות הממונה ובהתאם לנוהלים. ככל שיהיה צורך מגדל תהיה ערוכה להמשיך ולשרת את מבוטחיה".

הראל הודיעה כי היא ערוכה להמשכיות עסקית במצבים שונים, "לרבות לאפשרות לעבוד מהבית כולל אפשרות מתן שירות במוקדי השירות הטלפוניים ושירות באמצעות האינטרנט, הכל בתאום עם רשות שוק ההון והגורמים המוסמכים למצבי חרום."

מנכ"ל תמורה סוכנות לביטוח, עקיבא קלימן (בתמונה) , הודיע לכ- 400 עובדי החברה כי בשל התפשטות וירוס הקורונה בישראל, החליטה הנהלת תמורה על מעבר של כשליש מהעובדים לעבודה מהבית. בחברה מסבירים כי הסיבות להחלטות הן צמצום הסיכון להדבקה של עובדות ועובדים, בניית תשתית להמשך טיפול בלקוחות גם במקרה של סגר כללי, הרחבת הגמישות של תמורה כמענה למקרי קיצון, הדגשת העובדה כי תמורה היא חברה חזקה וחסונה והוכחה למעסיקים ולמבוטחים כי תמורה תמיד נענית לאתגרים העומדים בפניה.

מנכ"ל תמורה, עקיבא קלימן, המשמש גם כיו"ר פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים בישראל, מסר כי "ההחלטה נלקחה בכובד ראש ותוך התחשבות בכל צרכי לקוחותינו ועובדי הארגון. אני סמוך ובטוח כי מעבר לעבודה מהבית של כשליש מעובדינו יקטין את הסיכון להידבקות. זו העת לשלב ידיים ולעשות הכל כדי לשמור על בריאות עובדינו ולוודא את המשך הענקת השירות המיטבי למאות אלפי לקוחותינו". תמורה סוכנות לביטוח היא אחד ממנהלי ההסדרים הגדולים בישראל, המנהלת כ- 45 מיליארד שקלים כספי ציבור ומשרתת מאות אלפי עובדים ואלפי מעסיקים, בהם הגופים הגדולים בישראל.

x