כלכלני בנק לאומי >> בסקירה מיוחדת ללקוחותיו: לבחון את מידת פיזור אחזקות בין האפיקים השונים, בין סקטורים, חשיפה למט"ח ואיתנות פיננסית של מנפיקים

בסקירה של אגף ייעוץ השקעות ופנסיה של בנק לאומי שנשלחה ללקוחות הבנק נכתב בין היתר: אין ספק שקשה לשמור על שוויון נפש לנוכח התפשטות מגפת הקורונה... לאלו מתווספים חששות הנוגעים למערך השיקולים שלנו כמשקיעים

 

 
 

כלכלני לאומי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/03/2020

"בעת הנוכחית, אנו ממליצים לבחון את מידת פיזור האחזקות בתיק בין האפיקים השונים, בין ענפי פעילות שונים, לבחון חשיפה למט"ח, לבחון את האיתנות הפיננסית של המנפיקים שאנו מחזיקים באיגרות החוב שלהם, וכן הלאה". זוהי אחת ההמלצות של בנק לאומי ללקוחותיו, בסקירה מיוחדת על השפעות הקורונה על ההשקעות.

בסקירה של אגף ייעוץ השקעות ופנסיה של בנק לאומי שנשלחה ללקוחות הבנק נכתב בין היתר: "אין ספק שקשה לשמור על שוויון נפש לנוכח התפשטות מגפת הקורונה... לאלו מתווספים חששות הנוגעים למערך השיקולים שלנו כמשקיעים. ניתן להניח שככל שסימני השאלה יימשכו, כך גם נכונו לנו ימים נוספים של ירידות חדות בשווקים. ולנוכח המסכים הצבועים באדום, נראה ששלוות הנפש רק הולכת ומתרחקת מהמשקיעים".

"אז מה בכל זאת כדאי לעשות מול הדרמה המתרחשת? ראשית, להיזכר בעבר. הבורסות והשווקים בעולם ידעו כבר ימים קשים ומשברים חמורים – ושרדו כדי להציג עליות יפות במשך השנים שלאחר מכן.

שנית, לזכור את כללי היסוד של ההשקעות. בפרט, את יתרונות פיזור תיק ההשקעות בין האפיקים השונים. הרי כל אפיק השקעה מתנהג בצורה שונה במצבי שוק שונים. על ידי פיזור ההשקעה, בשנים טובות אנחנו נרוויח יותר מחלק מהאחזקות שלנו אך נרוויח הרבה פחות מחלקן האחר. בשנים קשות, נפסיד הרבה מחלק מההשקעות שלנו וחלקן האחר יספק לנו הגנה מפני הירידות.

שלישית, לבדוק את עצמנו. האם תיק ההשקעות שלנו באמת משקף את הצרכים והרצונות שלנו? האם רמת הסיכון של התיק באמת משקפת את סיבולת הסיכון שלנו כמשקיעים? על מנת לוודא שלאורך זמן ובמצבים שונים אנו נהיה מרוצים מתיק ההשקעות שלנו, אחת לתקופה כדאי לבדוק אותו. במקרה הצורך יש לבצע את ההתאמות הנדרשות. בעת הנוכחית, אנו בהחלט ממליצים לבחון את מידת פיזור האחזקות בתיק בין האפיקים השונים, בין ענפי פעילות שונים, לבחון חשיפה למט"ח, לבחון את האיתנות הפיננסית של המנפיקים שאנו מחזיקים באיגרות החוב שלהם, וכן הלאה".

"לא פשוט לעשות את הבחינה הזו לבד. גם בזמנים אלו, יועצי ההשקעות של לאומי עומדים לרשותכם ונמצאים כאן כדי לשאול את השאלות", מסכמים באגף ייעוץ השקעות של בנק לאומי.

 
x