איתן מדמון: המערכת הבנקאית ידעה להתמודד בעבר עם אתגרים קשים ותדע להתמודד גם עם אתגר הקורונה

"הבנקים יעמידו לרשות הלקוחות את מערכי היעוץ הפיננסי על מנת לסייע בהרגעת המצב ובהקטנת האי הודאות ככל שניתן. במרבית המקרים הציבור יוכל לתקשר מרחוק בשלל האמצעים הדיגיטליים, מבלי להגיע לסניפים"

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/03/2020

המשק הישראלי פוגש את ׳אתגר הקורנה' כאשר הוא מציג נתוני מאקרו טובים למדי. גם המערכת הבנקאית הינה במצב יציב, וערוכה להתמודד עם קשיים עתידים אפשריים, הכל בשיתוף פעולה ובהנחיית הרגולטור הרלוונטי - בנק ישראל.

התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל, מעמידה בפני הציבור והמשק הישראליים אתגר בריאותי וכלכלי כאחד. ככלל, תפקוד המגזר העסקי, נחלש בסביבת אי וודאות. במצב הנוכחי שבו עוצמת האירוע והשלכותיו אינן ברורות ומוחלטות, כמו גם משך הזמן הרלוונטי הלא ידוע, אנו עלולים להיות עדים לקושי עסקי ותזרימי ההולך ומתגבר, לפחות אצל חלק מהגופים העסקיים. במקביל השווקים הפיננסיים השונים, מגלים סימני עצבנות ואי יציבות המלווים בירידות שערים חדות דבר שיכול ליצור בלבול אצל לקוחות משקי הבית שיהיו חרדים לתיקי הפנסיה וההשקעות שלהם.

בתרחיש שבו ייתכן והמשבר ילווה אותנו בחודשים הקרובים, חשיפת המערכת הבנקאית למשבר מוגבלת, ויש לה כלים טובים לתמוך, לעודד ולסייע למשק הישראלי, במטרה לצלוח בשלום משבר זה. ככלל, המדיניות של המערכת (כמובן, כל בנק לפי מדיניותו ועסקיו) הינה מרחיבה, מכילה ותומכת בעסקים בריאים שנקלעו למצוקה נקודתית כתוצאה מאירוע זה.

המערכת הבנקאית בוחנת מעת לעת את המצב ותבצע התאמה רלוונטית במגוון הכלים ביחס לצרכים.

 מנכ"ל איגוד הבנקים איתן מדמון "בעת הזו חשוב מאוד לייצר ולשדר למשק ולציבור אחריות, ורוגע על מנת לקיים התנהלות מושכלת וניהול סיכונים מיטבי. חשוב להימנע מביצוע צעדים נמהרים שעשויים לגרום נזקים בלתי הפיכים הן ברמה העסקית והן מצד הציבור ע"י ביצוע פעולות נמהרות", עוד הוסיף מדמון "ניסיון העבר במהלך המשבר הפיננסי ב-2008, העיד כי המערכת הבנקאית בישראל התנהלה באופן אחראי, מקצועי, ואמין. התנהלות זו סייעה לספוג באופן סביר את הנזקים שנגרמו במהלך המשבר. בנוסף המערכת הבנקאית סייעה ללקוחותיה הפרטיים, באמצעות מערכי יעוץ השקעות מקצועי, במקרים רבים, לצלוח את המשבר מבלי שהפגיעה בחסכונות תהיה אנושה. גם הפעם אנו נעמוד לרשות הלקוחות שלנו ככל שיידרש, בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובעיקר באמצעים הדיגיטאליים ובמוקדים הטלפונים, שמטרתם לאפשר תקשורת מרחוק. כמו כן נסייע בניתוח המצב ובמתן יעוץ פיננסי מקצועי שמטרתו לפזר ככל שניתן את אי הודאות"

המערכת הבנקאית בישראל תפעל, ככלל, כדי לעמוד לצד מיליוני לקוחותיה (העסקיים והפרטיים) באמצעות מספר צעדים עיקריים:

  1. סיוע ללקוחות באמצעות צוותי האשראי של הבנקים לטובת בחינה מושכלת של מצב הלקוחות, הפרטיים והעסקיים, במטרה למצוא את הפתרונות המקצועיים, היעילים והמתאימים כדי לעבור באופן מיטבי את תקופת אי הוודאות.
  2. סיוע ללקוחות באמצעות מערכי הייעוץ הפיננסי והפנסיוני של הבנקים לצורך בחינת המצב הפיננסי של הלקוחות ככל שיידרש. סיוע זה נדרש לאור הצורך בהקטנת מרכיב האי וודאות והבנת המשמעויות באופן  שיעזור לקבל החלטה מושכלת ואופטימלית ביחס לכלל השיקולים העומדים בפני הלקוחות.
  3. פעילות לאיתור ויישום דרכים יצירתיות כדי להקל על לקוחות ולהתחשב בקשיים שנוצרים כתוצאה מהשינויים הכלכליים במשק ובעולם.
  4. הבנקים בוחנים בימים אלה את כל הכלים העומדים לרשותם כדי לסייע ללקוחות ולייצר עבורם פתרונות הולמים ככל שהמשבר יימשך.
  5. העמדת מגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים להתקשרות מרחוק לטובת הלקוחות, בהם המוקדים הטלפוניים, אתרי האינטרנט והאפליקציות.
  6. המוקדים הטלפונים של הבנקים ערוכים לתת קדימות לאזרחים מבוגרים על מנת שאלה יקבלו שירות מהיר ככל שניתן.

 

ננהג בהתחשבות, בהבנה וברגישות, כדי לעבור בשלום את התקופה המאתגרת שלפנינו, ובעיקר - בבריאות טובה.

 

x