מניית שיח >> חברת הקנאביס מדווחת על זינוק של 55% בהכנסות לעומת שנת 2018, לשיא של כ-29 מיליון ש"ח

שיח מדיקל גרופ מדווחת על תוצאות שנת 2019

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2020

שיח מדיקל גרופ (בורסת ת"א: שיח), חברת הקנאביס הרפואי בשליטתה של משפחת שריד, מחלוצות תעשיית הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם, בעלת יכולות מוכחות בגידול, ייצור, פיתוח ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי בישראל במשך כ-12 שנה, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019. שיח מדווחת על צמיחה מתמדת והגעה למכירות שיא ב-2019 תוך ביסוס מעמדה כחברת הקנאביס המובילה בישראל. צמיחת החברה מבוססת על המשך הגדלת כושר הייצור, קידום שיתופי פעולה עסקיים, הגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח והכשרת הקרקע לפעילות ייצוא וכניסה לשווקי יעד מרכזיים. ב-2019 האיצה שיח את יישום אסטרטגיית הצמיחה, תוך ייעול והרחבת מערך השיווק והמכירות במענה להוראות האסדרה הישנה והחדשה כאחד. 
 
מתוך מחויבות לשקיפות, החליטה שיח לפרסם מעתה את דוחותיה באופן וולונטרי על בסיס רבעוני החל מהרבעון הראשון של 2020. 
 
ההכנסות בשנת 2019 הסתכמו בשיא של כ-28.8 מיליון ש"ח, זינוק של 55.4% בהשוואה להכנסות של כ-18.5 מיליון ש"ח בשנת 2018. הגידול בהכנסות נובע מצמיחה בפעילות העסקית ובכלל זה גידול בהיקף המטופלים וכמות המוצרים שנמכרו.  
שיח מרחיבה בהתמדה את היצע המוצרים שלה ומעריכה כי ההשקעה בחדשנות והשינוי בתמהיל המכירות יתמוך בביסוס יתרונה התחרותי ושיפור הרווחיות.
 
הרווח הגולמי בניטרול השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי הסתכם בכ-13.9 מיליון ש"ח ומשקף גידול של כ-51% בהשוואה לרווח הגולמי המקביל בשנת 2018,  אשר הסתכם ב-9.2 מיליון ש"ח. הגידול ברווח האמור נובע בעיקרו מהזינוק בהכנסות בשנת 2019, בין היתר עקב גידול במכירות באסדרה החדשה, ותוך שמירה על שיעורי רווחיות דומים (כ-48%) ביחס לשנת 2018.
 
הרווח בשנת 2019 בנטרול הוצאות רישום למסחר (עקב הטיפול החשבונאי במיזוג) בגובה 28.8 מיליון ש"ח, ובנטרול הוצאות תשלום מבוסס מניות עקב האצה והשפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי, עמד על 7.7 מיליון ש"ח. רווח זה משקף עליה של כ-69% בהשוואה לרווח המקביל בשנת 2018 שעמד על 4.6 מיליון ש"ח. 
 
לחברה בסיס כלכלי איתן עם יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה ליום ה-31.12.2019 עומדות על כ-28.4 מיליון ש"ח.
 
יו"ר דירקטוריון שיח מדיקל גרופ, ניר זיכלינסקי, אמר: "בשנת 2019 יישמנו בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה וביסוס מעמדה של שיח כמובילת שוק. הידע והניסיון הייחודי של שיח זוכים להערכה והכרה בארץ ובעולם ומאפשרים לנו לקדם הסכמים עסקיים ושיתופי פעולה חשובים. אנו מזהים הזדמנויות עסקיות נוספות ובטוחים כי נדע לנצל את האפשרות לייצוא קנאביס רפואי מישראל לטובת מינוף נוסף של פעילותנו והאצת הצמיחה. האיתנות הפיננסית של שיח באה לידי ביטוי ברווחיות השנתית ובתזרים מזומנים מפעילות שוטפת, בנזילות הגבוהה, וזאת ללא מינוף".
 
שיח פועלת ליצירת בידול משמעותי בשוק הקנאביס הישראלי והעולמי ובהתאם לכך פעלה בשנת 2019 להגדלת החזקותיה במספר חברות בנות:
הגדלת האחזקות בחברת פלנטארק (ל-11.1%) העוסקת במחקר גנטי; רכישת האחזקות בחברת קאן10 (38.2%) בעלת המותג קנארית ופעילויות חינוך שוק המשיקות לפעילותה של שיח; רכישת והגדלת האחזקות בחברת טרג'ין (ל-52.3%) העוסקת בפיתוח שיטות לגידול קנאביס בתנאי מעבדה באמצעות גידול תאי קנאביס בביו-ריאקטור; רכישת האחזקות בחברת טריכומשל (42.5%) המפתחת טכנולוגיות לצריכת קנאביס בדרכים שונות ובכלל זה בקיסמי קנאביס המיועדים לעישון וכן אבקת קנאביס הניתנת לצריכה בשתייה ובערבוב במגוון משקאות רחב.
במקביל, פועלת שיח להגדלת כוחה ונוכחותה ברחבי העולם בדגש על שוק האיחוד האירופאי. לצורך כך הקימה שיח את חברת Sarrio Hellas S.A (50%) אשר לאחרונה קיבלה רישיון ראשוני ביוון ופועלת להקמת מתקן גידול חדשני ביוון אשר יכלול בין היתר גידול Indoor ומפעל ייצור בשטח של כ-60 דונם. שיח מעריכה כי מחזור הגידול הראשון אשר יושלם במחצית השנייה של 2021 ייצר הכנסות בהיקפים של מיליוני יורו.
 
מנכ"ל שיח מדיקל גרופ, יוגב שריד אמר: "אנו גאים בתוצאות הכספיות שהשגנו ב-2019. קבוצת שיח מוכיחה לאורך שנים את יכולתה לשלב בהצלחה צמיחה עם שיפור ברווחיות, תוך מיצוי היתרונות העסקיים והתחרותיים שלנו. במקביל, אנו פועלים כל העת לביצוע השקעות במחקר ופיתוח, באמצעות חברות הבנות שלנו, כדי לייצר לקבוצה אופק של חדשנות והובלה וכדי להבטיח שהקבוצה תמשיך ותתקדם במעבר שלה לפעילות בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם, ובהתאם לדרישות העתידיות הקיימות בעולמות הפארמה. לצורך כך, אנו פועלים גם לאיתור הזדמנויות עסקיות ומנועי צמיחה, ומתמקדים בהסכמים ארוכי טווח עם גורמים מובילים בתעשייה בארץ ובעולם. אנו יודעים לספק כבר היום מגוון רחב של פתרונות לצריכת קנאביס ולאחרונה התחלנו בניסוי קליני לטיפול בילדים על הספקטרום האוטיסטי באמצעות קנאביס רפואי אשר הותאם במיוחד לניסוי זה. בשנת 2020, אנו נמשיך להרחיב ולשדרג את תשתית המו"פ בקבוצה, ונפעל לחיזוק ולהרחבה של שיתופי הפעולה העסקיים והמחקריים שלנו בארץ ובעולם".
 

 

x