סטודנטים לרפואה יכפילו את מספר הדוגמים ברחבי הארץ; משרד הבריאות ומגן דוד אדום יגדילו את מספר הבדיקות

הכשרה של כ-700 דוגמים תוך יומיים, ברקע איסור ההתקהלות, היא אתגר עצום

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2020

כ-700 סטודנטים לרפואה מ-5 הפקולטות ברחבי הארץ, אשר נמצאים בשלב הקליני של הלימודים, התגייסו למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ומצטרפים ל-800 הפראמדיקים של מגן דוד אדום שכבר לוקחים דגימות ברחבי הארץ.
מאות הסטודנטים, אשר לימודיהם האקדמיים הופסקו לעת עתה בעקבות משבר הקורונה, עוברים היום ומחר הכשרה אינטנסיבית, תוך הקפדה מלאה על הנחיות משרד הבריאות למניעת התקהלות של יותר מעשרה אנשים באותו החלל.
מטרתו של המהלך, אשר מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, לאפשר את הגדלת מספר הדגימות הנלקחות בכל יום ברחבי הארץ, על מנת לאתר במהירות נשאים וחולים בנגיף הקורונה, לבודד אותם בהקדם האפשרי מהאוכלוסייה, ולמנוע הדבקה בנגיף.
 
"הכשרה של כ-700 דוגמים תוך יומיים, ברקע איסור ההתקהלות, היא אתגר עצום", אמר מנהל ביה"ס לפראמדיקים של מד"א, ד"ר שפיר בוטנר, "על כן, הלמידה העיונית תתבצע מרחוק, בסיוע אמצעים טכנולוגיים, בהם אפליקציה ייעודית שפיתחנו בין לילה, אשר כוללת את כל החומר הלימודי הדרוש. התרגול המעשי, שלא ניתן לבצע מרחוק, יתבצע בקבוצות קטנות ברחבי הארץ".
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הגדלת מספר הדגימות הנלקחות מאזרחים ברחבי הארץ היא אמצעי משמעותי לצמצום ההדבקה בנגיף הקורונה בישראל, זאת במקביל לצורך לשמור על תפקוד מיטבי של מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, גם בכל הנוגע למקרי שגרה. לשם כך, החלטנו במגן דוד אדום, יחד עם משרד הבריאות והפקולטות לרפואה, להיעזר בסטודנטים, אשר נמצאים בשלב מתקדם בלימודי הרפואה. הם עוברים הכשרה ייעודית, ויצטרפו לפראמדיקים של מגן דוד אדום במשימה הלאומית החשובה. אני מודה לקבוצת הרופאים שיזמה את הפרויקט, בראשותו של ד"ר איתי פרץ, ולמאות הרופאים לעתיד אשר מציבים כבר כעת את בריאות הציבור בראש מעיניהם".
 
x