חדשות מהעולם בעקבות המאבק בקורונה >> בדיקות ניסוי ראשונות בבני אדם של חיסון לקורונה בארצות הברית

מה קורה ברוסיה, גרמניה, צרפת, קנדה ואיטליה

 

 
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/03/2020

חדשות מהעולם הקשורות בפעולות שמתבצעות בעקבות המאבק בווירוס הקורונה


באיטליה


יש כיום(16.3) 2,420 יותר חולים "אנחנו יכולים לדבר על תחילת מגמת ירידה", אומר ראש ההגנה האזרחית באיטליה, אנג'לו בורלי.

רוסיה אוסרת כניסה לזרים עד מאי

רוסיה תאסור באופן זמני על כל הזרים להיכנס לשטחה מיום רביעי ה- 18 במרץ עד ה- 1 במאי, על מנת להכיל את מגפת הנגיף. זה הוחלט על ידי הממשלה, הקובעת חריגים מסוימים למשימות וקונסוליות דיפלומטיות בפדרציה הרוסית, לעובדים בתחום התובלה, צוותי מטוסים ואנשי משלחות רשמיות.

חריגים אחרים צפויים למי שנוסע לרוסיה למוות של קרוב משפחה, לזרים עם אישור שהייה ולנוסעים העוברים למדינות אחרות.

טראמפ: הימנעו מקבוצות של יותר מעשרה אנשים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע ​​על צעדים חדשים, יותר רדיקליים, בכדי לרסן את התפשטות הנגיף וביקש מאמריקאים להימנע מקבוצת יותר מ -10 אנשים במשך 15 הימים הבאים.

185,000 טיסות נוסעים בוטלו מאז סוף ינואר

יותר מ 185,000 טיסות נוסעים בוטלו מאז סוף חודש ינואר בגלל מגיפת נגיף Coronavirus. הנתון נחשף היום (16.3) על ידי IATA, האיגוד הבינלאומי לתובלה אווירית. מאז תחילת משבר הבריאות, הסחורה הנישאת באוויר הייתה בעיקר אספקת תרופות, ציוד רפואי (חלפים ורכיבי תיקון) ותחזוקה של שרשרות אספקה ​​עולמיות. 

בוריס ג'ונסון משנה את הקו: "הימנע מקשרים ומפגשים"

על ידי הלחץ ההולך וגובר של דעת הקהל, ממשלת בריטניה סקרה את הקו הרך שאומץ עד כה במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה: ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, בתדריך הראשון ועכשיו היומיומי עם העיתונות על המשבר. המליץ על 'התרחקות חברתית', אולם לא הגביל כמו במדינות אחרות באירופה.

בוריס ג'ונסון הודה כי "הגיע הזמן להימנע ממגעים לא חיוניים": כלומר לעבוד מהבית בכל הזדמנות אפשרית, לא לנסוע, לא להתכנסויות המוניות ולהתרחק מפאבים, מסעדות ותיאטראות. לא תהיה שום תקנה או צעד פלילי למלא אחר הוראות אלה, אך זוהי "המלצה חזקה" מצד הרשויות, הפונה במיוחד לאנשים הפגיעים ביותר, אנשים מעל גיל שבעים, נשים בהריון ואנשים עם מחלות הקודמות.

טראמפ פוסל עוצר או הסגר לאומי

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי אין לו שום תוכניות להטיל נעילה או עוצר בפריסה ארצית כצעדים להתמודדות עם מגפת קוביד -19. כאשר הודיע ​​על צעדים מגבילים חדשים, הסביר טראמפ כי ניתן רק להערך להסגר של "אזורים מסוימים".
"כרגע אין אזכור של צעד לאומי כזה. יש כמה מקומות באומה שלנו שלא מושפעים במיוחד." 

מקרון מודיעה על סגירת אזור שנגן

משעות הצהריים היום (17.3) ייסגר אזור שנגן את גבולותיו החיצוניים. כך הודיע אמש ​​נשיא צרפת עמנואל מקרון. "כדי להגן ולהכיל את התפשטות הנגיף, אך גם לשמור על מערכות הבריאות שלנו, קיבלנו החלטה משותפת בקרב האירופאים - אמר לצרפתים - ממחר ועד הצהריים, גבולות הכניסה של האיחוד האירופי ואיזור שנגן ייסגר. כל הנסיעות בין מדינות שאינן אירופה לאיחוד האירופי יושעו. הצרפתים שנמצאים כיום בחו"ל ורוצים לחזור, בוודאי יוכלו להגיע"

"אנחנו במלחמה", אומר מקרון

"אנחנו במלחמה". כך אומר נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהשעה את הרפורמה בפנסיה. "ממחר בצהריים ולפחות 15 יום, נסיעותינו יצטמצמו מאוד. אסיפות ומפגשים עם משפחה וחברים. בכל מקום בצרפת יש לצמצם את המגעים. לצאת רק לחנות. אין נסיעות ארוכות. פעילות גופנית באוויר הפתוח בלבד ובמרחק " 

טראמפ שומע את המושלים אומרים: "תן לי לעשות יותר"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דיווח בטוויטר כי קיים "ועידה טלוויזיונית טובה מאוד" עם מושלי מדינות שונות. "זה הלך טוב מאוד", צייץ, והוסיף פוסט שנוי במחלוקת על מושל ניו יורק, אנדרו קואומו: "הוא צריך לעשות יותר."

קנדה סוגרת את גבולותיה

קנדה סוגרת את גבולותיה: "לא ניתן יהיה עוד לצאת לחו"ל. אם קנדי ​​כלשהו נמצא בחו"ל, תמהר לחזור". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר זאת, וביקש מאזרחים אחרים להישאר בבית "למען ביטחונם ואחרים".
החריג היחיד הוא הגבול לארצות הברית. "המדינות שלנו, הכלכלות שלנו, משולבות מדי", הסביר טרודו, שהמחיש את אמצעי הבלימת הנגיף באמצעות דיבור מחוץ למעונו ברידו קוטג', שם הוא נמצא בבידוד מאז שאשתו בדקה חיובית לנגיף קורונה.
כל הקנדים החוזרים מחו"ל יצטרכו לשהות בהסגר של שבועיים, הוא אמר, בין היתר. 

רוסיה מבטלת את כל אירועי הספורט הבינלאומיים

משרד הספורט הרוסי החליט לבטל, עד להודעה חדשה, את כל האירועים הבינלאומיים שנקבעו ברוסיה בעקבות מגיפת הווירוס הקורונאווירי. האמצעים החדשים נכנסים לתוקף היום וכוללים כל אירוע בו ספורטאים או קבוצות שאינם רוסים יוכלו להשתתף.
בגרמניה: איסור לנוע בתוך המדינה

הקנצלרית אנגלה מרקל אישרה, בין היתר, את סגירתם של "ברים, מועדונים, דיסקוטקים וכדומה, אך גם מוזיאונים, תיאטראות, אולמות קונצרטים, ירידים, בתי קולנוע, פארקים, פעילויות ספורט תחת כיפת השמיים." בנוסף הגרמנים "לא יוכלו עוד לצאת לטיולי נופש בתוך הארץ ומחוצה לה". בהודעת האמצעים שהחליטה היום על ידי הממשלה יחד עם המלווים השונים, דיברה הקנצלר על סגירת גני שעשועים לילדים, אך גם "בריכות שחייה, חדרי כושר.". מרקל גם הדגישה כי "חל איסור על" ישיבות במקומות כמו כנסיות, מסגדים ובתי כנסת".
ישנן גם "תקנות מגבילות מאוד" לגבי ביקורים בבתי חולים ובבתי חולים. יתר על כן, "המרחק בין השולחנות במסעדות מוסדר גם הוא". "אלה הנחיות נוספות שלשמן פעלנו לפי מה שהמדע אומר לנו," הסבירה מרקל. שרצתה להדגיש כי "מובטחת אספקה ​​רפואית, כגון מזון ושירותים". הקנצלר חזר ואמר כי "אוכל, סופרמרקטים, בנקים, סניפי דואר ודוכני עיתונים לא ייסגרו.

כל הפארקים בפירנצה נסגרו

יותר מדי אנשים הלכו בפארקים: בפירנצה ראש העיר כבר הורה על סגירת הגנים הציבוריים ביום חמישי אך הפארקים בעיר נותרו נגישים ואתמול, יום ראשון, באזור הירוק הגדול ביותר בבירה, הקאסקין, היו כל כך הרבה פלורנטינים.

בדיקות ניסוי ראשונות בבני אדם של חיסון בארצות הברית

מתנדב בסיאטל עבר את הבדיקה הראשונה לחיסון נגד וירוס בארצות הברית (של חברת MODERNA שקפצה אמש בוול סטריט). סוכנות הידיעות אי.פי דיווחה והוסיפה כי האיש, מנהל תפעול של חברת טכנולוגיה קטנה, קיבל את הזריקה במעבדה.
שלושה אנשים נוספים מוכנים להיבחן. בסך הכל יינתנו שתי מנות ל 45 מתנדבים בהפרש של חודש.
x