הבהרות רשות התחרות בנוגע להתנהלות עסקים בתקופת הקורונה

על רקע הקשיים שעוברים חלק מענפי המשק בתקופה האחרונה בשל ההתמודדות עם הקורונה ועל רקע פניות שונות שקיבלה רשות התחרות פרסמה היום הרשות מספר הבהרות באשר לאופן התנהלות העסקים בתקופה זאת:

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/03/2020

 
1. הרשות מבהירה כי שיתופי פעולה, ובכלל זה שיתופי פעולה בין עסקים מתחרים, אשר מאפשרים לעסקים להמשיך את פעילותם בתקופה של משבר הקורונה יכולים להיחשב שיתופי פעולה שדווקא מסייעים לתחרות בטווח הארוך. בעניין זה הממונה מפנה עסקים לפטור הסוג בעניין מיזמים משותפים, אשר מייצר מסגרת חוקית לעסקים ליצור שיתופי פעולה שעומדים בדרישות החוק. בהתאם הבהירה הממונה על התחרות שהסדרים הנחוצים על מנת לאפשר את המשך הפעילות העסקית בעת הזו לא יחשבו להסדרים "שעיקרם בהפחתת התחרות או מניעתה" (כלשון פטור הסוג). 
2. בימים כתיקונם נדרשים עסקים מתמזגים להמתין עם ביצוע המיזוג עד לקבלת אישור הממונה על התחרות למיזוג (במקום שאישור כזה נדרש). לאור המצוקה בה מצויים עסקים, ציינה הממונה כי במקרה שבו תקופת ההמתנה עד לאישור המיזוג על ידי הרשות גורמת לעסקים נזקים בלתי הפיכים ניתן לעמוד בקשר עם צוות הרשות למציאת פתרונות ביניים שיאפשרו מניעתו של נזק כאמור.
3. חובות דיווח שמוטלות על ספקי מזון ורשתות שיווק שמועדן עד 31 במרץ 2020 נדחו ל- 30 באפריל 2020. 
 
בצד דברים אלה הדגישה הממונה, כי על עסקים להקפיד לשמור על נורמות תחרותיות גם בעת משבר וכי אין לנצל את קשיי התקופה על מנת לפגוע בתחרות, בצרכן ובציבור.
 

שעות הפעילות בסניפים אלו יהיו בהתאם לשעות הפעילות הרגילות. רשימת הסניפים הפעילים מפורסמת באתר הבנק ובאפליקציה.

בנוסף לשירות בסניפים, בנק הפועלים ממשיך לעמוד לרשות לקוחותיו במוקד הטלפוני, באתר האינטרנט ובאפליקציה. לקוחות עסקיים יוכלו לקבל שירות גם במוקד עסקים 2410*.

 

x