אפסילון: "פדיונות של מעל 10% מתעשיית הקרנות. סין ודרום קוריאה יוצאות מהמשבר במהירות – גם ישראל תתאושש"

קשה מאוד לפעול נגד האינסטינקט ההישרדותי הבסיסי אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו כי דווקא במצבים קיצוניים אלו נוצרות הזדמנויות

 

 
 

גיל קורן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/03/2020

גיל קורן מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות:
 
אנו עדים לפדיונות משמעותיים בתעשיית הקרנות של יותר מ 10% מהנכסים בתעשייה מתחילת חודש מארס. אנחנו נמצאים באירוע שמעולם לא חווינו, גם לא במשבר הפיננסי של 2008.
 
השילוב של פגיעה בכלכלה הריאלית לצד חששות מהתפשטות נגיף הקורונה באוכלוסייה גורמים לפחד. הפחד מפעיל מנגנון הישרדותי וגורם לציבור לברוח מסכנה. כפי שהציבור מצטייד במזון ומוצרים בסיסים בסופרמרקטים, כך גם הוא פועל בתיק ההשקעות ומוכר מניות ואג"ח מבלי להתחשב במחירים.
 
קשה מאוד לפעול נגד האינסטינקט ההישרדותי הבסיסי אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו כי דווקא במצבים קיצוניים אלו נוצרות הזדמנויות. אין ספק שהמשבר הנוכחי ייפגע בחברות רבות אך למרות שחברות רבות ייפגעו חשוב לזכור ולהזכיר כי הרוב המכריע של המשק יעבור את המשבר, וכבר עכשיו אנו מזהים כי חברות עם איתנות פיננסית מנצלות את רמות התמחור הנוכחיות לבצע רכישות עצמיות.
 
בנוסף הממשלות בעולם כולו פעולות בצעדים משמעותיים גם בצד המוניטרי וגם בצד הפיסקלי וגם כאן אצלנו הכלכלה בישראל כיום חסונה יותר ודרישות הרגולציה וחיזוק ההון מוכיחות עצמן בימים אלו.
 
למרות האווירה בשווקים -  לא מדובר בסוף העולם. אנו רואים את ההתאוששות המהירה של  סין ודרום קוריאה ובטוחים שהעולם יצלח גם את המשבר הנוכחי.
 
x