ה- ECB בפעולה יוצאת דופן כנגד נגיף הקורונה, הקלה כמותית חדשה בסך 750 מיליארד יורו >> יקנה ניירות ערך ציבוריים ופרטיים

 

 
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/03/2020

ה- ECB בפעולה יוצאת דופן כנגד נגיף הקורונה, הקלה כמותית חדשה בסך 750 מיליארד יורו. הפעם ההתערבות של אירו-טאואר ברורה. תוכנית חירום אמיתית מכיוון שכריסטין לגארד שמציינת , "זמנים חריגים דורשים פעולה יוצאת דופן. אין גבולות למחויבות שלנו לאירו". וה- ECB "נחוש לנצל את מלוא הפוטנציאל של הכלים הקיימים במסגרת המנדט".

בתום ישיבה טלפונית יוצאת דופן, מועצת הממשל השיקה תוכנית חדשה לרכישת חירום למגיפה (PEPP) בסכום כולל של 750 מיליארד אירו. הרכישות יבוצעו עד סוף 2020 ויכללו את כל הקטגוריות של נכסי ניירות ערך במגזר הפרטי והזכאים במסגרת תוכנית הרכש הקיימת.
המטרה היא "לנטרל את הסיכונים החמורים למנגנון ההעברה של המדיניות המוניטרית ולסיכויים לאזור האירו הנובעים מהמגיפה וההתפשטות הגוברת של נגיף הקורונוב". תוכנית הרכישה תסתיים כאשר הדירקטוריון "ישפט כי המשבר הנובע ממגפת וירוס הנגיף יסתיים אך בכל מקרה לא לפני סוף השנה".

עם ה- Qe החדש, הבנק המרכזי האירופי יקנה ניירות ערך ציבוריים ופרטיים, כולל ניירות ערך יווניים ומסמכים מסחריים (ניירות חוב של חברות לא מובטחות).

הבנק המרכזי האירופי אמר גם שהוא מוכן לבחון את מגבלות הרכישה של אגרות חוב Qe: "במידה שמגבלות שהוטלו על עצמן עשויות להפריע לפעולה שה- ECB נדרש לנקוט בכדי למלא את המנדט שלה, המועצה תבחן את האפשרות לבחון אותם במידה הנחוצה כדי שהפעולה שלה תהיה פרופורציונאלית לסיכונים העומדים בפנינו ".

 "מחויבת למלא את תפקידה בתמיכה בכל אזרחי אזור האירו ברגע קשה מאוד זה". מסיבה זו היא תבטיח כי "כל מגזרי המשק יוכלו ליהנות מתנאי מימון נוחים המאפשרים להם לספוג זעזוע זה. זה חל גם על משפחות, עסקים, בנקים וממשלות". ה- Q החדש בא לאחר ש -120 מיליארד שהוחלט עליהם ביום חמישי האחרון אכזבו. 

x