משרדי האוצר והחינוך הגיעו להסכם משותף עם הסתדרות המורים על רקע משבר הקורונה

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר נתן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הגיעו להסכמות בגין התקופה בה מוסדות הלימוד סגורים

 

 
שי באבדשי באבד
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/03/2020

מתוך הכרה בחשיבות מערכת החינוך ובתמיכה בתלמידים בתקופת החירום בה אנו נמצאים, ובהמשך להוראות משרד הבריאות, ומתוך תחושת אחריות ושליחות הגיעו היום משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים להסכמות בדבר תנאי העסקתם של עובדי ההוראה.
 
משרדי האוצר והחינוך מכירים ומוקירים את העבודה שעשה ועושה ציבור עובדי ההוראה בניסיון לשמור על קשר פדגוגי ורגשי בצל משבר הקורונה. 
 
עקרונות שהושגו בין הצדדים:
1. המדינה תודיע כי החל ממחר עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק.
2. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח. יובהר כי עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק.
3. כנגד הימים בהם לא התבצעה למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב), ישיבו המורים ימי עבודה באופן הבא:
א. אם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר.
ב. אם משבר הקורונה ימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה.
ג. בחברה הערבית לרבות הדרוזית והצ'רקסית ישיבו המורים את ימי עבודה בהתאמה.
ד. למען הסר ספק, עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא. 
 
קובי בר נתן, הממונה על השכר והסכמי עבודה: "עובדי ההוראה הם המשאב היקר ביותר במערכת החינוך, במיוחד בזמנים קשים אלו. אני רואה חשיבות עליונה במתן יציבות למערכת והסדרת תנאי ההעסקה של המורים בזמן זה. אני מבקש להודות ליפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, על גילוי מנהיגות ואחריות בזמנים אלה, ולארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות הכללית על הסיוע בהשגת ההסכמות. אני רוצה להודות לשותפי לדרך, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, על האמון והליווי"
 
שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר: "אני מודה לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, ליפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים ולארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על ההגעה להבנות החשובות המאפשרות למערכת ודאות, ומאפשרות לתלמידי ישראל להחזיר את ימי הלימודים שאיבדו".
 
שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "מדינת ישראל מתמודדת בימים אלה עם אתגרים חסרי תקדים. בפעם הראשונה בתולדות המדינה נסגרו מוסדות החינוך, ובאופן מיידי החלה מערכת החינוך להפעיל מערכת מתקדמת של למידה מרחוק. התגייסות המורים הייתה מעוררת התרגשות, המורים לא הרפו ועבדו מסביב לשעון, ובימים האחרונים פעלנו ללא שאת כדי להבטיח שיקבלו את מלוא שכרם. נמשיך בלמידה מרחוק באמצעות אולפנים כל זמן שיידרש, במגוון רחב של תחומי למידה - מכיתה א' ועד י"ב. בכל יום נשבץ תכנים חדשים, לימודיים כשלצדם הצגות וסרטים. בכל יום נפרסם לציבור את תכנית הלמידה הלאומית, ואנחנו מזמינים את כולם להמשיך וליהנות ממגוון תכני הלימוד – תלמידים, מורים והורים"
 
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "מהרגע שבו סגרו את מוסדות החינוך בגלל המשבר, חזרנו והדגשנו כי העיקרון שעבודה מהבית שווה שכר מלא חייב להישמר. ההסכם שעשינו היום משקף את העיקרון הזה. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא וימי החופשה יקוזזו רק מימים בהם הם לא עבדו כלל."
 
x