מניית שופרסל >> פיתוח תחום הנדל"ן, הגיע לשווי של כ- 3 מיליארד ₪

שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לשנת 2019 ולרבעון הרביעי.

לקרנות המשקיעות בשופר סל לחץ כאן 

 

 
איציק אברכהןאיציק אברכהן
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/03/2020

לקרנות המשקיעות בשופר סל לחץ כאן 

 

הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2019 בכ-13.4 מיליארד ₪, המהוות גידול של כ-4.0% בהשוואה לכ-12.8 מיליארד ₪ אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ- 3.3 מיליארד ש"ח,  גידול של כ-3.5% לעומת רבעון מקביל אשתקד. המכירות בסניפים זהים גדלו בשיעור של 0.9%.
 
המכירות בסניפים זהים בקבוצה גדלו בשיעור של כ- 0.5% 
מכירות שופרסל אונליין הגיעו ל-15% מפעילות הקמעונאות,
המותג הפרטי ממשיך לצמוח כמנוע צמיחה מרכזי ומהווה רבע ממכירות הקמעונאות בחברה,
מספר כרטיסי האשראי שופרסל כאל חצה את ה-590 אלף.
 
הרווח התפעולי השנתי הסתכם  בכ-521 מיליון ש"ח המהווים כ-3.9% מהכנסות החברה, בהשוואה לכ-453 מיליון ש"ח אשתקד שהיוו כ-3.5% מהכנסות החברה.
השינוי בהשוואה לאשתקד מושפע אף מיישום התקן החשבונאי החדש IFRS16.
 
 
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי השנה הסתכם בכ-116 מיליון ש"ח
המהווים כ-3.5% מהכנסות החברה, בהשוואה לכ-103 מיליון ש"ח שהיוו כ-3.2% מהכנסות החברה.
השינוי בהשוואה לאשתקד מושפע אף מיישום התקן החשבונאי. 
 
  • הרווח הנקי השנה הסתכם בכ-268 מיליון ש"ח, המהווים כ-2.0% מהכנסות, בהשוואה לכ-265 מיליון ש"ח בשנה הקודמת, שהיוו כ- 2.1% מהכנסות.
  • הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 117 מיליון ש"ח, המהווים כ-3.5% מהכנסות, בהשוואה לכ-49 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-1.5% מההכנסות. הפער בהשוואה לאשתקד נובע בעיקרו ממיזוג רשת BE ושערוך נכסי נדל"ן.
  • ה-EBITDA השנה מסתכם ב-1,266 מיליון ש"ח המהווים כ-9.5% מההכנסות, בהשוואה לכ-786 מיליון ש"ח בשנה הקודמת, שהיוו כ-6.1% מההכנסות המושפע אף מיישום התקן החשבונאי החדש.
  • ה-EBITDA לרבעון מסתכם בכ-322 מיליון ש"ח המהווים כ- 9.6% מההכנסות, בהשוואה לכ-199 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ- 6.2% מההכנסות המושפע אף מיישום התקן החשבונאי החדש.
 
דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 80 מיליון ₪.
 
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
אנו שמחים לפרסם היום את הדוח"ות הכספיים של החברה לשנת 2019 ולרבעון ה- 4 בשנה זו. על אף הסביבה העסקית המאתגרת, הצליחה החברה להציג תוצאות עסקיות מרשימות ובפרט גידול בהכנסות ובשורות הרווח וה- Ebitda, דבר המעיד על יישום מוצלח של תכניות העבודה הרב שנתיות שלנו. 
השנה המשכנו בהשקעה ובביסוסה של רשת BE ואנו מצויים בעיצומו של תהליך מיזוג סטטוטורי מלא של פעילותה לתוך קבוצת שופרסל, לצורך יצירת סינרגיה מרבית והפיכת פעילות זו לרווחית ומשגשגת.
בתחום השירותים הפיננסיים, לאור סיום ההתקשרות עם חברת MAX (לאומי קארד לשעבר), והפסקת פעילות חברת הבת 'שופרסל פיננסיים', החברה הפסיקה לדווח על פעילות זו כמגזר חשבונאי נפרד והיא כיום מהווה חלק אינטגרלי מפעילות חברת שופרסל. אנו שמחים על תוצאות החברה בתחום זה ופועלים להרחבת סל המוצרים והשירותים אותם נציע ללקוחותינו בעתיד. 
במהלך השנה המשכנו להרחיב את פריסת הסניפים של הקבוצה וזאת לצד המשך פיתוח תחום הנדל"ן, שהגיע לשווי של כ- 3 מיליארד ₪ (מתוכם כ- 2.5 מיליארד ₪ בחברת הבת שופרסל נדל"ן ועוד נדל"ן לוגיסטי בשווי של למעלה מ- 0.5 מיליארד ₪ בחברת שופרסל). 
אנו ממשיכים לפעול באופן נמרץ, לשיפור השירות וחווית הלקוח, במגוון תחומי הפעילות שלנו, מתוך מטרה להבטיח את המשך מובילותה והצלחתה של החברה גם בעתיד". 
 
 
 
 
 
x