משבר הקורונה ייגרום למאבק בתוך חברת כלל ?

האם באחת מנקודות השפל המשמעותיות ביותר של עולם הביטוח בשנים האחרונות, יחלו בקרוב גם מאבקים בין עובדים לבין ההנהלה? במכתב שנשלח היום מיו"ר הוועד של חברת כלל רוני רז, ליו"ר החברה דני נוה והגיע אל אדוויזרלנד הודיע הראשון כי הוא דורש מההנהלה לקצץ בשכר הדירקטורים

 

 
דני נוה יור כללדני נוה יור כלל
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/03/2020

האם באחת מנקודות השפל המשמעותיות ביותר של עולם הביטוח בשנים האחרונות, יחלו בקרוב גם מאבקים בין עובדים לבין ההנהלה? במכתב שנשלח היום מיו"ר הוועד של חברת כלל רוני רז, ליו"ר החברה דני נוה והגיע אל אדוויזרלנד הודיע הראשון כי הוא דורש מההנהלה לקצץ בשכר הדירקטורים ולהשתתף במאבק בקיצוץ הוצאות כפי שנדרש מהעובדים של החברה.

לדבריו, הגיעה העת כי גם חברי הדירקטוריון ייכנסו מתחת לאלונקה ויחליטו על קיצוץ בשכרם. הדברים מקבלים משנה תוקף, במיוחד לאור העובדה כי רק לפני שלושה חודשים קפץ שכר הדירקטורים ביותר משלושים אחוזים.

נציין כי עד כה גם הנהלת כלל ביטוח ביחד עם יו"ר החברה הודיעו כי הם מקטינים את ימי העבודה שלהם לארבעה ימים של שבוע. בנוסף הערכות הן שההנהלה אכן תודיע בקרוב על קיצוץ שכר הדירקטורים בחברה.

 

להלן המכתב כלשונו:

"משבר הקורונה והשלכותיו הרבות בכל תחום אפשרי במשק משפיע גם עלינו, העובדים בחברת כלל. זהו כמובן אירוע עולמי חסר תקדים אשר עדיין קשה לאמוד אותו ואת נזקיו הצפויים. על אף זאת והקשיים הרבים שנוצרו כתוצא מכך, פעלנו בשבוע האחרון לילות כימים מול הנהלת החברה כדי למזער את אותם נזקים ולהבטיח המשך שגרת עבודה בטוחה ונעימה ככל שניתן.

גם ועד העובדים וגם ההנהלה נכנסו יחדיו מתחת לאלונקה והחלטנו במשותף על הוצאת עובדים רבים לחל"ת ומעבר של חברי ההנהלה לשבוע עבודה של ארבעה ימים.

אלו צעדים לא קלים, במיוחד לנו העובדים אך מתוך הפעלת שיקול דעת וגילוי אחריות למצבה של החברה סברנו שזהו צד השעה.

אבל הדברים אינם מסתכמים רק בעובדי והנהלת החברה. הגיעה העת כי גם חברי הדירקטוריון ייכנסו מתחת לאלונקה ויחליטו על קיצוץ בשכרם. הדברים מקבלים משנה תוקף, במיוחד לאור העובדה כי רק לפני שלושה חודשים קפץ שכר הדירקטורים ביותר משלושים אחוזים!

דני יקירי, שנינו גדלנו והתחנכנו בישיבה תיכונית. המשפט הידוע של חז"ל "נאה דורש נאה מקיים" הוא אחד מאבני היסוד בכללים שבין אדם לחברו ובין אדם לסביבה בה הוא פועל ועובד.

אותו משפט רלוונטי גם בזמן שגרם, אך במיוחד במצבי חירום. כולי תקווה כי תפעל בדרך זאת ותקבל את ההחלטה הראויה והנכונה, לטובת החברה ולטובת אלפי העובדים המקצועיים והמסורים שיש בכלל ביטוח ופיננסים".

 

 

x