עקב משבר הקורונה הפניקס מקצצת שכר המנהלים והעובדים

אלפי עובדים הוצאו לחל"ת בחברות הביטוח

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/03/2020

חברת הפניקס ביטוח דיווחה היום לבורסה כי בשל משבר הבריאות העולמי עקב נגיף הקורונה והשפעתו על המשק ככלל והחברה, נחתם בין הנהלת החברה לבין וועד העובדים שלה "כתב הסכמות".

הנושאים שסוכמו הם:

1 .שכר:

החל ממשכורת חודש מאי 2020 ,יופחת שכרם של מנהלי הפניקס בשיעורים של בין 7%ל-10%.

שכרם של עובדי הפניקס יופחת בשיעור של 6%. ההפחתה לא תחול על עובד אשר שכרו

נמוך מ- 7,000 ₪ ברוטו.

תוספת השכר לשנת 2020 על פי ההסכם הקיבוצי לשנים 2019 עד 2021  מבוטלת.

עם זאת הפניקס תשלם לעובדים מקדמה בשיעור ממוצע של 3.04% מהשכר על חשבון ההסכם הקיבוצי הבא - משנת 2022 ואילך, לעובדים אשר יהיו זכאים לכך על פי כתב ההסכמות.

הפניקס מעריכה את אומדן החסכון הכולל בעלויות השכר בסך של כ- 45 מיליון ₪.

2. חופשה ללא תשלום –  לעובדים המצויים בחל"ת לתקופה שמעל 30 יום, הפניקס תמשיך עד סוף חודש אפריל 2020 בתשלום ההפרשות הפנסיוניות (לרבות אובדן כושר עבודה), תאפשר השארת רכב והטלפון הסלולרי שברשותם וכן תמשיך בתשלום פוליסת הבריאות הקולקטיבית לעובד ולבני

משפחתו.

3. מענק הירתמות לשנת 2019 –

במועד תשלום משכורת חודש מרץ 2020 ,תשלם הפניקס לעובדים מענק חד פעמי מיוחד בסך של 30% מהשכר הקובע לתוספות שכר כהגדרתו בהסכם 2019 .לא ישולם מענק או בונוס נוסף בגין שנת 2019.

אומדן עלות מענק זה עומד על סך של כ-10 מיליון ₪.

4. קרן לסיוע כספי לעובדים - הפניקס תקים קרן סיוע כספי לעובדיה בסך של 7.5 מיליון ₪. הקריטריונים לשימוש בכספי הקרן יתואמו בין הנהלת הפניקס לבין יו"ר וועד העובדים.

5. הפניקס תקים קרן בסך של עד3.53 מיליון ₪, להשבת ימי חופשה לעובדים אשר כתוצאה מן המשבר נכנסו ליתרת חופשה צבורה שלילית.

 חברות הביטוח מצמצמות עלויות על חשבון העובדים

חברות הביטוח מוציאות אלפי עובדים לחל"ת, על חשבון המדינה ממנה יקבלו דמי אבטלה, למרות הכיסים העמוקים שלהן. עובדים רבים מביעים חשש כי לא יוחזרו לעבודה לאחר המשבר.

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים הודיעה שבעקבות צמצום פעילות החברה עקב הגבלות משרד הבריאות, הוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) כ-15% מהעובדים. במסגרת ההחלטה, מעניקה הראל לכול עובד שיוצא לחל"ת מענק בסך 5,000 ₪ כדי לסייע להם בתקופה זו.

כלל ביטוח הודיעה כי הוציאה לחל"ת כ-20% מעובדיה; 80% הנותרים עברו לעבודה של 4 ימים בשבוע, כולל ההנהלה.

מגדל עוד לא החליטה על מספר העובדים שייצאו לחל"ת; החברה תאפשר ניצול ימי חופשה במקום יציאה לחל"ת בשלב זה.

על פי ועד עובדי קבוצת הביטוח מגדל: מתוך כ-3,800 עובדי חברת הביטוח: "50% עובדים מהבית, 30% עובדים ממשרדי החברה - בהתאם למגבלה המקסימלית שהושתה על החברות הפועלות, ויתר 20% מנצלים ימי חופשה או (מיעוטם) הוצאו לחל"ת".

הכשרה חברה לביטוח עברה למתכונת פעילות חירום; חלק מההיערכות, הוצאו חלק מעובדי החברה לחל"ת ואילו השאר ימשיכו לעבוד בהתאם למתכונת חירום. עם זאת, החליטה החברה להעניק לעובדים אשר יצאו לחל"ת, סכום של 4,000 שקלים ברוטו, וזאת במטרה להקל את תקופת חג הפסח הקרבה ובאה.

בנוסף, החל מחודש אפריל, כלל העובדים הנותרים בחברה, כולל נושאי המשרה והמנכ"ל, יעברו למתכונת עבודה בהיקף משרה של כ-80%, כאשר חלקם ימשיכו להגיע למשרדי החברה וחלקם יעבוד באופן מלא מהבית.

שמעון מירון, מנכ"ל החברה, ציין: "החברה תעשה כל מאמץ על מנת להחזיר את העובדים לעבודה סדירה בכפוף כמובן להתפתחויות העסקיות עם תום המשבר כתוצאה מנגיף הקורונה".

במנורה לא הוציאו בינתיים עובדים לחל"ת. מהחברה נמסר כי "בהתאם להנחיות משרד הבריאות רוב העובדים עובדים מהבית - כ 80 אחוז. אנחנו נערכנו לתרחיש שכזה עוד בטרם האירועים הנוכחיים ואנו שמחים וגאים בעובדים המסורים והמצוינים שלנו שעובדים בחריצות גם מביתם ושומרים על רמת ביצוע גבוהה".

 

x