מניית איילון >> זינוק של יותר מ- 600% ברווחי החברה בשנת 2019 לכדי כ-82.7 מיליון ש"ח, לעומת כ- 11.7 מיליון ש"ח אשתקד

לקרנות המשקיעות באיילון לחץ כאן 

 

 
אריק יוגב צילום אייל גזיאלאריק יוגב צילום אייל גזיאל
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/03/2020

לקרנות המשקיעות באיילון לחץ כאן 

איילון דיווחה על רווח כולל של כ-82.7 מיליון ש"ח בשנת  2019, לעומת רווח כולל של כ- 11.7 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד - גידול של כ- 608%. 
 
ברבעון הרביעי של השנה הציגה איילון רווח   של כ- 7  מיליון ש"ח.
 
 
 
יו"ר איילון אחזקות הוא אהרון פוגל ויו"ר איילון ביטוח הוא מוקי אברמוביץ'. מנכ"ל איילון אחזקות הוא שרון רייך ומנכ"ל אילון חברה לביטוח הוא אריק יוגב.
 
 
 
סך הרווח של איילון מתחומי הפעילות הביטוחית של החברה הסתכם בשנת 2019  בכ- 100 מיליון ש"ח לעומת כ- 48.2 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד - גידול של כ 108%.
 
סך הפרמיות שהורווחו מכל תחומי הפעילות, הסתכמו בשנת 2019 בכ- 3.2 מיליארד ש"ח - גידול של כ- 5% מול השנה המקבילה אשתקד.
 
התשואה להון של איילון, במונחים שנתיים, הינה כ- 11.8% .
 
 
 
מדוחות  איילון עולה עוד, כי בתחום ביטוח כללי הרוויחה החברה בשנת  2019 סך של כ-121.3 מיליון ש"ח לעומת 50.6 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד.   בתחום חסכון ארוך טווח החברה הרוויחה סך של כ- 33.4 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ- 14.6 מיליון ש"ח
 
בשנה המקבילה אשתקד. בתחום ביטוח הבריאות מציגה החברה הפסד של כ- 54.4 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ- 12.1 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, כאשר החברה הפרישה בתקופת הדוח בשל קיטון עקום הריבית סך של כ- 75 מיליון ₪.
 
 
 
מנכ"ל איילון, אריק יוגב מסר עם פרסום הדוחות כי "ברור שלמגפת הקורונה השלכות שאף אחד מאיתנו עדיין לא יכול לאמוד. עם זאת, חשוב לציין כי נכנסנו למשבר כשאנחנו איתנים וערוכים יותר מאי פעם. התשתיות הטכנולוגיות והמערכות הדיגיטליות שהטמענו מבעוד מועד
 
מאפשרות לאיילון להעניק שירות מלא הן לסוכנים והן ללקוחות אפילו בימים מאתגרים אלו,.   מערכי החברה פועלים ברציפות תפקודית מלאה ואני מבקש להודות לכל אחת ואחד מעובדי איילון ומנהליה על המסירות והמחויבות אין קץ שהם מפגינים מאז פרוץ המגיפה .
 
מאחר שזו לא תקופה להתנבא בה לגבי העתיד, נסתפק בתפילה לבריאות טובה ולימים טובים יותר במהרה".
 
 
 
באיילון מציינים כאמור, כי בשנת 2019 התרחשו מספר אירועים אקסוגניים משמעותיים שהשפיעו על הרווחיות של החברה; קיטון בהפרשה בשל ועדת וינוגרד בסך של כ- 30 מיליון ש"ח (לאחר מס), שהגדיל את רווחיות החברה, ומאידך הפרשה בסך של כ- 79.7 מיליון ש"ח
 
(לאחר מס) בשל השפעת שינוי בעקום ריבית ההיוון, וכן הפרשה של כ- 2.5 מיליון ש"ח (לאחר מס), בשל שינוי לוחות התמותה.
 
במהלך חודש אוגוסט 2019 השלימה איילון הנפקה של כתבי התחייבויות נדחים שאינם צמודים למדד בהיקף של כ- 110 מיליון ש"ח ובשיעור ריבית שנתית של 3.18%. תמורת ההנפקה הוכרה על ידי הממונה על שוק ההון החיסכון והביטוח, כהון רובד 2 לצרכי הסולבנסי.
 
ביום 4 בנובמבר 2019 קיבלה החברה דוח מעקב דירוג מאת מידרוג בע"מ, במסגרתו, בין היתר, שונה אופק הדירוג שלה ושל אגרות החוב שהונפקו על ידי החברה הבת שלה,  איילון ביטוח הנפקות וגיוסי הון בע"מ, מיציב לחיובי. הדרוג של החברה הינו 2A אופק חיובי.
 

 

x